بازدید 2533
۱

وزش باد و بارش پراکنده در نقاط مختلف کشور

کد خبر: ۷۸۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 26 March 2018

ایرنا نوشت: سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند افزایشی دما در بیشتر مناطق کشور، از وزش باد و بارش های پراکنده و رگباری برای امروز دوشنبه در شرق و شمال شرق کشور خبر داد.

مسعود حقیقت روز دوشنبه در مورد وضعیت کلی آب و هوا در کشور اظهار کرد: بخش هایی از البرز و سواحل دریای خزر امروز بارش پراکنده همراه با رعدوبرق خواهند داشت.
وی ادامه داد: همچنین مناطق شمال شرق کشور شامل استان های خراسان رضوی خراسان شمالی و مرز استان سمنان و گلستان از بعدازظهر امروز شاهد رگبار خواهند بود و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در شرق کشور به ویژه مرز استان گلستان و خراسان شمالی و جنگل معروف تنگراه وجود دارد.
حقیقت اضافه کرد: همچنین در مناطق شمال غرب کشور به دلیل وزش تندباد انتظار بروز گردوغبار را داریم. روزهای پیش روی هفته یعنی سه شنبه و چهارشنبه (7 و 8 فروردین) انتظار می رود روند افزایشی دما و پایداری ها در بیشتر مناطق کشور ادامه یابد.

** وضعیت آب و هوای پایتخت
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوای تهران نیز توضیح داد: ساکنان پایتخت از اواخر وقت امروز شاهد وزش باد شدید خواهند بود ولی شدت آن به اندازه ای نیست که به توفان منجر شود.
وی گفت: بیشینه دما دیروز در پایتخت به 26 درجه بالای صفر رسید و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در روندی افزایشی به ترتیب 27 و 28 درجه خواهد بود، همچنین کمینه دمای امروز صبح در تهران 19 درجه بالای صفر بود.

** سردترین و گرم ترین مناطق کشور
به گفته حقیقت طی 24 ساعت گذشته شهرستان نورآباد در استان لرستان با دمای منفی یک درجه زیرصفر سردترین و شهرستان های راسک در استان هرمزگان با دمای 38 درجه بالای صفر، لامرد در استان فارس با دمای 36 درجه، مینودشت در استان فارس و گلوگاه در استان مازندران با 36 درجه بالای صفر گرم ترین مناطق کشور بودند.

** دمای برخی شهرهای خاورمیانه بر اساس درجه سانتی گراد
بیروت ۱۷ با آسمانی صاف
ابوظبی ۲۷ همراه با آسمانی صاف
تهران ۲۳ با آسمانی ابری
قاهره ۱۵ همراه با آسمانی صاف
امان ۱۲ آسمانی غبارآلود
کویت 24 آسمانی غبارآلود
دوحه ۲۸ همراه با آسمانی صاف
مسقط ۲۷ با آسمانی ابری
ریاض ۲۴ همراه با آسمانی صاف
منامه ۲۷ با آسمانی آفتابی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ديروز هم فرموده بوديد بارش باران موجب سيل و آبگرفتگي در آذربايجانها اردبيل و زنجان خواهد شد اصلا باران را خبري نبود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان