بازدید 3581

روسیه:اثری ازسلاح‌شیمیایی درحمله به دوما نیست

کد خبر: ۷۸۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷ 10 April 2018
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور هیچ اثری از سلاح های شیمیایی در حمله به دوما در سوریه نیافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزارت دفاع روسیه افزود: تصاویر منتشر شده به نام قربانیان حمله شیمیایی جعلی بوده و ساخته امدادگران موسوم به کلاه سفیدها است.
 
همچنین مرکز همبستگی روسی برای سوریه اعلام کرد که کارشناسان جنگ افزارهای پرتوی، شیمیایی و بیولوژیک به همراه پزشکان، روز دوشنبه از بخش هایی از شهر دوما در غوطه شرقی بازرسی کردند.
 
براساس این بیانیه، این کارشناسان پس از بازرسی از این منطقه، هیچ اثری مبنی بر استفاده از عامل های شیمیایی نیافتند.
 
به گزارش ایرنا، کاربران فضای مجازی در عراق در واکنش به این تصاویر، دو تصویر را در کنار هم منتشر کرده اند که در بخش بالایی، شخصی دیده می شود که بعنوان قربانی حمله شیمیایی شهر دوما از سوی امدادگران کلاه سفید در حال رسیدگی و درمان است. همین فرد در بخش پایین تصویر با همان امدادگران در حال گرفتن عکس یادگاری است.

منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده اند که هواپیماهای نظامی سوریه، شامگاه شنبه این هفته دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دادند که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

این اتهام در شرایطی مطرح شده است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند و پیش تر سوریه در خصوص تلاش تروریست ها برای طرح سناریوی حمله شیمیایی به غوطه شرقی هشدار داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار