بازدید 2349

لاوروف: كار با دولت اوباما آسانتر نشده است

کد خبر: ۷۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۳ 25 December 2009
وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كار با دولت جديد آمريكا آسانتر از گذشته نشده، ولي تغييرات كيفي در آن روي داده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «اينترفكس»، "سرگئي لاوروف " وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كه كار با آمريكا بعد از روي كار آمدن دولت جديد "باراك اوباما "، آسانتر از گذشته نشده، ولي كيفيت همكاري بين دو كشور تغيير كرده است.

لاوروف گفت: «نمي‌توان گفت كه با روي كار آمدن دولت جديد دموكرات به رياست باراك اوباما، كار با آمريكا آسانتر از گذشته شده است، البته همكاري‌ها بين دو كشور بيشتر شده و كيفيت آن نيز تغيير پيدا كرده است.» به عقيده وزير خارجه، روسيه و آمريكا توانستند بر موانعي كه در روابط دوجانبه در زمان دولت سابق آمريكا وجود داشت، فايق آيند و بحران عميق عدم اعتماد در روابط را پشت سر بگذارند.

لاوروف تاكيد كرد: «بطور اساسي ما در آستانه روند بازگشتن روابط دوجانبه به سطحي عادي هستيم تا بتواند مسئوليت مشترك دو كشور در سرنوشت جهاني را مورد توجه قرار دهد.»
به گفته وي، در روند تغيير روابط روسيه و آمريكا جو حاكم بر سياست اورآتلانتيكي قابل ملاحظه است كه برخورد نه تنها بايد جنگ افروزانه نباشد، بلكه بايد تحريك آميز نيز نباشند.

"سرگئي لاوروف " همچنين اعلام كرد كه مذاكرات روسيه و آمريكا در خصوص امضاي توافقنامه جديد در زمينه كاهش تسليحات راهبردي تهاجمي با جذابيت بالايي در جريان است و كار در اين زمينه به آخرين مرحله رسيده است.

وزير خارجه روسيه گفت: «در اين خصوص همه چيز مهياست و كارهاي زيادي انجام شده و مذاكرات دو طرف با انگيزه اي بالا جريان دارد.»

به گفته وي، در واقع در جريان اين مذاكرات سرنوشت آينده روسيه و آمريكا در حال شكل گيري است كه پاسخگوي منافع همه جهان خواهد بود.

هيئت‌هاي مذاكره كننده روسيه و آمريكا بعد از ماهها مذاكرات سخت در ژنو تقريبا كار بر روي تنظيم توافقنامه جديد مربوط به كاهش تسليحات راهبردي را به پايان رسانده اند. در حال حاضر طرفهاي مذاكره كننده براي تعطيلات سال نو به كشورهاي خود بازگشته اند، ولي قصد دارند در اواسط ماه ژانويه كار خود را از سر بگيرند و در خصوص برخي جزييات فني باقي مانده در اين رابطه هم به توافق دست يابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل