بازدید 30487
پرونده مبهم پیش روی مسئولان دو استان؛

بلندترین پل معلق خاورمیانه در پلدختر تخریب شد!

شب گذشته، پل معلق «دره خزینه» که با طول ۱۱۲ متر، دو سمت دره‌ای به عمق حدود ۸۵ متر آ که یک سمتش استان لرستان و سمت دیگرش استان ایلام بود و رود سیمره در خط القعر آن جریان داشت را به هم متصل می‌کرد و به جاذبه گردشگری منطقه تبدیل شده بود ـ به دست عده‌ای ناشناس تخریب شد و تمام!
کد خبر: ۷۸۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 26 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه

پل معلقی که سال‌ها پیش، موجبات نجات انگشتان شماری از هموطنانمان از «گرگر» را فراهم آورده و توانسته بود در قالب یک جاذبه گردشگری خود را به عموم ایرانیان معرفی کند، شب گذشته تخریب شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته، پل معلق «دره خزینه» که با طول ۱۱۲ متر، دو سمت دره‌ای به عمق حدود ۸۵ متر آ که یک سمتش استان لرستان و سمت دیگرش استان ایلام بود و رود سیمره در خط القعر آن جریان داشت را به هم متصل می‌کرد و به جاذبه گردشگری منطقه تبدیل شده بود ـ به دست عده‌ای ناشناس تخریب شد و تمام!
 
رویدادی که علی‌محمد عزیزی، رئیس میراث فرهنگی وگردشگری پلدختر در توضیح آن به تسنیم می‌گوید: بلندترین پل معلق خاورمیانه توسط افراد ناشناس تخریب شد. شب گذشته، افراد ناشناس از ضلع غربی «ماژین» استان ایلام، پل دره خزینه را تخریب کرده و به پایین انداختند. با همکاری و هماهنگی پلیس تلاش می‌شود، عامل یا عاملان این اقدام شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه معاون فرماندار پلدختر، کارشناسان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در محل پل حضور دارند، می‌افزاید: البته میراث فرهنگی متولی این پل نیست، اما بنده به اتفاق مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان، روز گذشته ساعت چهار بعد از ظهر از این پل بازدید داشتیم و پل سالم بود.

روایتی که نشان می‌دهد، این پل شب گذشته تخریب شده است؛ پلی که هرچند یکی از جاذبه‌های شهرستان پلدختر و استان لرستان شناخته می‌شد و بازدید کنندگان از آن، تجربه‌ای متفاوت و البته همراه با هیجان و حتی ترس را تجربه می‌کردند، اما نه به منظور گردشگری، که برای تردد اهالی منطقه به دو سوی دره رود ساخته شده بود.

ترددی که تا سال ۱۳۸۲ متکی به «گرگر» بود و در آن سال انجام مطالعات سد کرخه موجب شد، وزارت نیرو تصمیم به جایگزینی آن با پل معلق بگیرد و این جاذبه گردشگری را به یادگار بگذارد؛ یادگاری که حالا دیگر وجود خارجی ندارد و از آنجایی که مدیران میراث تأکید دارند مسئولیتی در این خصوص ندارند، بعید نیست هرگز برنامه‌ای برای احیایش در دستور کار قرار گیرد.

اتفاقی که چه رخ دهد و چه از این پل تنها خاطراتش باقی بماند، باید پرونده گشوده شده برای تخریب این پل پی گرفته شده و به نتیجه برسد، پرونده‌ای که چون درباره تخریب یک جاذبه گردشگری است، باید رسیدگی به آن در اولویت کاری مسئولان میراث دو استان مرتبط قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۴
آفرین به عده ای ناشناس !!! آخر وطن پرستی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
وقتي يه مشت راه ميافتن و باعث اتش سوزي محيط مي شن همون بهتر پاشون و از طبيعت قطع كني من خودم جزو كساني هستم كه تصميم گرفته ام با اين مهمانان مخرب ناخوانده برخورد كنم حتي فيزيكي
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
متاسفانه طبیعت لرستان همه ساله با ورود مهمانان بی ملاحظه به زباله دان تبدیل می شود هر جایی که وارد می شوند انواع زباله و پوشک بچه و پلاستیک و ... می ریزند اگر افرادی برای حفظ محیط زیست این کار را کرده اند حق داشته اند.
ناشناس سوم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
در پاسخ ناشناس دوم؛ شما مدركي سندي چيزي داري كه تخريب پل رو به مسافرا و گردشگران نسبت ميدي؟ از كجا مي دوني تخريب پل توسط فرد يا افرادي بومي و بواسطه نفع شخصي تخريب نشده؟ چرا بي جهت نفرت پراكني مي كني؟
مدعیان فرهنگ 2500 ساله !
بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه پل معلق مشکین شهر به طول ۳۶۵ متر می باشد.لطفا عنوان خبر را اصلاح کنید.
اخه ناتوانی هم حدی داره .......یعنی اینقدر شیر تو شیر شده که یک عده میان و خیلی راحت و بدون ترس هویت یک منطقه ای رو نابود میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد از چند هزارسال از کشف آهن باید یک پل با تکنولوژی ده هزار سال پیش برای رفت و آمد مردم باشه تا به راحتی به هر دلیل نابود بشه؟؟ امنیت داریم !!!!
دستش درد نکنه هر کی اینکارو کرد .پلی ک با تور قفس مرغ ساخته شده همون بهتر ک خراب شه وگرنه باعث مصیبت چند خانواده میشد .ی جوری هم میگین بلندترین ک ادم خنده میکنه خدا کنه خارجیها این مطلبو نبینن وگرنه میخندن بهمون
تصویر پنجم نشون میده دو نفر با دو تا اره آهن بر می تونن در عرض ده دقیقه کار پل رو بسازن !!
متاسفانه ما اهميتى به داشته هامون نمى دهيم و اصول لياقت داشتن اينهمه طبيعت زيبا و آثار تاريخى را نداريم
نویسنده محترم برادر عزیزم شما خودتون با این تیتر جعلی که زدین همزمان این پل و بزرگترین پل معلق خاورمیانه که در مشگین شهر هست را به تخریب وجهه و چهره ی گردشگریشون کمک کردین واقعا چه تفاوتی بین مخرب فرهنگی و مخرب بی فرهنگ هست؟!
آقای محترم بزرگترین پل معلق خاورمیانه با ۳۶۵ متر طول در مشگین شهر هست
تقصیر خودته تابناک!
همین هفته پیش این پل را معرفی کردی!

خواهشا دیگه اینجور چیزها را معرفی نکن!
هر چقدر این چیزها ناشناس تر باشند جاشون امن تره!
با این وضعیت ایا برای تردد ایمن بوده؟
واقعا باید تاسف خورد!!! متاسفانه آدم نمی دونه این افراد رو با چه اسم و نشانی صدا کنه ؟!!!! ا حالا هر دلیلی که داشتن، اعتقادی و یا شخصی ... کاملا رد شده و پذیرفته نیست. فقط باید به حال این مردم تاسف خورد که همچین ادمهای وجود دارند و به خود اجازه هر کاری رو می دهند. متاسفانه فرهنگ و اعتقاد و باورهای ملی ما کمرنگ شده. از مسئولین محترم درخواست دارم به صورت جدی این موضوع رو بررسی کنند و فرد یا افرادی که به خود اجازه اهانت به تاریخ و فرهنگ این سرزمین رو دادن به سزای اعمالشون برسن.
همچنین از سایت و خبرگزاری محترم تابناک و خبرنگاران عزیزی که چه در این خبرگزاری فعالیت می کنند و یا در دیگر رسانه ها درخواست می کنم مطالب بیشتری رو در خصوص حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی و فرهنگی این سرزمین منتشر کنند و همه با کمک همدیگه سعی کنیم این فرهنگ رو تقویت کنیم. چون تاریخ این سرزمین نشانگر فرهنگ و عظمت ایران و ایرانی هستش.با تشکر
خب تعمیرش کنند...
حتما ورودیه چند هزار تومانی داشته وطبقه آسیب پذیر امکان استفاده از انرا نداشتند پل معلق مشگین شهر هم گران است آینده خوبی ندارد فقط هدف خالی کردن جیب خالی مردم ساخته میشوند نه رفاه ملت
عشق است فردا میرم با شهرداری اون منطقه یه قرار داد میبندم دوباره یه پل درست میکنم پولشم چند برابر میگیرم. این پل رو هم خیلی سختی کشیدم تا تخریبش کردم.
اعدام کمترین کاری است که میتوان در حق تخریب کنندگان انجام داد.
خدا لعنتشان کنه کسانی را که پل رو خراب کردن
آخ - آخخخخخخخ ! چرا ؟ این پل خاطره انگیز بود . به کجا چنین شتابان ؟
با این تیتر خوشحال و ناراحت شدیم.
هه هه ! لابد دوباره احساسات یک عده ای از ورود گردشگر جریحه دار شده ، زدن پل رو خراب کردن که دیگه گردشگر نیاد .
اینم از اون حرفاست بخدا! عده ای ناشناس!
همين الان شبكه يك داره به عنوان جاذبه گردشگري لرستان نشونش ميده.
بگید تقصیر آمریکا و اسراییله تموم شه بره
همین امشب دوشنبه ساعت ۱۱ شبکه ۱ داشت از این پل خدا بیامرز تعریف میکرد که ملت برن ببینن !!! واقعا متاسفم
آتش به اختیار ،
عده‌ای بی حجاب از این پل استفاده می کردند ما امت آتش به اختیار تخریبش کردیم
بلندترین پل معلق خاورمیانه برای این پل زیاد بود! مثلا پل معلق مشگین شهر سه برابر بلندتر هست. چه بسا بدون عامل عامدانه انسانی خراب شده باشه. همچین خاطره انگیز هم نبود حدود 15 سال از ساختش می گذشت. نهایتا یک پل غیر ایمن و خطرناک موقتی بوده ( ظاهرا برای یک پروژه سد سازی که بعدها ملغی شد ) که احتمالا با مصالح موجود دوباره قابل بازسازی هست. اونجا که ذکر شد " و تمام !" ناخودآگاه تداعی کننده از دست رفتن یک سازه استراتژیک و یا تاریخی هست که البته چنین نبوده.
همین سوم اونجا بودم... کم کم داشت رونق میگرفت و میتونست خیلی اشتغالزایی داشته باشه برای مردم منطقه... ولی متاسفانه مملکت صاحب نداره...
صرف نظر از عمل زشت و غیر قابل دفاع انجام گرفته واقعا این چه نوع تیتر زدن است؟ اصلا این چه نوع پلی است که با اینهمه آب و تاب و لقب پرطمطراق بلندترین در خاور میانه، ظرف چند دقیقه یا نهایت چند ساعت و آنهم به دست چند نفر تخریب می شود؟ واقعا که مرغ پخته هم خنده اش می گیرد. یک بنای مخروبه کاهگلی هم برای تخریب کاملش به بیش از این تعدادنیرو و زمان نیاز دارد.
تخریب پل کار دولت است
حتی یک پل را برای لرستان دوست ندارند.
بچه ها بیایید از اردبیلیها درس بگیریم و با همکاری هم زیباترین پل معلق خاورمیانه را بسازیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل