بازدید 16284

سه شرط رضايي براي شكل‌گيري وحدت

پايبندي به رهبري‏، حفظ ارزش‌ها و تعهد به قانون اساسی، سه شرط شكل‌گيري وحدت هستند/باید یاد بگیریم با هم زندگی کنیم، و همزمان عقيده‌امان را مطرح كرده و حقوقمان را دنبال کنیم.
کد خبر: ۷۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱ 24 December 2009
محسن رضايي در مراسم سالگرد آيت‌الله غلامحسين جمي كه صبح امروز در حسينيه ثارالله آبادان برگزار شد، گفت: ما امروز نیازمند وحدت هستيم. باید یاد بگیریم با هم زندگی کنیم و حقوقمان را دنبال کنیم. باید یاد بگیریم وحدتمان را حفظ کنیم و عقیده‌امان را هم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ايلنا در آبادان، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه از سه شرط برای ادامه وحدت نام برد و افزود: اولین شرط، پايبندي به رهبری است. چرا كه رهبری میراث امام خميني(ره) است. شرط دوم حفظ ارزش‌هاست. باید ارزش‌ها حفظ شود. البته در راه حفظ ارزش‌ها، بايد صداقت داشته و تحمل یکدیگر را داشته باشیم. شرط سوم، تعهد به قانون اساسی است. یعنی هم دولتمردان و هم فعالان سیاسی، باید به قانون تمکین کنند تا مسایل حل و فصل شود.

رضايي در بخشي از سخنان خود، خوزستان را مظلوم خواند و با بيان اينكه بعضی از شهرهای این استان مظلوم‌تر هم واقع شده‌اند، مقاومت مردم آبادان در جنگ را اسطوره نامید و گفت: اگر یک مورد از این مقاومت‌ها - مثل مقاومت مردم در کوه ذوالفقاری- در غرب بود، برای آن سریال‌ها درست می‌کردند. ما از حرکت‌های فرهنگی دم می‌زنيم، در حالی که این حقایق پیش‌روي ماست و خودمان به آن توجه نمی‌کنیم.

وي با اشاره به اينكه در آبادان فقط یکصد و هفتاد شهید گمنام وجود دارد، ادامه داد: اگر آثار انقلاب و جنگ بازسازی شود، مطمئنا سالی یک میلیون نفر توریست به این شهر سفر خواهند کرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، از اعتصاب بزرگ شرکت نفت در سال 57 به عنوان یکی از پایه‌های اصلی انقلاب ياد كرد و گفت: شاید اگر آيت‌الله جمی نبود و اعتصاب شرکت نفت هم انجام نمي‌شد، انقلاب نمی‌توانست به این سرعت پیروز شود.

وي بات بيان اينكه آیت الله جمعی در قلب مردم آبادان زنده است، تصريح كرد: یکی از ویژگی‌های بارز ایشان وحدت بوده است. مردم از طریق ایشان به خدا وصل می‌شدند.

رضايي با اشاره به دل‌آزردگي مردم به خاطر پاره شدن عکس امام (ره)‏ ادامه داد: اين مساله به خاطر مرده‌پرستی نیست، بلکه به خاطر شخصیت‌ والاي چهره‌هايي چون امام و آيت‌الله جمي است كه مردم از طریق آنها به خدا پیوسته مي‌شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر