بازدید 6419

دستگاه پيش‌بيني سكته‌ قلبي ساخته شد

کد خبر: ۷۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۳ 28 December 2009
دستگاهي براي پيش‌بيني سكته‌هاي قلبي به همت يك مخترع ايراني طراحي و ساخته شد.

ابوالفضل الياسي ايرايي، مخترع ايراني در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص اين دستگاه گفت: اين دستگاه در كنار دستگاه نوار قلب در بيمارستان‌ها نصب مي‌شود و با عملكرد خود احتمال سكته قلبي در بيماران را پيش‌بيني مي‌كند.

وي افزود: اين دستگاه نمودارهايي كه به‌وسيله دستگاه نوار قلب به دست مي‌آيد را تجزيه و تحليل مي‌كند و احتمال ايجاد سكته را در بيماران مشخص مي‌كند.

اين مخترع تصريح كرد: اين دستگاه پيش‌بيني سكته قلبي، علاوه بر بيمارستان‌ها،‌ قابل نصب در آمبولانس‌ها نيز هست و اين قابليت باعث مي‌شود كه با پيش‌بيني انجام شده،‌ سريعتر به وضع بيمار رسيدگي شود و احتمال مرگ و مير را بر اثر بروز سكته‌هاي شديد قلبي كاهش مي‌دهد.

وي گفت: اين دستگاه حتي قادر است ريتم قلبي بيمار را نيز تحت كنترل داشته باشد و به كمك يكسري امواج نوار قلب را بررسي دقيق مي‌كند و احتمال بروز سكته قلبي را كاهش مي‌دهد.

الياسي خاطرنشان كرد: با اختراع اين دستگاه نياز به دكتر و پرستاران براي بررسي نوار قلب كاهش مي‌‌آيد و اين قضيه در مواقع ناگهاني يا در نيمه‌هاي شب كه نظارت كمتري بر بيماران است بسيار اهميت دارد و اين عمل را به صورت خودكار انجام مي‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
کاش مینوشتید که چقدر قبل از سکته میتونه پیش بینی کنه. شاید 1 ثانیه قبل تر. آن موقع دیگه چه ارزشی داره! البته از این خبر میشه به آماتور بودن سایت تابناک در انعکاس اخبار علمی پی برد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر