کد خبر: ۷۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 31 March 2018

گوشت قرمز، ماهی و ویتامین A می‌توانند در تامین آهن بدن و جذب بیشتر آن در بدن کمک کنند.

به گزارش میزان، جذب آهن برای بدن بسیار مورد نیاز است. حال اینکه برخی مواد غذایی می‌تواند جذب اهن در بدن را تسهیل کند.

گوشت قرمز، ماهی و ماکیان
گوشت قرمز، ماهی و ماکیان نه تنها منبع خوبی برای آهن هستند، بلکه می‌توانند جذب آهن غیر هم را نیز تحریک کنند. چندین مطالعه نشان داده اند که افزودن گوشت گاو، گوشت مرغ یا ماهی به یک وعده غذایی مبتنی بر غلات جذب آهن غیر هم را حدود دو تا سه برابر بهبود بخشیده است.

مواد غذایی سرشار از ویتامین C. ویتامین C. نشان داده است که به افزایش جذب آهن در بدن کمک می‌کند. این ماده مغذی آهن غیر هم را دریافت کرده و آن را به شکلی که بسیار آسان‌تر در بدن جذب می‌شود، ذخیره می‌کند. از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین C. می‌توان به میوه‌های خانواده مرکبات، سبزیجات برگدار تیره، فلفل دلمه ای، طالبی و توت فرنگی اشاره کرد.

مواد غذایی حاوی ویتامین A. و بتاکاروتن
ویتامین A. نقشی کلیدی در حفظ سلامت بینایی، رشد استخوانی و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان ایفا می‌کند. از جمله منابع غذایی خوب برای ویتامین A. و بتاکاروتن می‌توان به هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم کیل، کدو حلوایی، فلفل قرمز، طالبی، زردآلو، پرتقال و هلو، طالبی زرد نارنجی، زرده تخم مرغ و جگر اشاره کرد.

برچسب ها
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: