بازدید 4373

توافق «ترامپ» و «ترزا می» علیه روسیه

کد خبر: ۷۸۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 29 March 2018

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در یک تماس تلفنی، درباره لزوم «برچیدن شبکه‌های جاسوسی روسیه» در این دو کشور غربی توافق کردند.

به گزارش فارس، در حالی که به دنبال اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس درباره دست داشتن روسیه در حمله با گاز شیمیایی به «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روس، آمریکا و متحدان غربی اقدام به اخراج دیپلمات‌ها و سفرای روس کردند، کاخ سفید از تماس تلفنی دونالد ترامپ با ترزا می درباره روسیه خبر داد.

«سرگئی اسکریپال» ماه گذشته در انگلستان با موادی که لندن مدعی است مواد شیمیایی نظامی بوده، مسموم شد. کشورهای غربی مسکو را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده و اقدامات تنبیهی دیگری علیه مسکو را در دستور کار قرار داده‌اند.

دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شود. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرده است.

حالا هم دولت آمریکا از تماس تلفنی رئیس‌جمهور این کشور با نخست‌وزیر انگلیس درباره این پرونده جنجالی خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده که دونالد ترامپ در تماس تلفنی با ترزا می درباره «مهم بودن برچیدن شبکه‌های جاسوسی روسیه» در این دو کشور غربی و «ممانعت از حملات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی» در خاک آمریکا و انگلیس توافق کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار