بازدید 7391

ساخت ماهواره "آت ست" توسط محققان ایرانی

کد خبر: ۷۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۹ 28 December 2009
کارشناس امور قراردادهای دانشگاه امیرکبیر از همکاری این دانشگاه با سازمان فضایی کشور در زمینه ساخت ماهواره خبر داد و گفت: بر اساس این قرارداد طراحی ماهواره AUT SAT یا "آت ست" به پایان رسیده و وارد فاز ساخت این ماهواره شده ایم.

شاهرخ مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای این دانشگاه در زمینه ساخت ماهواره افزود: دانشگاه امیرکبیر قراردادی با سازمان فضایی منعقد کرده که بر اساس آن ماهواره AUT SAT یا "آت ست" طراحی و ساخته می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت در زمینه ساخت ماهواره مذکور آغاز شده و در این راستا فاز طراحی آن به پایان رسیده است و هم اکنون وارد فاز ساخت آن شده ایم.

مهدوی تاکید کرد: ماهواره AUT SAT در حدود 70 تا 80 کیلوگرم وزن دارد و مشاهده زمین و ارزیابی محصولات کشاورزی از قابلیتهای این ماهواره به شمار می رود.

دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در گفتگو با مهر از طراحی و تولید ماهواره توسط محققان این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از سه طرح ماهواره ای کشور توسط گروهی از محققان دانشگاه امیرکبیر در حال طراحی و ساخت است که در آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از محققان دانشگاه امیرکبیر در تخصصهای مختلف برق، کامپیوتر، هوا و فضا، پلیمر و ... در این پروژه همکاری می کنند تا این ماهواره به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در توضیح کاربرد این ماهواره بومی به مهر گفت: این ماهواره برای ارزیابی سوانح طبیعی مانند زلزله، خشکسالی، کشاورزی و ... استفاده خواهد شد و می تواند کمک قابل توجهی به کاهش تلفات در این حوادث کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اين هم مثل ماهوراه اميد احتمالا 2-3 ماه بشتر داوام نخواهد آورد البته اگر پرتاب شود.
فكر كنم اين هم مثل خودكفايي در بخش گندم داره پيش ميره به اميد خدا يكي دوسال ديگه ماهواره به امريكا صادر كنيم چون هرروز ميشنويم كه يك ماهواره در كشور طراحي شده
آفرين ... خوب كي مريخو فتح مي كنيم ... ها .. يادم نبود .. چينيا هنوز مريخ نرفتن ... خيلي خبر با مزه اي بود .. شاد شدم
فکر کنم این ماهواره هیچ خاصیتی تداره فقط ساخته میشه که اگر هم پرتاب بشه ودوام بیاره رویه ماهواره های دیگر پارازیت بندازه
خدا لعنت كند ادمكهاي بد زبان را كه هنري جز تحقير * كشتن اعتماد بنفس ملت*دلشادكني دشمنان*ومسخره بودن ندارند بي عرضه هاي بيگانه پرست
مگه ایمیل ها کار هم میکند که شما پیام ونظرات بینندگان را درج می کنید
تا دیروز وقتی میخواستن کسی رو مسخره کنن میگفتن انگار میخواد ماهواره هوا کنه. حالا که ماهواره هوا شد مسخره میکنن که مریخ ... 2-3 ماه و ..
امید از همون اول هم قرار نبود تو فضا بمونه و حتی زمان سقوط رو گفتن.اگر هم کار مسخره ای بود که اینقدر جنجال نمیشد.به هر حال توی تحریم این کار انجام شد.منتها مشکلی که تو ایران هست اینه که قبل از انجام کار میکنن تو بـــــــوق. حالا اگه یه مشکل معمولی هم پیش بیاد یا موفق نشن آبروی ایرانی میره.یکی نیست بگه تو که اینقدر زحمت میکشی و اینقدر خرجش میشه، اول تمامش کن بعد سرت رو بگیر بالا و با افتخار بگو ما این کار رو کردیم.
بابا واسه چی ان همه زور می زنید؟؟؟
شما اگه خورشدم فتح کنید این جماعت ساز مخالف زن همیشه یه چیزی واسه گفتن دارند.می خواید مثل کشورهای پیشرفته بشیم؟؟؟؟؟؟ شماها آخه چیتون مثل اوناست؟؟؟ ادبتون؟؟؟صرفه جوییتون؟؟؟؟منطقتون؟؟؟ طرز صحیح استفادتون؟؟؟تمیزیتون؟؟؟؟رعایت حقوق دیگرانتون؟؟؟ و .....تا وقتی ما تک تکمون خودمونو اصلاح نکنیم اینم از سرمون زیادیه.
ان شاءالله که موفق میشن
وقتي موشك پرتابگر ماهواره مشخص نشده چگونه مي‌توان به طراحي انجام شده اعتماد كرد و وارد فاز ساخت شد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل