بازدید 27694
حجت‌الاسلام والمسلمين فاضل لنكراني:

دشمن نمي تواند با جمعی محدود نظام را تغيير دهد

به گزارش فارس از قم به نقل از دفتر عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني در سخناني اظهار داشت: يكي از نكات مهمي كه رهبر معظم انقلاب در اين چند سال اخير متذكر شده‌ و نسبت به آن هشدار داده‌اند، مسئله خواص و وظيفه خاصي است كه آنها دارند.
کد خبر: ۷۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴ 27 December 2009
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: نبايد بگذاريم كه دشمن فكر كند كه يك جمع بسيار محدود در ايران دنبال تغيير نظام هستند، اين خيانت بسيار بزرگي به انقلاب، دين، مردم و حتي نسبت به خودشان است.

به گزارش فارس از قم به نقل از دفتر عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني در سخناني اظهار داشت: يكي از نكات مهمي كه رهبر معظم انقلاب در اين چند سال اخير متذكر شده‌ و نسبت به آن هشدار داده‌اند، مسئله خواص و وظيفه خاصي است كه آنها دارند.

وي ادامه داد: روشن است كه پشتوانه حركت‌هاي كارسازي كه در جامعه به وجود مي‌آيد، اعم از حركت‌هاي صحيح يا باطل، حركتي است كه از ناحيه خواص صورت مي‌گيرد و خواص در جامعه شامل روحانيت، دانشگاهيان، نخبگان سياسي و علمي يعني كساني كه نفوذ كلمه در جمعي از جامعه ما دارند، مي‌شوند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: در طول تاريخ اسلام مشاهده كرديم كه هرجا خواص به وظيفه اصلي خود عمل كرده‌اند و آنچه را كه در متن دين بوده بدون هيچ گونه ملاحظه سياسي و در نظر گرفتن آنكه دفاع او از دين شخصيتش را در نزد ديگران ساقط مي‌كند يا نه بيان كرده و كار خود را فقط براي خدا و انجام وظيفه شرعي انجام داده‌‌اند، قطعاً چنين عملي به نتيجه مي‌رسد.

وي اضافه كرد: امام راحل در سال‌هاي 41 و 42 كه فريادش بلند شد، تنها بود و حتي نمي‌دانست از حوزه و بزرگان حوزه چه مقدار با او همراهي مي‌كنند، اما ايشان به وظيفه شرعي خود عمل كرده و خدا نيز به ايشان كمك كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين فاضل لنكراني بيان داشت: خواص به ويژه خواص در حكومت ديني بايد بدانند كه در مقابل فتنه‌ها چگونه حركت كرده و چگونه موضع‌گيري داشته باشند و چه كنند تا مردم در مسير اصلي هدايت قرار بگيرند.

وي گفت: منظور ما از خواص فقط خواص سياسي نيست كه افرادي از سياسيون بيايند و مسائل سياسي را براي مردم مطرح كنند، حكومت ما چون يك حكومت ديني است خواص جامعه ما بايد مجموعه ملاك‌هايي كه در دين وجود دارد را مورد توجه قراردهند.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اهميت حفظ حق حاكميت، حق مردم، حق‌ گروه‌ها كه در راس آنها حفظ نظام جمهوري است، تصريح كرد: بعضي افراد كه امروز سفيهانه فكر مي‌كنند كه با تغيير اين نظام فضايي براي آنها ايجاد مي‌شود كه بتوانند افكار و انديشه‌هاي خود را به منصه ظهور برسانند، بسيار اشتباه مي‌كنند و اين فكري سفيهانه است و در دايره همين فكر هم باقي خواهند ماند.

وي تاكيد كرد: در جامعه هر گروه و مجموعه‌اي در پرتو نظام اسلامي مي‌تواند رشد كند، البته مسئله انتقاد، بحث‌هاي علمي و قوي بسيار خوب است و بايد باشد، اما مخالفت با نظام در حقيقت به مخالفت با خودشان بر مي‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمين فاضل‌لنكراني گفت: نبايد بگذاريم كه دشمن فكر كند كه يك جمع بسيار محدود در ايران دنبال تغيير نظام هستند، اين خيانت بسيار بزرگي به انقلاب، دين، مردم و حتي نسبت به خودشان است.

وي افزود: آنها خيال نكنند فضايي پيدا خواهند كرد كه به اهداف خود برسند و توصيه مي‌كنم به همه گروه‌ها و شخصيت‌ها كه، به آنچه امام (ره) در دهه نخست انقلاب در گوشه و كنار اين كشور گروه‌هايي براي مقابله با نظام سربلند كرده بودند، بيان مي‌فرمودند، توجه كنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اسلام و وحدت را دو توصيه مهم امام راحل براي حفاظت از انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: امام راحل در يكي از سخنراني‌ها حتي به خود اشاره فرمودند و گفتند «مسئله من مطرح نيست، مسئله اسلام مطرح است. هر كس حركتي را انجام دهد كه كوچك‌ترين خلل را به حريم اسلام وارد كند، آيا فكر كرده كه چه مي‌كند و به كجا مي‌خواهد برسد».

وي با بيان اينكه امام در اكثر سخنراني‌هاي خود بر وحدت بين مردم تاكيد داشتند، ادامه داد: به گروه‌هاي متقابل عرض مي‌كنم شما اگر به راه خود ادامه دهيد، وحدت جامعه را روز به روز از بين مي‌بريد و در جامعه‌اي كه وحدت نباشد هيچ كس نمي‌تواند كار كند نه شما نه گروه مقابل شما، از همه گروه‌ها مي‌خواهم اين دو اصل اسلام و وحدت را مورد توجه خود قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها