بازدید 4394

درگذشت ۲ زائر و بازداشت ۵۰۰ دارنده ویزای جعلی

کد خبر: ۷۸۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 08 April 2018

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: 90 هزار زائر نوروز امسال به عتبات عالیات اعزام شدند و 500 نفر نیز با ویزای جعلی قصد سفر به عتبات را داشتند که دستگیر شدند.

به گزارش فارس، مرتضی آقایی با اشاره به عزیمت تعداد زیادی زائر نوروزی به عتبات گفت: 90 هزار زائر طی نوروز امسال به عتبات عالیات اعزام شدند که سفر 45 درصد آنها با هواپیما بوده است. ضمن اینکه 55 درصد سفرها هم زمینی صورت گرفت.

وی افزود: با اقدامات امنیتی صورت گرفته برای تامین امنیت زائران کاروان‌های عتبات عالیات، سفرهای فوق با مشکل خاصی مواجه نشدند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در طول انجام سفرهای نوروزی عتبات 2 زائر ایرانی به دلیل کهولت سن در عراق فوت کردند که پیکر یکی از آن‌ها به کشور بازگردانده شده و پیکر زائر جانباخته دیگر نیز به دلیل انجام مراحل اداری هنوز به کشور انتقال داده نشده است.

وی با اشاره به دستگیری دارندگان ویزای جعلی ورود به عراق اظهار داشت: برای تعداد قابل توجهی از زائران توسط کاروان‌های غیرمجاز ویزای جعلی صادر شده بود که این افراد در مرزهای زمینی مهران و شلمچه از طریق نیروهای امنیتی شناسایی و تحویل مقامات قضایی-انتظامی شدند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که در طول نوروز با ویزای جعلی قصد سفر به عتبات را داشتند در مجموع به 500 نفر می‌رسد و بخشی از این افراد که پس از عبور از مرز ایران در عراق بازداشت شده بودند، با رایزنی پلیس ایران به داخل کشور منتقل شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار