بازدید 25483
حاشیه ای بر اعتراض اهالی عرب خوزستان؛

چرا کج سلیقگی های رسانه ملی در برابر قومیت های ایرانی پایان ندارد؟

این اقدام حاشیه برانگیز و تفرقه آمیز که چند روز شهرهای عرب نشین ایران را ملتهب و دشمنان را برای بهره برداری از این فضا حساس کرد، اولین اشتباه عمدی و یا سهوی رسانه ملی در توهین به اقوام ایرانی نبود و به یقین در صورت عدم اصلاح ساختارهای غلط نظارتی، آخرین آنها نیز نخواهد بود.
کد خبر: ۷۸۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 31 March 2018

چرا کج سلیقگی های رسانه ملی در برابر قومیت های ایرانی پایان ندارد؟رسانه ملی که باید در نوروز و روزهای آغازین سال جدید، بیشترین میزان رضایت مندی و علاقه مندی نسبت به برنامه های خود را در میان شهروندان ایرانی ایجاد کند، در سال جدید نیز دچار یک کج سلیقگی آشکار شد که به شکل گیری موجی از اعتراضات مردمی در استان خوزستان انجامید؛ اعتراضاتی که اعراب خوزستان را به خیابان ها کشید تا ضمن اعتراض به این کج سلیقگی، دوباره دلبستگی خود را به ایران و ایرانی به نمایش بگذارند.

به گزارش «تابناک»؛ در جریان نمایش یکی از برنامه های تلویزیونی نوروز 97 که با هدف سرگرمی شهروندان ایرانی در این ایام از رسانه ملی پخش می شود، یک اشتباه آشکار در حذف عروسک یکی از اقوام جنوب غرب ایران، آن هم در حالی که عروسک سایر اقوام پر جمعیت کشور در نقشه ایران وجود داشت، موجی از اعتراضات مردمی را در استان خوزستان راه به راه انداخت.

در همین راستا و در روزهایی که گذشت، برخی اهالی عرب خوزستان به اقدام تفرقه انگیز و متضاد با امنیت ملی شبکه ۲ سیما اعتراض کردند و عدم نمایش عروسک این قوم در نقشه ایران و عدم معرفی اعراب خوزستان را نشانه ای از رفتار تفرقه آمیز صدا و سیما معرفی کردند.

در این آیتم تلویزیونی که به عنوان میان برنامه دو بخش کلاه قرمزی و بخش کودک و نوجوان شبکه ۲ پخش شد، ضمن معرفی و اشاره به پراکندگی اقوام ایرانی قوم اصیل، بزرگ عرب از نقشه و بافت کشور حذف و نادیده گرفته شد.

بنابراین، اهالی عرب خوزستانی ضمن مغایر دانستن این اقدام با مصالح و امنیت ملی کشور در خیابان های شهر اهواز و سایر شهرهای عرب نشین خوزستان تجمع کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان کشور برسانند.

آنها از مسئولان رسانه ملی خواستند تا ضمن عذرخواهی رسمی از قوم عرب، از پیشامد چنین رویه های خطرناکی برای چندمین بار در این پایگاه ملی و حساس جلوگیری کنند.

در همین زمینه، برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان و همچنین مسئولان مختلف ضمن تأکید بر وفاداری مردم عرب خوزستان، از اقدام تلویزیون انتقاد کردند.

حضور بموقع یکی از نمایندگان اهواز در مجلس (دکتر علی ساری) در میان مردم و اعتراض شفاف وی به عملکرد صدا و سیما و سپس پیگیری ها از مجاری قانونی و پیگیری از طریق مسئولان کشور و تذکر به صدا و سیما و نهایتا عذرخواهی تولیدکننده ی آن برنامه، باعث شد تا مردم متوجه پیگیری و سختکوشی نمایندگان و مسئولان در تذکر به صدا و سیما و جبران اشتباه صورت گرفته بشوند و صدا و سیما نیز در چند برنامه، ضمن احترام به مردم شریف عرب خوزستان، برنامه موسیقی فولکلور با لباس عربی و همچنین رقص مشهور عربی با شمشیر و... را از شبکه های ملی پخش نمود.

روز گذشته نیز علی ساری، نماینده اهواز به همراه آیت الله کعبی، عضو مجلس خبرگان در میان شهروندان معترض حاضر شدند و قول مسئولان را برای عدم تکرار اشتباهات مشابه و رفع تبعیض فرهنگی و اجتماعی به مردم ابلاغ نمودند تا ضمن تأکید بر وفاداری مردم عرب خوزستان و پیگیری قانونمند و منطقی اعتراضشان، از عزم مسئولان در این زمینه خبر بدهند و جلوی سوءاستفاده برخی افراد و جریانات که خیرخواه مردم شریف شهرمان نیستند گرفته شود.

این اقدام حاشیه برانگیز و تفرقه آمیز که چند روز شهرهای عرب نشین ایران را ملتهب و دشمنان را برای بهره برداری از این فضا حساس کرد، اولین اشتباه عمدی و یا سهوی رسانه ملی در توهین به اقوام ایرانی نبود و به یقین در صورت عدم اصلاح ساختارهای غلط نظارتی، آخرین آنها نیز نخواهد بود.

پیشتر نیز از همین رسانه موارد توهین آمیزی در رابطه با اقوام دیگر کشور ساخته و منتشر شده بود که گاه با تاریخ مکتوب و مستند ایران نیز تناقض آشکار داشت!

اگر این رویه در رسانه ملی عمدی باشد که باید نهادهای مسئول ضمن شناسایی عاملین چنین روندهایی شدیدترین برخوردها را با آنها داشته باشند و فرصت بهره برداری سودجویانه و ضد امنیت ملی را از فرصت طلبان بگیرند.

اگر این رویه سهوی بوده باشد و در آن هیچ عمدی نباشد نیز این رخداد به خوبی ضعف علمی، نظارتی و محتوایی رسانه ملی را در ساخت برنامه ها به خوبی آشکار می کند و از این رو نیاز است که رسانه ملی در جریان ساخت برنامه های خود، توجه ویژه ای به مسائل تاریخی، جغرافیایی و اصول امنیت ملی داشته باشد.

از آنجا که اعتراض هایی اینچنینی بسیار هزینه زا هستند و امنیت ملی در کانون آسیب های آن قرار دارد، امید است مسئولان ارشد کشور و رسانه ملی ضمن عذرخواهی رسمی از این اقدام ناراحت کننده، زمینه های عدم تکرار این رویه ها را نیز در رسانه ملی فراهم کنند.

با پذیرش این اصل که اعتراض به نوع و کیفیت عملکرد مسئولان کشور، حق انکارناشدنی شهروندان ایرانی است، این نکته مهم را نیز باید یادآور شد که هیچ فرد یا شخصی حق ندارد، روند اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را به شکلی مدیریت کند و یا تغییر جهت دهد که امنیت ملی و محلی کشور از این مسیر متضرر شود.

به عبارتی مردم نیز باید در روند برگزاری اعتراضات خود دقت داشته باشند که هدف آنها از اعتراض اصلاح عمل مردود مدیران صدا و سیماست یا آسیب رساندن به امنیت ملی کشور؟ قطعاً رسیدن به هدف اول با واکنش های قابل قبولی که مدیران ارشد استان خوزستان، نمایندگان مجلس و نیز نهادهای فرادستی در پیش گرفته اند، محقق خواهد شد و نیازی به شکل دهی به رفتارهای هنجارشکنانه نیست؛ اما به احتمال زیاد، این بستر اعتراضی نیز چون سایر اعتراض ها مورد سوء استفاده فرصت طلبانی قرار خواهد گرفت که مردم باید هشیار باشند و صف خود را از آنها جدا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴۷
اين رسانه ميلي است نه ملي زسالتش ميل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
آقا جان برادر من هموطن من اگر میخواهید این مسائل برای همیشه مختومه بشه و اگر واقعا به فکر ایران هستید،
حقوق قومیت ها رو به رسمیت بشناسین: تدریس ادبیات،
تدریس به زبان مادری، دانشگاه به زبان مادری. چه نجابتی داشته سلطان محمود غزنوی که نه کتاب را پاره کرد و نه سوزاند و نه با فردوسی کاری داشت ؛ در حالی که ما الان باید برای تدریس به زبان مادریمان هزار تا دلیل و مستند بیاریم که ما هم حق داریم ولی فاشیستهای امروزی که در حد نوکر و غلام سلطان محمود هم نیستند مقاومت میکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
یعنی هنوز هم هستن کسانی که این رسانه میلی رو نگاه کنن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
چون این رفتارها هماهنگ است. الان کسی تلوزیون نگاه نمی کنه. چیزی به نام قوم دیگه تو ایران وجود نداره. تو امریکا تگزاس انگلیسی زبان هم مشکل قومی برای خودش داره. این مشکلات ربطی به زبان و فرهنگ نداره و فقط سیاسی و احمقانه است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
تدریس به زبان مادری هیچ ربطی به حقوق بشر نداره.
بابا چه توهینی شده این مردم از جای دیگه دلشون پر است سر کلاه قرمزی در میارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
کلاه قرمزی با دو تا پارچه آشپزخونه و چهارتا وراجی و دیالوگ لوس چند میلیارد تومن برای ملت آب خورده ؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
با شما موافقم دعوای قومی برای منحرف کردن مشکل اصلی یعنی است. در شوروی و یوگسلاوی حکومت همین اشتباه را کرد و چوبش را مردم خوردند.
غیرممکن است که این اعتراضها خودجوش باشد و شکی نیست که دست پلید ایادی آمریکا و بخصوص عربستان سعودی و ... در کار دخیل بوده است. وگرنه مگر میشود این دسته از هموطنان عزیزمان از این ماجرا دلخور شده باشند؟!!! اما از شوخی گذشته، این ماجرا میتواند هشداری هم باشد برای مسئولین عزیز ما که فشارهای اقتصادی، بی عدالتی و نادیده گرفته شدن حقوق اقلیتها، کوهی از خشم و دلخوری به وجود آورده که ممکن است با یک جرقه کوچک (همچون این برنامه تلویزیونی) منفجر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
فعلا که میبینی دلخور شده اند
آمریکا اگر یدی داشته باشد تولید کننده این برنامه است نه معترضین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
ناشناس ۱۵:۳۷ یعنی متوجه نیستی داره کنایه میزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
فكر ميكنم اول نماينده مجلس يا يك مجلس ديگه شون طبق معمول براي خودشيريني شروع كرد وگرنه يك آيتم ٢-٣ دقيقه اي كه اينهمه حرف و حديث نداره .
ضمن اينكه ديشب در آيتم مورد نظر با خمير بازي يك عروسك با لباس عربي هم ساختن
اگه اينجوريه كه آداب و رسوم و خود مردم مركز خراسان و شمال و جنوب خراسان رو هميشه دست جمعي مدل مردم بخش كوچي از مردم خوب خراسان معرفي ميكنن
سنگين و رنگيني خوبه
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
اشتباهی منفی دادم چون اول مطلب شوخی کرده بودی
رسانه ملی نه رسانه میلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اشتباها مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
رسانه ملی متعلق به ملت است نه به فرد خاصی
متاسفانه جریان خطرناک پان فارسیسم مدتهاست در صدا و سیما دیده میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
عروسک بازی را به جریان تخیلی پان فارسیسم ربط می ده. کجایی اون موقع که زبان فارسی را زیان اهل جهنم خطاب کردند؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
شما م از کسانی هست که انتشار دروغ میکنید هیچ وقت اون برنامه زبان فارسی را زبان مردم جهنم نگفته ولی متاسفانه شما در گرداب همین جریان افتادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
جریان پانفارسیسم؟اول اینکه این جریانی که نوشتی آیا واقعا وجود خارجی و تشکیلاتی داشته؟ و داره؟نکته بعد اینکه علت اینکه در مورد این خبر این نظرو دادی و در این قسمت بدون اینکه با مدرک موثق و مستندی بنویسی، اینطور نوشتی چیه؟نکته بعد اینکه واقعا به صورت درست، در مجموع و همیشه در مورد زبان فارسی و آثار و افرادی که برای این زبان زحمت کشیدن حق مطلب ادا شد؟ و آیا در شناساندن زبان فارسی و آثار و افرادی که برای این زبان زحمت کشیدن هیچ نقصی در این مورد صورت نگرفته؟ نکته بعداینکه آیا در ایران زبان فارسی فقط متعلق به یک قومیته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
هیچ اشتباهی رخ نداده.این قبیل رفتار که مشابهش بارها در صدا و سیما و روزنامه ها تکرار شده دقیقا نشان دهنده تفکر حاکم بر کشور است که می خوان به زور به همه بقبولانند که ایران فقط قوم پارسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
پان فارسیسم نیست اخوی. پان ایرانیسم هست.زبان رسمی ایران هم فعلا پارسی است. به کوری چشم دشمنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
برو عمو جان اجازه بده باد بیاد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
عروسک بختیاری و لری گذاشتند تو خوزستان. بعد می
خواهند نشون بدهند که همه پارس هستند؟ مگه پارس لباس لری می پوشه؟
گاها ننویسید .درست نیست.گاه کلمه فارسی است و تنوین عربی نمی گیرد.آن هم در یکی از مهمترین سایت های خبری پر بیننده ایران.سردبیر محترم تعطیلات تشریف دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
درود بر شما
سوریه با همین موارد به وضعیت اسفناک فعلی دچارشد و تقریبا به خاکستر تبدیل شده است,بنابراین باید با اینگونه اقدامات بشدت برخورد و افراد مقصر محاکمه و برکنار شوند
حقیقت اینه که صدا وسیما اندیشه یک قشر ضعیف واقلیت ناچیزی را انتشار میدهد وبا تمام مخارجی که روی دست ملت میگذارد اثر مخرب آن بیشتر است صدا وسیما حریت لازم را ندارد شرط اول دعوت از کارشناسان ملتزم بودن کارشناس به مدح وضع موجود میباشد واین یعنی پس رفت وندیدن عیوب مجریان توانا را در منگنه قرار میدهند والخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
چقدر هزینه برنامه های بی محتوا در لبنان و ترکیه و.. میکند.
این اولین کج سلیقگی و نادیده گرفتن حقایق تاریخی و فرهنگی کشور ایران نیست وبیش از این هم شاهد چنین رفتارهای زشت و توهین امیز بوده ایم . به نظر می رسد جریان یا افرادی به عمد سعی دارند تاریخ شفاهی و مکتوب کشورمان را تحریف کنند . نمونه ی ان در سریال سرزمین من بود . در این سریال گویش سردار بزرگ صفویه که الله وریخان اونیلادزه گرجی تبار است را به عمد و به اصرار ترکی قرار دادند در حالی که وی گرجی بوده است و هرچه انتقاد و اعتراض شد کسی اهمیتی به این تحریف تاریخی نداد. بی شک چنین رفتارهای صدا و سیمای جمهوری اسلا می ایران فقط باعث کم شدن اعتبار حرفه ای , علمی و بین المللی خودش خواهد شد . در همین برنامه ی مورد اشاره. شده نیز توجهی به قومدگرجی و ارمنی نشده است . این در حالی استدکه در همین تعطیلات نوروزی گرجستان پذیرای خیل عظیمی از ایرانیان است و چند صد سال است که گرجی زبانان در ایران زندگی می کنند وشهر مخصوص به خود که فریدونشهر است را تاسیس کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
تحريف تاريخ و شخصيتها به نفع يك أقليت قومي چند سالي است به شدت با أهداف و آشكار و نهان در جريان است
من هم يك مورد بگم در مورد نادر شاه در خراسان و قصه هاي مردم اينجا تقريبا همه تا همين چند سال پيش اتفاق نظر داشتن كه وي دو رگه است و صرفا به همين دليل إز قبل تولد از طايفه خود اخراج ميشوند و بعدها حتما شنيديد قصه معروف آمدن نزد خانواده مادري خود در ايل مورد نظر و مساعدت گرفتن تا اينكه اين جريان تاريخ را بهم ريخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
بیشتر فریدی ها ترک هستند عزیز جان
شبکه های 1.2.3.حذف کنند تا شبکه های استانی بر اساس ذاعقه مردم اون دیار برنامه تولید کنند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ببخشید چه فرقی می کند
کلیپه ساختگیه از روز اول توی نقشه ای که میان برنامه کلاه قرمزی بود ت وفسمت خوزستان عروسکی با لباس عربی بود
از #رسانه_میلی نمی توان بیش از این انتظار داشت
تا زمانی که این حساسیت های قومی و قوم گرایی در کشور وجود داره هر روز باید منتظر جنجال و مشکل و به طبع اون اتلاف انرژی کشور بود.
پاسخ ها
صامر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
به کوروش توهین بشه حساسیت جنابعالی برانگیخته خواهد شد یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
اول به كوروش كه چپ و راست توهين ميكنن ولي وي بزرگتر از آن است كه خللي ايجاد شود
دوم كوروش يك مسائله ملي مثل پرچم است و اسم كشور است قياس خوبي عنوان نشد
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
کوروش شاه ایران بوده و ربطی به قوم خاصی نداره، چنانکه شاه اسماعیل و شاه عباس. شما چون خودت را ایرانی نمی دونی متوجه نیستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
صامر آیا کوروش متعلق به قوم خاصی از اقوام کنونی بر اساس تقسیم بندی هایی زبانی در این زمان ،است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
منم بخواهم قوم گرایی افراطی داشته باشم فرقی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
کوروش واقعیت تاریخی ندارد
ساخته پرداخته بشر است و شاید حتی وارداتی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
احسنت به صامر
ای بابا تا یه چیزی میشه صدای یه قوم درمیاد چی بشه مثلا به مسائل مشکلات بزرگ اصلا هیچ اعتراضی نمی کنن واسه چیزهای کوچیک اینجوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
دیدی وقتی که اعصابت به هم ریخته با کوچکترین تحریکی کنترلتو از دست میدی؟
این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود . دو مسئله وجود دارد یکی صدا و سیما که به دلیل عدم به کار گیری افراد متخصص در مدیریت و در تهیه و ساخت برنامه ها که اکثرا به دلیل ارتباطهایی ساخته میشوند نه اولویت شایسه سالاری هر چند وقت یکبار این مشکل را به وجود می آورد و باعث عدم اعتماد و علاقه مردم به حتی نگاه کردن به تلویزیون شده و دومی در تمام نهادها و سازمانهای که با مردم سر و کار دارند باید مدیران آن قسمت که با مردم در ارتباط هستند و چه عمد و چه به سهو باعث نا رضایتی مردم میشوند
سلام تابناک جان
من نزدیک 8 ساله اخبار رو از سایت شما چک میکنم ولی ...
چرا الان این خبرو نشر میدی؟؟
حتما باید امد نیوز اخبار رو بزاره بعد شما اخبارواقعی رو انتشار بدین؟؟
متاسفانه در مشکلات کشور اقوام میشوند قهرمان اما اقوام که اکثریت ایران را تشکیل میدهند تحت یک برنامه بسیار دقیق هویت و زبان خودشونو دارند از دست میدهند . و مضاعف بر این همیشه مورد تحقیر هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
تا دست از توهم اکثریت بودن برندارید اوضاعتان همین است.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
کاملا درسته
آقا مردم دلشون از جای دیگه پره. اینها بهانه است.
خودتون را به نفهمی نزنید
والا تو این مملکت نمیشه نه انتقاد کرد و نه شوخی
مردمی که تحمل اشتباه سهوی رو هم ندارن
چطور انتظار دارن مسئولینشون انتقاد پذیر باشن؟
حقوق قوميت هارو به رسميت بشناسيد و به زبان آنها احترام بذاريد. زبان قوميتها بايد درمدرسه آموزش داده بشه، قرن بيست ويكمه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
الان زبان عربی آموزش داده نمی شه اونم به زور به همه مردم ایران؟ یا نکنه اعراب خوزستان سنی هستند و زیر فشار مذهبی؟ مشکل جایی دیگه است.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
کمی هم به توهین های 24 ساعته رسانه اشاره بکنید شمایید که دوست دارید نژادپرستی عادی بشه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
والا ما که به زور عربی خوندیم نه ما بلکه همه مردم ایران الان دارند عربی می خونند از ابتدایی تا کنکور
رسانه ملی در این مورد شاید تقصیر عمدی نداشته باشد. مشکل این است که آنقدر ملاحضات نانوشته ای وجود دارد که تامین همزمان آنها شاید غیر ارادی باشد. وارد شدن به مسائل قومی ناشی از محدودیت های هنری موسیقیایی تضاد بین تاریخ شمسی و قمری و اضافه شدن به اصطلاح فلسفه زندگی و الگویی نهفته در میلادی کلاف سر درگمی است که پایانی ندارد. بنابر این بخش هنر و هنری در وارد شدن به قوم و قومیت تنها راه فغالیت است و این نیز مشکل ساز می نماید.
برای اینکه این رسانه ملی نییییییست
نگیم رسانه ملی بگم رسانه میلی (رسانه ی که گاهی به بختیاری ها گاهی به اذری ها و حالا هم به عرب زبان ها توهین کرده رسانه ی که تبدیل به محل نظر دادن بخش بسیار اندک و اما قدرتمندی در جامعه تبدیل شده )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
عرب زبان نه عرب، آذری نه ترک
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
....ناشناس محترم
عرب نه عرب زبان
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
16:56 می شه بفرمایید از نظر انسانی عرب یا ترک چه مفهومی دارد؟؟؟؟ انسان ها همه مثل هم هستند اما زبان گفتاری آنها متفاوت است همانطور که یک انسان عرب زبان داریم یک انسان ترک زبان داریم و یک انسان کرد زبان شما ها اندیشه های منفور نژاد پرستی دارید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اینقدر تا به حال با اهالی خراسان شوخی کردن، ما اومدیم اعتراض کنیم؟ داداش کرم از خودتون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ناشناس 16:56 اهالی این منطقه عرب هستند نه عرب زبان. در ثانی ایشان هم ترک زبان هستند نه آذری.
حساسیت الکی و بیخودی روی کلاه قرمزی ایجاد شده و لازم نیست بهای بیجهت به اینگونه حرکت ها بدهید تا تصور کنند کار عاقلانه و اعتراض معقولی انجام میدهند
متاسفانه صدا و سیما همیشه کارش تفرقه انداختن بین قومیت ها و ادیان کشور بوده.
.
قطعا عمدی است
یاد بگیریم اسم درست اقوام را بگوییم نه اسامی دلبخواهی. عرب، ترک ، کرد، نه عرب زبان و کرد زبان و ترک زبان یا بدتر آذری زبان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
در مورد اینکه دقیقا باید در مورد بعضی از اقوام در ایران گفت عرب یا عرب زبان و کرد یا کرد زبان دقیقا نمیدونم ولی بر چه اساسی به همه کسانی که در ایران به زبان ترکی صحبت میکنن باید گفت ترک؟ و همه اون افرادو دارای هویت ترک و یا از نژاد ترک دونست؟در کدوم یک از کتاب های تاریخی موثق برای مثال همه و یا اکثر افراد در آذربایجانو دارای هویت ترک و یا از نژاد ترک دونسته؟دقیقا میدونی منظور از ترک در بسیاری از منابع موثق تاریخی چه کسانی بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
میشه بفرمایید عرب زبان های خوزستان از کدام قبیله ی قریش هستن؟؟ یا آذری ها از کجای قره قوم اومدن؟؟
ما غایبیم و او منتظر است
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
والا ما مردم آذربایجان فقط زبان مون ترکی آذربایجانیه نه نژاد و فرهنگم.ن تنها قوم ترک در ایران هم ترکمن ها هستند که ظاهرشون و نژاد متفاوت شون کاملا مشخصه و کوچکترین ربطی هم به آذربایجان نداره. . ترک به شهروندان کشور ترکیه گفته میشه به کسانی که که تو آذربایجان هستن آذری گفته میشه و اگه قراره لفظ ترک استفاده بشه حتما باید ترک زبان گفته بشه ما نه ترکیم نه ترک بودیم نه ترک خواهیم بود ترکی زبان رایج در منطقه ی ماست و از دلش هویت پان ترکیستی و تاریخ جعلی هم در نمیاد گلم. البته این امر در مورد اعراب صدق نمیکنه چون اونها نه تنها زبان بلکه نزادشون هم عربه
احنست بر تو تابناک.
بهترین کار ممکن این است که دست از تکثرگرایی و قوم گرایی برداریم و تمامی مردم عزیز ایران در زیر یک پرچم و با یک ملیت برای سربلندی ایران گام برداریم
قومیت‌گرایی در این حد موجب تعصب بیجا و تقابل اقوام با یکدیگر‌ و و حمایت غیر منطقی آنها از هم خصوصا در سیستمهای اداری شده و اصل شایسته سالاری را نیز زیر سوال میبرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
لابد با ملیت فارس و زبان فارسی
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
در نظر داشته باش که از نظر کانداییها قدرتشان در تنوع فومیه
مشکل یه جای دیگه س
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
دقیقا.
صدا و سیما به این دلایل ، بررگترین دشمن مردم ایران است .

1- با سریالهای کلیشه ای و آبکی ، پای سریالهای خارجی را به خانه ایرانی ها کشاند .
2- با کتمان حقیقت و بازگو نکردن اخبار مطالبات مردم ، مردم را دست به دامن اخبار شبکه های خارجی کرد .
3- با اشتباه های پی در پی به قول خود سهوی ، اقوام ایران را سرخورده و نا امید کرد .
مانند پخش برنامه های مضحک در زمان وقوع زلزله آذربایجان ، یا شستن دندان کودک ترک با برس توالت و یا تمسخر لهجه اقوام در سریالها و حالا هم حذف عروسک عرب های خوزستان و هزاران مورد دیگر .
5- تمسخر انتخابات حیاتی کشور با نشان دادن رای اولی هایی که می خواستند سرنوشت کشور را خودشان تعیین کنند و یا ابزار قرار دادن خانم های کم حجاب ، برای کشاندن مردم به پای صندوق ها .
6 - با پنهان کردن آلات موسیقی پشت دیوار و گلدون ، باعث تمسخر هنر و موسیقی و شعور مردم در بین مردم دنیا شد .
7
8-....9-....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
بدنه صدا سیما مقصر نیست. مقصر تفکری است که به آن تحمیل شده و می شود.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
احسنت
از خیلی وقت پیش ها مردم خودشون خبر دارن یه عده نژاد پرست تو صدا سیما هستن , که اتفاقا با اینکه رفتارهاشون و حرفهاشون دیده میشه و خیلی مشهود و واضح هست , ولی نه جلوشون گرفته میشه نه بهشون اخطاری داده میشه و نه اخراج و عذرخواهی صورت میگیره..چندین نفر هستن که هم مجری توشون هست هم گوینده خبر هم کارگردان و تهیه کننده هم بازیگر ..تا این اواخر که آذری ها(ترک ها) سیبل حرفها و رفتارهای این یه عده بودن , عرب های عزیز هم اضافه شدن...این یه واقعیتیه که هست با کتمان و پنهان کاری هم نه درست میشه نه از بین میره...حالا شما دارین صدا سیمارو میگین چون یه گافی دادند و یه کوچولو از اونهمه کمی عیان تر شده , ولی تو خود مسئولین ( چه فعلی چه اسبق ) ورزشکارا و محافل فرهنگی و ادبی , تو جناح های سیاسی مخصوصا یکی از این جناح ها که بطور گسترده نژادپرست هستن مخصوصا درمورد هموطنان آذری..این یه چیزیه که خیلی واضح و روشنه و همه هم ازش باخبرن منتها کی میخواد حل و فصل بشه و چه کسی یا چه کسانی میخوان شجاعت بخرج بدن و جلوش رو بگیرن , الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
دقیقا
از صدا و سیمای میلی بیش از این انتظار نمیرود!!! البته بعید است بیش از 10% مردم نگاه کنند برنامه های آن را
و شما چرا نمی خواهید باور کنید رسانه میلی است و در دست یک جبهه خاص
هر چی هم شد بچسبونید به امنیت ملی کشور.انقد بگید تا دیگه عادی شه
تابناک دست از این تحلیل های آب دوغ خیاری بردار به خاطر یه توهین مملک به هم نمیریزه
متاسفانه در طی سالیان گذشته، وجود اقوام و نژادهای گوناگون در داخل کشور، همر برای این اقوام و هم برای کل کشور مشکلات عدیده ای را درست نموده است. از جمله این مشکلات می توان به امنیتی شدن قضیه و فراهم شدن شرایط سوء استفاده طرف های خارجی از آن اشاره نمود، که هزینه های گزاف مادی و معنوی آن بر کشور و افراد مقیم در آن مناطق انکار ناپذیر است. لازم به توضیح است که اگرچه این تنوع زبانی و نژادی در کشور ما و کل خاور میانه می تواند بعنوان یک شمشیر دولبه عمل نمایید و اگر نادرست مدیریت شود موجب ویرانی گردد، ولی درک و قبول آن می تواند موجب غنای کشور و عمران و آبادانی گردد. قطعاً در میان تمامی اقوام و نژادهای موجود در کشور افراد دلسوزی وجود دارند که به غیر از آبادنی منطقه خود و کل کشور فکر نمی کنند، اگرچه این افراد قلباً متقاضی قبول این تفاوت های زبانی و نژادی از سوی مسئولین مناطق مختلف می باشند، ولی از نژادپرستی و ویران شدن مناطق خود و کشور متنفر هستند و هیچوقت دوست ندارند مورد سوء بیگانگان قرار گیرند. انشالله در آینده ضمن هوشیاری نسبت جلوگیری از سوء استفاده از موضوع توسط اجانب و توطئه گران، شاهد شکوفایی و درک بیشتر این تنوع های خدادادی در کشور باشیم. خداوند ملت ها و قبایل را جهت درک و شناخت بیشتر آنها از همدیگر خلق نموده است و تنها تقوی و شایستگی را ملاک برتری آنها بر همدیگر قرار خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
آقا یا خانم کریمی چنان در مورد عده ای از اقوام وطن پرست حرف زده ای که انگار اقوام مملکت را به فلاکت کشانده اند. همین اقوام کرد و لر و آذری و بلوچ و ترکمن و... بودند که در جنگ هشت ساله بزرگترین رشادت ها را برای نجات مملکت انجام دادند و الان حکومت بدهیبزرگی به آنان دارد که هنوز پرداخت نکرده و
آنان را در محرومیت قرار داده است
....... در اولین فرصت رئیس سازمان عذر خواهی کند و فورا استعفا دهد.........استعفاااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
برو بابا
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
...ناشناس محترم
تو خود سایت تابناک هم نژادپرست زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
شکمت بره!!!!
این مسئله نباید بهونه ای بشه برای اینکه رفتار های نژادپرستانه ی اعراب خوزستان نسبت به لرها و بختیاری ها را نادیده بگیریم یا به آن مشروعیت بدهیم. لق لقه ی زبانشان شده که لرها مهاجر هستند و باید از اهواز و خوزستان خارج شوند. گویا هیچ ایرانی جز عرب حق ندارد در اهواز زندگی کند. چنانکه در این تظاهرات ها نیز چنین شعارهایی داده شد. در این مورد هم هرچند بهتر بود عروسک عربی هم باشد، اما حساسیت به همین عروسک با لباس بختیاری و لری بوده است. به امید روزی که به این حد از بلوغ برسیم که با نگاه انسانی و ملی به مسائل نگاه کنیم و چارچوب تنگ طایفه ای را کنار بگذاریم. هم در بین مردم و هم در صدا و سیما.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
چرا جو الکی میدهید مظلومترین قشر همین عربها هستند مقامهای مسوول ادارات و نهادها چند درصدشان از همین قوم هستند و چند درصدشان از اقوام شما؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
پس چرا شما به سریالی که حتی در جهت طرفداری از شما بود ولی یک جمله ناقص از آن را درنظر گرفتید و اعتراض کردید؟؟ چرا یک بام و دو هوا
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
اتفاقا بیشتر خوزستان رگ و ریشه لر دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اگر این طور اعتقاد دارند آنان هستند که از عربستان و عراق به ایران آمده اند زیرا اهواز یکی از بزرگترین پایگاه علمی ایران بود و دانشگاه جندی شاپور در حمله اعراب به ایران به دست همین اعراب سوزانده و نابود شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خود عرب ها قطعا مهاجرند
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
دوست عزیز ! اگر با بی طرفی و واقع بینانه به این جریان نگاهی بیندازید درخواهید یافت که این موضوع یک عقده گشایی و اعتراضی به تبعیض ها و نژادپرستی حاکم بر جامعه و اظهار ناراحتی مردمی است
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
هیچ تبعیضی، په نژادی و چه قومی، در حق اعراب خوزستان نیست که به بقیه مردم خوزستان هم اعمال نشده باشه
همین الان تلویزیون برای همیشه تعطیل کنه بیشتر به سود کشور و فرهنگ و دین و ملت هست!
این فقط نشون دادن عروسک و لباس محلی بعضی از اقوام ایرانی بود. هرگوشه ای از ایران رو که نگاه کنی فرهنگ و گویش و لباس خاص خودش رو داره بیان یه نقشه رو پر از عروسک کنن که به کسی برنخوره. یک کم عاقل باشین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
شاید همینطور باشه اما متاسفانه سیاست های غلط نقطه تحریک همه مردم ایران رو به شدت پایین آورده و با کوچکترین جرقه ای شعله ور می شه وقتی همه سرمایه های کشور ما در کشورهای دیگه هزینه می شه و فرهنگ و رفاه و اقتصاد ملت خودمون فراموش می شه به همین جا می رسیم.
برنامه تلویزیون صددرصد درست بود چون عرب به کسانی گفته میشود که در شبه جزیره عرب ( عربستان و یمن ) زندگی میکنن گفته میشود به بقیه مستعرب گفته میشود یعنی کسانی که عرب نیستند ولی دوست دارند عرب باشند مانند مصر (قبطی) لبنان (فینیقی) سوریه (سریانی نژادی از رم و ایران )عراق (بابل اشور و ایرانی) و..... لطفا تاریخ را برای دل خوش کردن دیگران تحریف نکنید واقعیت را قبول کنید . تابناک خدایی چاپ کن بزار مردم واقعیت های تاریخ را بفهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
عربستان هم مستعربه فقط یمن عرب عاربه ست
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
خیلی جالبه تابناک چنین پیامهای رو منتشر میکند ولی در طرفداری از عربهای خوزستان سانسور میکند
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
وجدانا خودت فهمیدی چی میگی؟
سریانی از نژاد ایرانی و روم؟
می دونی به آدم های مثل تو در ترکی چی میگن؟ ( گده)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
همانطور که آریایی ها از اروپا به ایران مهاجرت کردند عده ای از اعراب هم از شبه جزیزه عرب به خوزستان مهاجرت کردند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
بحث تاریخی که جاش توی برنامه کودک نیست
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
علمی ترین نظر .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
سفسطه بازی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
يادتون نره خوزستان جزئي از بابل بود!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
شما چرا اینقدر از کلمه عرب نفرت دارید و میترسید؟؟ شما مگه رفتید دی ان ای گرفتید یا مثلا میدایند نژاد شما چیست؟ متاسفانه تابناک هم نظرها ی نژادپرستانه را منتشر میکند بقیه را نه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
جالب است هنگامی کسی از همین کشورها کار ناشایستی انجام بدهد همین شماها فورا به او عرب خواهید گفت و نه عرب زبان و امثال شماها هم از این موضوع خوشحال میشوید ولی اگر دانشمندی اثر علمی آن در جهان معروف بشود میگوید نع عرب زبان. امیدوارم تابناک منتشر کند
ازرپاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
من فقط ایرانی هستم و بخاطر وجب به وجب خاک ایران جانم را فدا میکنم
این توهینی که در یکی از سریال های نوروزی به یکی از اقلیت ها شد خیلی بد بود کافیه جای کلمات رو عوض کنید تا بدتر هم بشه ولی خوب اونا بندگان خدا آدمای خاموش و کم توجهی هستن
چرا مدیریت صدا و سیما دست مجلس و خصوصی نیست؟
جای این همه شبکه مزخرف تلویزیونی هر شبکه رو به طور کامل به یک استان اختصاص بدهند با بودجه کامل نه مثل شبکه های بی محتوای استانی فعلی
لدفا از موضه لًوور هم بنويسيد
ایکاش این سازمان عریض و طویل بی خاصیت یه جوری جمع میشد..
تابناک هم مانند رسانه میلی هم کامنت ها را سانسور میکند

خصوصا کامنت های ما ترکها
زبان ترکی هم بایستی مانند زبان فارسی در کشور رسمی بشود

دریاچه ارومیه هم احیا بشود
حق و حقوق سایر اقوام مراعات بشود
تمرکز گرایی برچیده بشود
پانفارسیسم از ایران برچیده بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
باش تا این مطالبات براورده شه.
جالبه !!!
تاکنون که چندین روزازاین ماجرا(انکارهویت عربهای ایران)میگذره صداوسیما رسما هیچ بیانیه ویامطلبی درباب عذرخواهی صادرنکرده وصرفا به معذرت خواهی تهیه کننده برنامه بسنده شده وخبری ازبرکناری یا استعفا دیده نمیشه...
صداوسیمابصورت کلان قضیه درواقع یه جورایی داره اصل کارروتاییدمیکنه
هنوز سخنان سخیف اکبر عبدی یادمان نرفته که با چه ادبیاتی در مورد نژاد عرب صحبت میکرد سخنانی که از هر شبکه اروپایی پخش میشد هم مجری و هم تهیه کننده را محروم میکردند اما در اینجا متاسفانه به بهانه اختلاف با عربستان نژاد پرستی علیه عربها را علنی کرده اند و هراعتراضی را با برچسب هایی به انحراف میکشند در حالیکه عربهای ایران وطن پرست هستند و اعتراضی جز به این توهین ها و تحقیر های رسانه ای ندارند
این هم وطنان عرب زبان خوزستان یادشان رفته که مملکت ایران چهل سال است به خاطر دفاع از این قوم سختترین هزینه ها را داده و میدهد هزینه ای که خود کشورهای عرب هم حاضر نبوده ونیستند که بدهند از سالها قبل دلسوزان این اب وخاک در خصوص تغییر بافت جمعیتی مناطق مختلف خوزستان هشدار میدهند ولی کو گوش شنوا مشکل آقایان فلسطین ولبنان وووو است
اصلا تابلویه ک یکی داره این جریانو هدایت میکنه وگرنه ما ک اصلا حواسمون ب این مورد نبود چ برسه ک بخواهیم خوزستانو جدا از ایران فرض کنیم بیچاره این ملت ک راحت بازیچه دست این و اون میشن
رسالت خود را فراموش کرده اند
در خوزستان ما ۳۰ درصد عرب زبان داریم نه عرب اشتباه نشه ضمن اینکه این قوم گرایی چیه تا چیزی میشه یه جایی اعتراض میکنند .مشکل این عروسک بازی نیست اشکال جای دیگه است .
درزمان جنگ تحمیلی شهید علب هاشمی عرب با شهدای لر وترک وتصفهانب وتهرانی از کشور دفاع کردند ومقام رهبری به صورت ویژه ازایشان تمجید کردند خرازی وباکری وهمت و...همه قصد دفاع را داشتند وبا هم بودندمن عرب خوزستانی هستم ولی زحمات شهدای اصفهانی را فراموش نمی کنم.سردار محسن رضایی وسردار شمخانبی هردو بزرگوار دوشادوش هم جنگیدند وما دعا گوی هردو آنها هستیم.هیچگاه به قومیت خود وابسته نشدند .ای کاش تلویزیون هم ملیت ها را به صورت افراد کم سواد نشان ندهد.در سریالها قهرمانها تهرانی هستند وجیب بر ها شهرستانی.لطفا دقت بفرمایید فریب عربستان ملعون را نخورید آنها با ترک ولر وعرب و....دشمن هستند.زنده باد ایران اسلامی.
درزمان جنگ تحمیلی شهید علب هاشمی عرب با شهدای لر وترک وتصفهانب وتهرانی از کشور دفاع کردند ومقام رهبری به صورت ویژه ازایشان تمجید کردند خرازی وباکری وهمت و...همه قصد دفاع را داشتند وبا هم بودندمن عرب خوزستانی هستم ولی زحمات شهدای اصفهانی را فراموش نمی کنم.
از مازندرانی ها یاد بگیرید
اگر قرار بشه روزی به زبان مازندرانی در مدارس تدریس بشه میان تو خیابون اعتراض.
در عوض خودشون بیشترین طرفدار سریال پایتخت هستند...
اشکال کار اینجاست که کلا ارکان حکومتی و مسئولان و نهاد های فرهنگی در تمام این چهار دهه خواسته ویا ندانسته هویت و فرهنگ ملی ایران را تضعیف و نادیده گرفته اند که همین باعث ایجاد خلا محور های اتحاد بین ملت شده است در نتیجه این خلا ناشی از عدم تقویت و رشد هویت ملی که باعث وحدت ملی میشود تمایلات قومی روز بروز افزایش یافته است. اصولاً در پهنه تاریخی و جغرافیایی ایران هیچگاه بحث قومیت و نفی یا اثبات آن وجود نداشته است ویا بسیار کم رنگ بوده است.مشخصا بعد از انقلاب بدلیل ترجیح هویت مذهبی و ندیده گرفتن هویت ملی رشد قومیت گرایی زیادتر شده است در این بین صدا و سیما نیز به نوعی با مطرح کردن دایمی و تکراراقوام ناخواسته و یا خواسته به نوعی حساسیت اقوام را برانگیخته و در این بین بعضی اوقات با کج سلیقگی باعث سوءتفاهم نیز میشود.
الان تمام اقوام کانال های استانی مخصوص به خود دارند و همانجا برایشان کافی است رسانه ملی بایستی متمرکز بر ارائه برنامه های ملی به منظور اتحاد ملت ایران باشد و هیچ لزومی به ارایه بحث اقوام نیست
این حرف ها واسه ما نیست.
اين براي اولين بار نيست كه در صدا و سيما به قوم و مليتي توهين ميشه و سپس در همين صدا و سيما بعد از مشاهده اعتراضات مردمي با ارائه برنامه هاي مناسب آن قوم مورد توهين بطريقي سعي مي شود از دل مردم در آورند.
مشکل اینه ک اقایون مملکت رها کرده اند به امان خدا فقط چسبیده اند بخارج کشور، من اهواز زندگی میکنم بعضی از این هم استانیهای من دران وهابی میشن، کسی ک از سطل زباله غذایش رو دربیاره چگونه به کشور وفاداربمونه.؟ کسی ک شغل نداره و روی نفت زندگی کنه وهیچ منفعتی نبره چطور وفادار باشه؟
اشتباهی که در صدا سیما صورت گرفته کاملا سهوی بوده
اینکه شما به من ترک بگید اذری در ترک بودن من تغییری ایجاد نمیشه فقط حساسیت من رو برا دفاع از هویتم بیشتر میکنه
سلام خدمت هموطنان عزیز باید به عرض برسانم که صداوسیما بار اولش نیست که چنین اشتباهی میکند چرا عاقل کند کاری که بازآید پشیمانی چرا پخش میکنند بعد عذرخواهی وبرنامه عروسکی را اصلاح میکند به نظر من عمدی بوده است
دوستان گرامی تابناکیان زمانیکه همه چیز براساس ایدؤلژی تعریف شود اقوام فراموش میشوند
بنده خدا فقط تاریخ را بیان کرده
با سلام به همه هموطنان
صدا و سیما نباید حتی غیر عمدی باعث رنجش هموطنان عزیز شود. هموطن های عزیز ما چه فارس-آذری-ترکمن-لر-بختیاری-گیلکی-مازنی-کرد -بلوچ و...و عرب همه عزیز و محترم می باشند.
جمعیت خوزستان حدود 3 تا 4 میلیون نفر است که حدود ا 30 درصد این جمعیت را هموطنان عرب تشکیل می دهند که مردمی میهمان نواز و خون گرم هستند.که این هموطنان از لحاظ جغرافیایی در شهرهای خرمشهر-اهواز-شادگان-هویزه-سوسنگرد و ماهشهر قرار دارند و مردمان بسیار خوب و مهمان نواز می باشند .به نظر من همه اقوام در ایران چه کوجک و چه بزرگ از لحاظ جمعیتی باید مورد احترام باشند. درود بر ایران و ایرانیان
ادم تو کشور خودش غریبه باشه احترام نداشته باشه مورد مسخره و خنده باشه به خاطر اینکه عربه کرده ترکه لره شهرستانیه و... دیگه چه انتظاری داریم که دیگران تو کشور های دیگه به ما به این ملت احترام بزارن
به عنوان یک ایرانی باید بگویم که نژاد پرست ترین مردمان دنیا در ایران زندگی میکنند.....
در اینکه صدا و سیما اشتباه کرده شکی نیست . ولی این فقط یک اشتباه بود واز روی عمد و غرض نبوده است .و ممکن لباس سایر اقوام نیز نشان داده نشده باشد . به هر حال این اشتباه که لایق این همه شورش و خسارت نبود . واقعا اینها دیگه شورش را در آورده اند و با هر مورد ناچیزی شورش میکنند و اموال عمومی را به آتش می کشند . نباید اینها را تایید کرد.
یقینا اینها مشکلشان چیز دیگری است مثلاوقتی در یک قهوه خانه آن اتفاقی اتفتاد که دیدیم ...
به نظر من گروه های فرهنگی ونمایندگان مجلس در سخنرانیهای خود مردم را به ارام بودن وسهع صدر دعوت کنند هر استانی که مردمش سعه صدر داشته باشند در نهایت برنده خواهند بود
فقط ماهواره رو عشقه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر