بازدید 5971
باران و وزش باد شدید استان های غربی را در بر گرفت؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه دهم فروردین ۹۷

امروز وزش بادهای شدید همراه گرد و غبار در استان هایی مثل اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان از یک سو و بارش پراکنده باران در این مناطق از سوی دیگر تا حدود زیادی افزایش دقت را برای تردد در مسیرهای این مناطق به یک ضرورت تبدیل کرده است.
کد خبر: ۷۸۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 30 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه دهم فروردین ۹۷از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، به روز آخر دومین هفته از تعطیلات نوروزی رسیدیم و بسیاری از مسافران در حال مهیا شدن برای بازگشت به خانه و زادگاه خود هستند؛ رخداد متداولی که اگر با رعایت نکات ایمنی و توجه به مسائلی مثل آب و هوا و نیز وضعیت ترافیکی جاده های مواصلاتی کشور صورت بگیرد، سلامتی و لذت مضاعف از سفر را به شهروندان هدیه می دهد.

بنا بر آخرین گزارش های دریافتی از وضعیت جوی و نیز ترافیکی کشور، روز جمعه نیز ترافیک سنگین در محورهای مهم و اصلی کشور، وزش باد شدید در غرب کشور و نیز بارش باران در برخی محورهای مواصلاتی از جمله مسائلی است که رانندگان را در سفر تا حدودی به چالش خواهد کشید.

امروز وزش بادهای شدید همراه گرد و غبار در استان هایی مثل اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان از یک سو و بارش پراکنده باران در این مناطق از سوی دیگر تا حدود افزایش دقت را برای تردد در مسیرهای این مناطق را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

به این هشدارها، ضرورت هشدار به مسافران نوروزی در مسیر بازگشت در روز‌های پیش رو را باید افزود چراکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بسیاری از مناطق کشورمان وزش باد شدید و در نتیجه احتمال بروز پدیده گرد‌وغبار را در یکی دو روز آینده پیش رو دارند و از این رو لازم است نسبت به رانندگی ایمن کوشا باشند.

آخرین وضعیت ترافیک

بر اساس گزارش پلیس راهور، روز گذشته محور پونل-خلخال در حد فاصل دو استان گیلان و اردبیل به دلیل ریزش کوه مسدود شد که این انسداد هنوز رفع نشده است.

هم اکنون طول مسیر جنوب به شمال محور کرج –چالوس از محدوده های ابتدای محور تا کیلومتر5، آدران، عسل کوچ، سد کرج، تونل شماره5 ، تونل شماره7، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان، پل زنگوله و سیاه بیشه ترافیک نیمه سنگین است. مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس نیز از محدوده های هزارچم، سیاه بیشه، پل زنگوله، دهانه جنوبی تونل کندوان، سه راهی دیزین، گچسر، نساء، سد کرج و آدران نیمه سنگین و طول محور پرحجم و روان است.

مسیر جنوب به شمال محور هراز محدوده های آهکدره تا امام زاده هاشم,لاسم,امام زاده علی و گزنک نیمه سنگین و طول محور پرحجم و روان است و شمال به جنوب محور هراز محدوده های تونل شماره یک و شنگلده تا گزنک نیمه سنگین و طول محور پرحجم و روان است.

در استان قزوین محورهای قزوین-رشت, قزوین-زنجان و قزوین-کرج پرحجم است و مسیر جنوب به شمال محور رشت-قزوین(محدوده های لوشان,منجیل و مسکن مهر رودبار) و محور رشت-لاهیجان نیز پرحجم گزارش می شود.
محور سلفچگان به قم پرحجم گزارش می شود و طول هر دو باند آزادراه های تهران-کرج و کرج-قزوین نیز پرحجم است.

در استان خراسان رضوی نیز آزادراه ملک آباد-مشهد و محور تربت حیدریه-مشهد پر حجم گزارش می شود.

همچنین محور اولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز، محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان، محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین در استان ایلام و نیز محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل در استان خوزستان مسدود است.

آخرین وضعیت آب و هوا

پیرو اطلاعیه روز گذشته سازمان هواشناسی کشور، امروز تا بعدازظهر جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید از سمت جنوب و جنوب‌غرب پیش‌بینی می‌شود. بادی که انتظار می‌رود سرعت آن بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد و سرعت لحظه‌ی آن در برخی نقاط در این استان‌ها به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این در حالی‌ست که امروز سرعت باد بین ۳۵ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای آن در برخی نقاط به بیش از ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. احتمال می‌رود با وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک (حتی از نوع وارداتی آن که به دلیل پیش‌بینی وزش باد شدید در عراق محتمل به نظر می‌رسد) و وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق وجود داشته باشد.

هم اکنون بارش باران در اکثر محورهای استان های ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و استان کردستان گزارش شده است و محور چابکسر به رشت نیز دچار مه گرفتگی شدید است.

از سویی نیز در استان های اردبیل، لرستان، کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان هم اکنون وزش شدید باد در جریان است.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه دهم فروردین ۹۷

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه دهم فروردین ۹۷

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل