بازدید 4441

احمدی نژاد: ما از تقابل استقبال نمی‌کنیم

رئیس‌جمهور مخالفت با سیاستهای توسعه طلبانه و اشغالگری برخی کشورهای غربی در دنیا را دلیل اصلی دشمنی آنان با ملت ایران دانست و گفت: سیاستمداران غربی ایران را نمی‌شناسند و فکر می‌کنند که ایران ضعیف شده در حالی که ملت ما یکپارچه است و از منافع و استقلال خودش دفاع می کتد.
کد خبر: ۷۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵ 25 December 2009
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی ‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه چهار تلویزیون انگلیس گفت: برخی کشورهای غربی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ ای ایران را بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن به اعمال تحریم‌ها و صدور قطعنامه‌ها علیه ملت ایران قرار داده‌اند و خوب است که این شجاعت را داشته باشند که با صراحت اعلام کنند، چون ایران مانع توسعه‌طلبی آنان در دنیا است با ملت ایران دشمن هستند.

رئیس جمهور درپاسخ به سوالی درباره خرید سوخت غنی‌سازی شده و ضرب‌الاجل گروه «1+5» به ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی پیشنهاد خرید سوخت را ارائه کرد و بر اساس مقرارت هم آنها وظیفه دارند که بدون هیچ شرطی سوخت را در اختیار ما قرار دهند. ما این را پیشنهاد دادیم برای این که به آن‌ها فرصتی بدهیم که از حوزه تقابل به همکاری برسند ولی آ‌نها تحت بعضی فشارها اصرار دارند که برای فروش سوخت برای ما شرط بگذارند آن هم شروط سیاسی، در حالی که مبادله سوخت یک کار فنی است و ضرب‌الاجل در این‌باره معنایی ندارد. ما خودمان قادر هستیم سوخت 20 درصد تولید کنیم. پیشنهاد خرید را دادیم تا فرصتی به آن‌ها داده باشیم. مقررات حاکم بر آژانس اتمی این اجازه را به ما می‌دهد و ما خودمان سوخت را تامین خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد درباره برنامه برخی کشورها برای اعمال تحریم‌های جدید تصریح کرد: موضوع هسته‌ای ایران مطرح نیست. از آن‌ جایی که ما با سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا مخالفیم وبا صراحت اعلام می‌کنیم، سیاست زورگویی واشغالگری را قبول نداریم. خوب است که دولتمردان آمریکایی هم این شجاعت را داشته باشند که اعلام کنند چون ایران مانع توسعه‌طلبی در دنیاست با آن مخالفیم. دستاویز قراردادن موضوع هسته‌ای هم دیگر کهنه شده و از خاصیت افتاده است و ادعای آمریکا در این‌باره از نظر ما ارزشی ندارد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره ارایه نشدن گزارش از وجود مرکز هسته‌ای قم خاطرنشان کرد: مطابق قوانین و مقررات آژانس 6 ماه قبل از این که غنی‌سازی را شروع کنیم باید آن را اطلاع می‌دادیم ولی ما یک سال قبل از آن تاریخ اطلاع دادیم. ولی متاسفانه همکاریهای سازنده ما را به غلط تفسیر می‌کنند. آن‌ها با رفتارشان می‌خواهند بگویند هر کس که عضو ان. پی. تی نباشد آزادتر از آن کسی که عضو آن هست و از حقوق بیش‌تری برخوردار است و هر دولتی که تعهداتش را عمل کند تحت فشار قرار می‌گیرد؛ با این منطق نمی‌توان دنیا را اداره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مطابق برخی گزارش‌ها ایران مرکز غنی‌سازی قم را مخفی نگه داشته بود، گفت: آن‌ها مدعی هستند ساخت این مجموعه از زمانی شروع شده که ایران ترتیبات اجرایی را پذیرفته بود و در حالی که ما بعد از این که ترتیبات اجرایی را به تعلیق درآوردیم، آن را شروع کردیم. همه اینها برای روابط کشورها با آژانس یک مساله عادی است.آمریکا 8 هزارکلاهک اتمی دارد چه کسی خطرناک است برای دنیا؟ چه کسی باید نگران باشد؟ سازمان مللی که بر اساس حق وتو و تهدید باشد نمی‌تواند دنیا را اداره کند.

رئیس‌جمهور درباره سخنان البرادعی درباره رابطه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مبنای قضاوت و همکاری ما یک رابطه حقوقی و قانونی است؛ ما اسناد رسمی آژانس را در اختیار داریم که فعالیت‌های ما را تایید کرده است. ما روابط‌مان را بر اساس سخنرانی‌ها تنظیم نمی‌کنیم بلکه بر اساس اسناد و قانون تنظیم می‌کنیم. ما با آژانس همکاری می‌کنیم. آژانس هم حق ندارد تحت فشار سیاسی بعضی دولت‌ها اظهار نظر سیاسی کند آژانس باید تاسیسات اتمی آمریکا و دوستانش را مورد بازرسی قرار بدهد و آن‌ها را خلع سلاح بکند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چرا از NPT خارج نمی‌شوید تا همانند پاکستان و رژیم صهیونیستی فعالیت‌های خود را خارج از معاهده انجام دهید؟ تأکید کرد: ما هیچ گاه با آژانس مشکلی نداشتیم. عضو این پیمان هستیم و طبق مقررات هم تکالیف و حقوقی داریم، وظایف‌مان را انجام می‌دهیم و از حقوق‌مان برخوردار هستیم. ادعاهای سیاسی را هم در کارمان دخالت نمی‌دهیم.

رئیس‌جمهور درباره مخالفت برخی کشورها با برنامه هسته‌ای ایران اظهار کرد:120 کشور غیرمتعهدها به نفع ما و علیه این 5 کشور رای دادند؛ خوب آن‌ها آیا نباید خودشان را با 120 کشور تطبیق بدهند. تعداد کشورها یا نام کشورها حق قانونی برای کسی نمی‌آورد. قانون هست که حقوق را تعریف می‌کند وما طبق قانون عمل می‌کنیم وتحت تاثیرتبلیغات هم قرار نمی‌گیریم. ما بر اساس مصالح ملت‌مان و بر اساس قانون تصمیم می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان اوباما در قاهره و دراز کردن دست دوستی به سمت ایران گفت: من برای آقای اوباما پیام دادم. پیشنهاد خرید سوخت به آنها ارایه دادیم و حتی اعلام کردیم که در نیویورک آمادگی داریم که مذاکره کنیم ولی ایشان تحریم‌ها علیه ملت ایران را تمدید کرد. ما امیدواریم که ایشان موفق بشوند تغییرات واقعی ایجاد بکنند.البته رفتار ایشان نگران کننده است؛ ایشان نتوانسته به توقعات ملت آمریکا و دنیا پاسخ دهد؛ این یک بحث عمومی است.

رئیس‌جمهور درباره حوادث پس از انتخابات در ایران و این سوال که در چنین فضایی دراز کردن دست دوستی قدری مشکل می‌شود، تصریح کرد: این مشکل برای ما هم وجود دارد در حالی که آمریکا نیروهایش را در افغانستان اضافه می‌کند و برادران همسایه ما را می‌کشد در حالی که ایشان از کشتار مردم در فلسطین حمایت می‌کند در حالی که قطعنامه‌ها را تمدید می‌کند و بدتر از همه؛ پلیس در آمریکا مردم را دستگیر و با باتوم و گاز اشک آور سرکوب می‌کنند.

وی اضافه کرد: درایران قانون حاکم است؛ ممکن است کسی از قانون تخلف بکند یا دراعتراضات قانون را رعایت نکند؛تظاهرات غیرقانونی بکند یا درگیری ایجاد بکند. چه فرد عادی باشد چه مامور باشد؛ قانون به آن رسیدگی خواهد کرد. ایران کشور آزادی است و مانند برخی کشورهای اروپایی نیست. مردم می‌توانند اظهار نظر کنند؛ حتی فریاد هم بزنند. سیاستمداران غربی ایران را نمی‌شناسند و فکر می‌کنند که ایران ضعیف شده است در حالی که ملت ایران یکپارچه است و از منافع و استقلال خودش دفاع خواهد کرد. البته دیدگاه‌های مختلفی هم در ایران هست رقیب هم هستند و بسیار هم جدی هستند.

احمدی‌نژاد درباره فعالیت شبکه «بی. بی. سی» و برخی رسانه‌های غربی علیه ایران اظهار کرد: «بی. بی. سی» ابزار سیاست‌ های انگلیس است. دولت انگلیس هم نشان داد که با ملت ما دشمن است و صد سال است که این دشمنی ادامه دارد.آیا رسانه‌های آمریکایی آزادند؟ چرا در آمریکا اجازه نمی‌دهند علیه صهیونیست‌ها تظاهرات بشود؟ این‌ها بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای است و دوره‌اش هم تمام شده و دیگر تاثیری هم ندارد.امروز باید درباره واقعیت‌ها و حقیقت‌ها با مردم صحبت کنیم. ما فکر می‌کنیم اشتباه سیاستمداران غربی همین است؛ آن‌ها خودشان رسانه ایجاد می‌کنند دروغ را می‌پرورانند و بر اساس همان دروغ‌ها موضع گیری ‌های سیاسی می‌کنند و بعد اصرار دارند دیگران هم باور کنند.

رئیس‌جمهور درپاسخ به این سوال که آیا حقیقت دارد یکی از زنان بن لادن درایران زندگی می‌کند گفت: به بعضی از سیاستمداران غربی نصیحت می‌کنیم از این گونه موضوعاتی که هر روز تولید می‌شود و از آن به‌عنوان ابزار سلطه بر جهان استفاده می‌کنند دست بردارند.باید به دنبال حل ریشه‌ای مسائل باشیم. دولتمردان انگلیس و آمریکا باید واقعیت دنیا را بپذیرند؛ دوره‌ای که با رسانه ‌ها بازی سیاسی و تبلیغاتی کنند و محیط را تحت تاثیر قرار دهند تمام شد. دست‌شان برای ملت‌ها و مردم ایران رو شده است؛ ما دیگر فریب بازی‌های رسانه‌ای را نمی‌خوریم چون ارزشی هم ندارند وقتمان را برای آن تلف نمی‌کنیم. شما ببینید درباره خانم ندا آقاسلطان«بی. بی. سی» چه بازی‌های دروغی را سازماندهی کردند یک سناریوی دروغ تبلیغاتی را راه انداختند و امروز اثبات شده که این مساله یک دروغ بزرگی بود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که ایران مشکلات اقتصادی دارد و ما و اکثر کشورها هم مشکلات اقتصادی داریم آیا ارزش این را ندارد که از مسیر دیگری استفاده بشود؟ اظهار کرد: ما همین حرف را به مسوولان انگلیسی و آمریکایی می‌زنیم. چرا 50 سال است با مردم ایران مخالفت می‌کنند ؛ در اطراف کشور ما دولت‌هایی هستند که دیکتاتوری مطلق هستند ولی با آن‌ها دوست هستند. قبل از انقلاب نیز درهمین سرزمین دیکتاتوری حاکم بود ولی آنها با او دوست بودند اما از روزی که دمکراسی و انتخابات و آزادی به کشورمان حاکم شد مخالفت آن‌ها نیز با ما شروع شد. در ایران اظهار نظر آزاد است؛ مثل بعضی کشورهای اروپایی نیست که دانشمندان را زندان کنند و هر کسی که اختلاف نظری با صهیونیست‌ها درباره هولوکاست داشته باشد را زندانی کنند.

وی اضافه کرد: ما هیچ گاه چیزی خلاف قانون و حق خودمان نخواستیم؛ کنار مرزهای انگلیس و آمریکا نیروی نظامی اعزام نکرده‌ایم و دولت انگلیس و آمریکا را تهدید به تجاوز نظامی نکردیم. قطعنامه هم علیه‌شان صادر نکردیم. ما قانون و حق خودمان را می‌خواهیم، البته اهل گفت‌و گو هستیم. ما از تقابل استقبال نمی‌کنیم اما تجربه نشان داده کسانی که راه تقابل علیه مردم ایران را انتخاب می‌کنند آن‌ها ضرر می‌کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چه پیامی در آستانه میلاد حضرت مسیح دارید؟ اظهار کرد: حضرت مسیح پیامبر بزرگ الهی و متعلق به همه بشریت است. پیامبر پاکی است؛ یگانه‌پرستی و صلح و برادری و عدالت است. حضرت مسیح کسی بود که در برابر زورگویی‌ها و تجاوزها ایستاد در برابر سوء استفاده‌ها و قلدری‌ها ایستادگی کرد و از مظلومان حمایت کرد. فرمود همه انسان‌ها با هم برابرند؛ کسی خودش را از دیگران برتر نداند کسی اجازه ندارد حق دیگران را تضییع بکند و با ظالمان مقابله کند به همین دلیل او را تحت فشار قرار دادند و تلاش کردند او را به صلیب بکشند. حضرت مسیح پیامبر بزرگ الهی است ما به حضرت مسیح احترام می‌گذاریم و او را پیامبر خدا می دانیم. میلاد حضرت مسیح و سال نو مسیحی را به همه مسیحیان دنیا، مسیحیان کاتولیک، پروتستان، ارامنه و همه طوایف 70 گانه مسیحیت تبریک می‌گویم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز جهان به شدت نیازمند تعلیمات حضرت مسیح است؛ نیازمند اخلاق حضرت مسیح است، همه اعتقاد داریم که روزی حضرت مسیح خواهد آمد؛ البته ما معتقدیم حضرت مسیح به همراه فرزندی از پیامبر بزرگ اسلام خواهند آمد و هر دو به مظلومان، کمک خواهند کرد و جهانی پر از صلح و برادری ایجاد می‌کنند. ما منتظر آن روز هستیم و باید خودمان را آماده کنیم. همه کسانی که حضرت مسیح را قبول دارند باید در جهت صلح و پاکی و صداقت و دوستی حرکت کنند و این موجب می شود که حضرت مسیح زودتر بیاید و مشکلات هر چه زودتر برطرف شود. شک ندارم اگر حضرت مسیح بودند امروز جلوی زورگویی‌ها و زورگویان می‌ایستادند و به نظرم روشن است که اگر امروز حضرت مسیح حضور داشتند با چه کسانی و در کنار چه کسانی بودند. امیدوارم که همه حقیقتا به حضرت مسیح ایمان بیاوریم و تلاش کنیم الگوی حضرت مسیح را در زندگی خود دنبال کنیم. امیدوارم سال آینده سال صلح و دوستی و برادری باشد و یک سال به ظهور حضرت مسیح نزدیک‌تر می‌شویم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار