بازدید 4557

کره جنوبی سفیر ژاپن را احضار کرد

کد خبر: ۷۸۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 30 March 2018
کره جنوبی امروز جمعه اقدام ژاپن در خصوص ادعای مالکیت بر جزایر مورد منازعه 'دوکدو' در کتب آموزشی آن کشور را محکوم و سفیر توکیو را در همین رابطه احضار کرد.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی تاکید کرده است انتشار این کتب و در دسترس بودن آن‌ها برای دانش آموزان می‌تواند افکار عمومی بخصوص جوانان ژاپنی را از حقایق و واقعیات منحرف کند.

هر دو کشور تاکید می‌ورزند این جزایر در دریای شرقی متعلق به آنهاست، اما هم اکنون این جزایر تحت امر نیرو‌های کره‌ای است و مقام‌های این کشور در پاره‌ای موارد از آن بازدید می‌کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای شدید اللحن آورده است که انتشار این موضوع و ادعای مالکیت برجزایر در کتب درسی دبیرستانی حرکتی محکوم است و کره جنوبی از ژاپن می‌خواهد فورا این اقدام را به شکل مناسب تصحیح کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی، 'یاسوماسا ناگامین' سفیر ژاپن احضار و اعتراض رسمی این کشور به او ابلاغ شده است.

دولت ژاپن و آموزش و پرورش این کشور از اواسط ماه فوریه امسال روی این کتب کار می‌کرده اند و نسخه‌های تجدید نظر شده آن‌ها از این هفته در اختیار مدارس قرار گرفته است.

مجمع الجزایری که به زبان کره‌ای «دوکدو» و در ژاپنی «تاکه شیما» خوانده می‌شود، تقریبا به فاصله‌ای برابر از مناطق خشکی دو کشور در دریای ژاپن واقع شده به طوری که در ۲۱۱ کیلومتری استان «شیمانه» ژاپن و در ۲۱۵ کیلومتری از خاک کره جنوبی قرار دارد.

جزایر «دوکدو» در واقع شامل دو کوه صخره‌ای است که سر از آب بیرون آورده اند و چندین کوه صخره‌ای کوچک نیز آن‌ها را احاطه کرده اند.

کره جنوبی این جزایر را از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون تحت کنترل خود دارد.

«دوکدو» یا «تاکه شیما» به دلیل اهمیت و ارزش استراتژیکی اش، باعث دردسر بین دو همسایه و در عین حال دو متحد امنیتی آمریکا در آسیا شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی