بازدید 1965

مشرف شدن ۳۰۰ هزار زائر به عتبات در ایام نورو

کد خبر: ۷۸۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 06 April 2018

سرکنسول ایران در کربلا گفت: بیش از 300 هزار ایرانی در طول مدت ۲ هفته تا 18 روز به عراق مشرف شدند که از این تعداد بین 95 تا 100 هزار زائر در چارچوب سازمان حج و زیارت و بیش از 200 هزار زائر به صورت آزاد به عتبات سفر کردند.

به گزارش فارس، میرمسعود حسینیان با اشاره به حضور خیل انبوه زائران ایرانی در ایام نوروز در عتبات عالیات و به ویژه شهر کربلا گفت: امسال با توجه به تلاقی شروع سال جدید با ایام ماه مبارک رجب و بخصوص اولین شب جمعه این ماه یعنی لیلة الرغائب و میلاد امیرالمومنین علی (ع) در روز سیزده رجب (11 فروردین) تعداد کثیری از زوار ایرانی توانستند به کربلا، نجف و دیگر شهرهای مقدس در عراق مشرف شوند.

وی افزود: بیش از 300 هزار ایرانی در طول مدت 2 هفته تا 18 روز به عراق مشرف شدند که از این تعداد بین 95 تا 100 هزار زائر در چارچوب سازمان حج و زیارت (شرکت شمسا) و بیش از 200 هزار زائر به صورت آزاد به عتبات عالیات سفر کردند.

سرکنسول ایران در کربلا تصریح کرد: در شب سال تحویل که مصادف با شهادت امام هادی (ع) بود بیش از 50 هزار زائر ایرانی در صحن مطهر امام حسین (ع) و بین‌الحرمین اجتماع کرده و مراسم بسیار خوبی را در زمان سال تحویل برگزار کردند.

وی اظهار داشت: مراسم سال تحویل نیم ساعت بعد از اذان مغرب و عشاء برگزار شد و بلافاصله بعد از ادای نماز جماعت این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط استاد کریم منصوری آغاز و بعد از آن دعای تحویل سال قرائت و زائران لبیک یا حسین گویان به استقبال سال جدید رفتند.

حسینیان گفت: دعای توسل پس از تحویل سال جدید توسط مداحان ایرانی قرائت شد و به دلیل تقارن تحویل سال با شهادت حضرت امام هادی (ع) مراسم سوگواری و توسل به این امام همام برگزار شد.

وی در پایان گفت: الحمدلله مشکل خاصی تاکنون برای زائران ایرانی بوجود نیامده و تمامی آنها در سلامت کامل به سر می‌برند؛ ضمن اینکه تعداد زیادی از آنها به کشور مراجعه کرده‌اند و می‌توان گفت تقریبا شهر کربلا از حجم زیاد زوار ایرانی در ایام نوروز خالی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی