بازدید 4364

اعتراض فعالان بین المللی به مصر

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد ، فعالان بین المللی کشورهای جهان همچنین اعلام کردند، با وجود تلاش یک ساله ، مصر امکان دسترسی آنان به غزه را فراهم نکرده است .
کد خبر: ۷۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵ 27 December 2009
همزمان با نخستین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به غزه، فعالان بین المللی ده ها کشور جهان اعلام کردند، برای لغو محاصره غزه راهپیمایی می کنند.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد ، فعالان بین المللی کشورهای جهان همچنین اعلام کردند، با وجود تلاش یک ساله ، مصر امکان دسترسی آنان به غزه را فراهم نکرده است .

این فعالان پیشتر گفته بودند ، درصورت مخالفت مصر با درخواست آنها ، قصد دارند این محدودیت را نادیده بگیرند و از مرز رفح عبور کنند .

آن رایت یک سرهنگ سابق و دیپلمات امریکایی که از سازمان دهندگان راهپیمایی برای لغو محاصره غزه است ، گفت : مصر با آنها همکاری نمی کند.

وی از حسنی مبارک ، رئیس جمهور مصر ، خواست درتصمیم خودبازنگری کند.

در همین حال دولت مصر اعلام کرد هرگز اجازه نمی دهد کاروان کمک های بشردوستانه برای فلسطینیان محاصره شده در نوار غزه از خاک این کشورعبور کند.

مصر به این فعالان هشدار داده است درصورتی که محدودیت ها در این خصوص را نادیده بگیرند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

دیده بان حقوق بشر هم اعلام کرد ، رژیم صهیونیستی از رسیدن کمک ها به مردم غزه و بازسازی مدارس و خانه هایی که در جنگ تخریب شده اند جلوگیری می کند.

فرد آبراهامز پژوهشگر ارشد دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای همچنین اعلام کرد ، اسرائیل نظامیانی را که در غزه مرتکب جنایات جنگی شدند تنبیه نمی کند.

رژیم صهیونیستی 27دسامبر پارسال پس از دو سال محاصره غزه به این منطقه حمله کرد و با پرتاب ده ها موشک و راکت های حاوی فسفر سفید بیش از 1400 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به شهادت رساند و هزاران تن را زخمی کرد .

همچنین در آستانه نخستین سالگرد یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه ، نظامیان رژیم صهیونیستی ، بامداد دیروز - شنبه - با حمله به منطقه بیت حانون در غزه ، سه فلسطینی را شهید کردند.

صهیونیست ها همچنین در حمله به شهر نابلس در شمال کرانه باختری ، سه فلسطینی عضوِ جنبش فتح را شهید و دو نفر را زخمی کردند.

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته با ادامه محاصره غزه از رسیدن مواد غذایی و کمکهای اولیه به مردم این منطقه جلوگیری کرده است .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار