بازدید 14351

نخستین جراحی تغییر رنگ چشم

کد خبر: ۷۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۵ 28 December 2009
یک چشم پزشک سوری موفق شد نخستین جراحی تغییر رنگ چشم در جهان را انجام دهد.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی : در این عمل عنبیه هر دو چشم یک زن سوری با دو عنبیه مصنوعی جایگزین شد.

به گفته این پزشک سوری ، چشم های این زن هنوز این دو عنبیه مصنوعی ساخت آلمان را پس نزده و وضع کنونی بیمار خوب است.

این زن سوری در 15 سال گذشته از لنز چشمی استفاده می کرد.

بعضی پزشکان درباره خطر این نوع جراحی هشدار می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
همانطور که می دانید عنبیه در واقع عضلاتی هستند که میزان ورود نور را به چشم تنظیم می کنند که علاوه بر زیبایی عملکرد آنها نقش مهمی در بینایی دارد. این که عنبیه مصنوعی ساخته شده باشد اولا محل تردید است چرا که قبل از آن اگر متخصصان بتوانند قرنیه مصنوعی خواهند ساخت که در معرض آسیب های شیمیایی و مکانیکی قرار داشته و برای پیوند آن نیاز به تهیه قرنیه از دهندگان عضو است، لذا ساخت عنبیه مصنوعی در اولویت نیست و در ثانی هیچ پزشکی عنبیه سالم را با عنبیه مصنوعی که کارکرد اصلی را ندارد و فقط زیباست! عوض نمی کند. این کار مانند آن است که کسی یک دستش را با دست مصنوعی که ظاهر عضلانی دارد برای زیبایی عوض کند.
در نهایت پس زدن در وقتی رخ می دهد که بافتی زنده وارد بدن شود نه این که شیئی مصنوعی به بدن راه پیدا کند. امروزه در صدها عمل جراحی در سطح کشور قطعات فلزی و پلی مری در بدن به کار می رود از جمله پلاتین در دست و پا، استنت در گرفتگی عروق قلبی و ... هیچ یک از آنها هم پس نمی زند!
دومين جراحي تغيير رنگ چشم . چون خاله من يكبار قبلا اين كار را كرده است.
بابا یک کم مطالعه کنید تو همین گوگل جستجو کنید مراکزی در امریکا تغییر رنگ عنبیه را انجام می دهند با سه رنگ آبی،سبز و عسلی
یک چند سالی‌ عقب هستید، این جراحی از سال ۲۰۰۵ انجام می‌شه. و حتا یک سال ذان پیش در ایران هم انجام شده، همه خبر‌هاتون انقدر بی‌ تحقیق و روی هوا است؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل