بازدید 10714

چرا وزارت خارجه برای دفع جنگ رسانه‌ای بیگانه موضعی نمی‌‌گیرد؟

از چهار روز پیش، اخبار حضور فرزندان اسامه بن لادن در زندان‌های ایران و فرار چند تن از آنان و پناهنده شدن به سفارت عربستان در تهران و اخباری از این دست در رسانه‌های عربی، آشوبی به پا کرده... در این میان، وزارت امور خارجه و سخنگوی آن، بدون نشان دادن هیچ گونه واکنشی، اجازه می‌دهند که این افراد معلوم‌الحال، همچنان علیه ایران به بیهوده‌‌گویی خود ادامه دهند.
کد خبر: ۷۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳ 24 December 2009

چند روزی است که رسانه‌های منطقه، جریان‌سازی جدیدی را علیه ایران آغاز کرده و وزارت امور خارجه همانند گذشته با سکوت خود در قبال این جریان‌ها، به نوعی زمینه را برای شانتاژ خبری فراهم می‌کند.

به گزارش «تابناک»، «الشرق الاوسط» چاپ لندن، «البیان» چاپ امارات، «السیاسة» چاپ کویت، «الزمان» چاپ بغداد و حتی برخی از روزنامه‌های سوریه و لبنان با دامن زدن به این اخبار، آتش‌افروزی کرده و تحلیل‌های نادرست و بعضا مغرضانه‌‌ای ارایه می‌دهند.

بنا بر این گزارش، از چهار روز پیش، اخبار حضور فرزندان اسامه بن لادن در زندان‌های ایران و فرار چند تن از آنان و پناهنده شدن به سفارت عربستان در تهران و اخباری از این دست در رسانه‌های عربی آشوبی را به پا کرده و در پی آن، مقامات نیمه سیاسی برخی از کشورها به اظهار نظر درباره آن پرداخته و فرزندان دیگر اسامه و همسران متعدد جناب اسامه با گفت‌وگو با روزنامه‌های چاپ لندن به این جریان سازی خبری کمک کرده و اخبار ضد و نقیض و مبهمی را منتشر می‌کنند و در این میان، وزارت امور خارجه و سخنگوی آن، بدون نشان دادن هیچ گونه واکنشی، اجازه می‌دهند که این افراد معلوم‌الحال، همچنان علیه ایران به بیهوده‌گویی خود ادامه دهند.

گفتنی است، در جریان حادثه چاه نفت فکه نیز وزارت امور خارجه با وجود تلاش گسترده رسانه‌هایی چون «تابناک»، ضعیفترین واکنش را داشت و نتیجه آن، تجری رئیس‌جمهور مصر و دبیرکل اتحادیه عرب و شیخ‌ها و امیرهای کوچک و بزرگ منطقه علیه ایران بود و اکنون در این رخداد که هیچ معلوم نیست سرچشمه آن چیست و با چه اهدافی اخبار آن منتشر می‌شود، باید وزارت امور خارجه از خود واکنش نشان داده تا شفاف سازی لازم و دهان مغرضان بسته و قلم دشمنان شکسته شود.

بدیهی است، هرچند فشار رسانه‌ای از سوی رسانه‌های داخلی، حجم بسیاری از این جنگ روانی را خنثی می‌کند، لازم است تا از سوی مقامات رسمی و مسئول نیز پاسخ دندان شکنی به این کارها داده شود و اذهان عمومی درونی و بیرونی کشور، نسبت به دروغ‌پراکنی این رسانه‌ها روشن شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چی میخوای از جون این مملکت تابناک؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر