بازدید 1840

عنايت: استعفا نداده‌ و نخواهم داد

تکه کلام مربيان بعد از پيروزي اين است که ما تيم حريف را آناليز کرده بوديم، از موقعيت خوب استفاده مي کرديم، با تاکتيک خوب بازي کرديم و تيم حريف را شکست داديم. اما چرا زماني که شکست مي خورند اقرار نمي کنند که تيم حريف را خوب آناليز نکردند، تاکتيک نداشتند و تعويض هاي خوب انجام ندادند و همه چيز را به گردن داور مي اندازند.
کد خبر: ۷۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۴۹ 23 December 2009
رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال با تکذيب خبر استعفاي خود گفت: من هيچ استعفايي نداده ام و نخواهم داد. تا لحظه اي که فدراسيون بخواهد در اين مسووليت هستم.

مسعود عنايت در گفت‌وگو با ايسنا افزود: هر وقت فدراسيون اراده کند که من نباشم، کارم را رها مي کنم و به حرفه اصلي ام که تدريس و آموزش است مي پردازم. بيشتر علاقه دارم کار آموزش را انجام دهم و کار در کميته داوران من را از تدريس و آموزش دور مي کند.

وي در خصوص صحبت‌هايي مبني بر اختلاف او با محسن ترکي يادآور شد: ترکي يکي از داوران خوب ايران و آسيا است و همواره قضاوت هاي خوبي را از او شاهد هستيم. او به من گفت كه به دلايل روحي و جسمي نمي توانم براي مدتي کار قضاوت را انجام دهم. من هم با احترام به نظر او قبول کردم. در گذشته داوران هرگاه مشکلي با هم داشتند، با اجبار به درون زمين مي فرستادند ولي ما بررسي مي کنيم اگر عذر داور موجه بود به او استراحت مي دهيم، چرا که مي خواهيم داوران‌مان بهترين قضاوت را داشته باشند.

عنايت افزود: در خصوص عملکرد داوران ليگ برتر، انتقادها بوده و هست و خواهد بود و تنش و هيجان همواره با فوتبال و داوري بوده است اما مهم اين است که باشگاه ها، ميلياردها تومان هزينه مي کنند و هنگامي كه در جايگاه مقام مسوول بايد سخنگوي نتايج کسب شده تيمشان باشند، داور را مسبب همه چيز مي دانند.

وي در ادامه گفت: بازيکن هايي که حتي رويکرد حرفه اي ندارند و با مبالغ سنگيني به خدمت باشگاه ها درآمده‌اند با اشتباهات فاحش، موقعيت هاي خود را از دست مي دهند و همه را تقصير گردن داور مي اندازند، مربي تاکتيک حريف را نمي تواند ارزيابي کند و دقايق پاياني گل مي خورد و داور را مقصر باخت خود مي داند. تکه کلام مربيان بعد از پيروزي اين است که ما تيم حريف را آناليز کرده بوديم، از موقعيت خوب استفاده مي کرديم، با تاکتيک خوب بازي کرديم و تيم حريف را شکست داديم. اما چرا زماني که شکست مي خورند اقرار نمي کنند که تيم حريف را خوب آناليز نکردند، تاکتيک نداشتند و تعويض هاي خوب انجام ندادند و همه چيز را به گردن داور مي اندازند.

وي تصريح کرد: در بازي سايپا و راه آهن ديديد که چه جنجالي بر پا شد، مدير عامل مي گويد: من نمي دانم چگونه جلوي اشک بازيکن را بگيرم، سرپرست بيانيه مي دهد که من به خاطر اين استعفا دادم که نمي توانستم اشک بازيکنانم را ببينم و اين ها به خاطر اشتباه داوري است.

عنايت يادآور شد: من به عنوان مسوول کميته داوران بايد اشتباهات داوري را کاهش دهم، چه داخل باشم چه خارج نمي توانم داور را کنترل کنم، مگر داور عروسک است که آن را کنترل کنيم و توپي را که در بازي استقلال و پيکان از خط بيرون رفت و به گل تبديل شد را اصلاح کنيم.

وي در خصوص برگزاري کلاس داوري درجه يک ملي در همدان تصريح کرد: قطعا کلاس هاي آموزشي در ارتقا سطح داوري موثر است و از آن جا که استان همدان پايلوت اجراي طرح آسيا ويژن است، مي تواند سطح فوتبال اين استان و کشور را بالا برده و در بخشي از اين برنامه ارتقا سطح داوران قرار دارد.

عنايت درباره داوران استان همدان گفت: همدان داوران بزرگي داشته است و پيشکسوتان داوري استان در گذشته از داوران خوب کشور بوده اند. هم اکنون نيز يکي از داوران خانم استان موفق شده است مدرک داوري بين المللي کسب کند که پس از 65 سال تاسيس فدراسيون فوتبال کشور اولين بار است که خانم ها مدرک داوري بين المللي کسب مي کنند که يکي از اين 6 نفر خانم معصومه شکوري از استان همدان است، همچنين بيژن حيدري نيز در ليگ يک کشور بهترين قضاوت ها را انجام داده و بارها به عنوان داور برتر هفته معرفي شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل