بازدید 1566

لوکزامبورگ سفیر خود را از روسیه فراخواند

کشور اروپایی لوکزامبورگ سفیر خود را از مسکو برای مشورت درباره پرونده «سکریپال» فراخواند.
کد خبر: ۷۸۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ 28 March 2018

کشور اروپایی لوکزامبورگ سفیر خود را از مسکو برای مشورت درباره پرونده «سکریپال» فراخواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، لوکزامبورگ امروز چهارشنبه از فراخواندن سفیر خود در روسیه با هدف مشورت درباره پرونده «سرگئی سکریپال» خبر داد.

گفتنی است لوکزامبورگ هنوز هیچ‌یک از دیپلمات‌های روسیه را اخراج نکرده است با این حال در بیانیه‌ای از موضع لندن مبنی بر متهم جلوه دادن روسیه در ماجرای مسمومیت سکریپال حمایت کرد.

اوایل ماه مارس سال جاری، سکریپال مامور اطلاعاتی سابق روسیه و «یولیا» دخترش، بیهوش در یک مکان عمومی در شهر «سالزبری» انگلیس پیدا شدند. مقامات بریتانیایی بعدا اعلام کردند که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که این دو نفر توسط یک ماده شیمیایی مورد استفاده در تسلیحات شیمیایی که منحصرا در اختیار دولت روسیه قرار دارد، مسموم شده‌اند. سکریپال و دخترش همچنان در حالت کما هستند و پزشکان نسبت به بهبود کامل آنها اطمینانی ندارند.

گفتنی است به دنبال طرح این اتهام، انگلیس ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد. علاوه بر این، ۲ دیپلمات روس از ایتالیا، ۲ دیپلمات روس از دانمارک، ۳ دیپلمات روس از لیتوانی، یک دیپلمات از لتونی، ۳ دیپلمات روس از جمهوری چک، ۱۳ دیپلمات روس از اوکراین، ۴ دیپلمات روس از لهستان، ۴ دیپلمات روس از فرانسه و ۲ دیپلمات روس نیز از هلند اخراج می شوند.

همچنین استونی نیز تصمیم به اخراج وابسته نظامی روسیه در این کشور گرفته است و آمریکا هم از تصمیم برای اخراج ۶۰ دیپلمات روس و تعطیلی کنسولگری روسیه در سیاتل خبر می‌دهد. ازاین‌میان، ۱۲ نفر از این دیپلمات‌ها در سازمان ملل مشغول به فعالیت هستند.

این درحالی است که ایرلند، استرالیا و کانادا نیز به موج اخراج دیپلمات‌های روس پیوسته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار