بازدید 8394

آخرین اخبار و اطلاعات از عراق در 48 ساعت گذشته

یک تروریست مسلح به مواد منفجره، روز گذشته پیش از اینکه خود را یکی از دسته‌جات حسینی منفجر کند، دستگیر شده است/مسیرهای منتهی به کربلا از 35 کیلومتری به دلیل ازدحام گسترده عزاداران و مجاوران سیدالشهدا(ع) بسته شده است/برخی از تلویزیون‌های سکولار عراق نیز با قطع پخش برنامه‌های عادی خود، مجبور به نمایش حضور گسترده و یکپارچه عزاداران حسینی در کربلا، نجف، بغداد و دیگر نقاط عراق شدند.
کد خبر: ۷۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲ 26 December 2009

به گزارش تلویزیون «الفرات» از شبکه‌های اصلی عراق که متعلق به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق است، ظرف 48 ساعت گذشته، حملات تروریست‌ها به دسته‌جات عزاداری در مناطقی از بغداد، کربلا، حله و مصیب ادامه داشته است.

به گزارش «تابناک»، این تلویزیون بدون اشاره به جزییات این انفجارها و حملات، از حمله به عزاداران در شهر بابل نیز خبر داد.

از سوی دیگر، منابع عراقی اعلام داشتند: یک تروریست مسلح به مواد منفجره، روز گذشته پیش از اینکه خود را یکی از دسته‌جات حسینی منفجر کند، دستگیر شده است.

بنا بر این گزارش، دولت عراق که تدابیر امنیتی شدیدی را در راه‌های منتهی به کربلا اعمال کرده، امیدوار است حملات کور تروریستی را از بیش از شش میلیون نفر زایر و مجاور کربلای معلی دور سازد.

در همین حال، برخی از تلویزیون‌های سکولار عراق نیز با قطع پخش برنامه‌های عادی خود مجبور به نمایش حضور گسترده و یکپارچه عزاداران حسینی در کربلا، نجف، بغداد و دیگر نقاط عراق شدند.

این گزارش می‌افزاید: در میدان خلانی بغداد نیز تجمع بزرگ هواداران مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و دیگر اقشار مردم به مناسبت تاسوعای حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام سید عمار حکیم برگزار شد که در آن وی بر ضرورت حفظ یکپارچگی مردم عراق در انتخابات پیش رو، خروج اشغالگران بر طبق جدول اعلام شده، اجازه ندادن به بعثی‌ها برای بازگشت به قدرت در عراق و ادامه راه شهیدان حکیم و صدر تأکید کرد.

از سوی دیگر، مسیرهای منتهی به کربلا از 35 کیلومتری به دلیل ازدحام گسترده عزاداران و مجاوران سیدالشهدا (ع) بسته شده است.

این گزارش می‌افزاید: بیشتر حملات تروریست‌ها در مناطق جنوبی بغداد تا مسیرهای منتهی به کربلای معلی صورت می‌گیرد و این در حالی است که برای نخستین بار، اخبار این حملات و جزییات آنها از سوی دولت عراق مورد سانسور قرار گرفته است.

گفتنی است، از شب گذشته، آماده‌باش گسترده نیروهای نظامی عراقی به ویژه در مرزهای عربستان، سوریه و اردن افزایش پیدا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار