بازدید 40507

مظلومیت «خلیج فارس» این بار به یمن سخنان وزیر راه

«تابناک» برای روشن شدن موضوع با نخستین خبرگزاری که خبر یاد شده را منتشر کرده بود، تماس گرفت؛ اما متأسفانه پاسخی از این بابت دریافت نکرد که آیا آقای بهبهانی چنین اشتباهی را مرتکب شده است یا این خبرگزاری؟ البته با گذشت دقایقی از انتشار این خبر بر خروجی خبرگزاری‌ها، دیده شد که متأسفانه پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز عین همین واژگان را منتشر کرده‌اند که حکایت از به‌کارگیری واژه یادشده توسط وزیر راه و ترابری داشته است و نه اشتباه یک خبرگزاری.
کد خبر: ۷۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۶ 23 December 2009
بی دقتی در به کار بردن نام درست «خلیج فارس» به صورت استفاده از نام ناقص یا جعلی آن از سوی دستگاه‌ها و اشخاص حقوقی کشورمان گویی پایان ندارد. این بار نیز متأسفانه یکی از وزرای دولت در کمال تعجب با اشتباه فاحشی از نام ناقص «خلیج فارس» استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری دولت دهم در گفت‌وگوی خود با با یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشورمان در خلال سفر استانی هیأت دولت به استان فارس، هنگامي كه می‌خواست ابعاد توسعه راه‌آهن در استان فارس را برشمرد، به اهمیت این راه در اتصال استان فارس به خلیج فارس و تسهیل ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس سخن گفت.

استفاده از واژه ناقص برای نامگذاری خلیج فارس که اتفاقا سال‌هاست از سوی برخی کشورهای عربی دنبال می‌شود، آن هم از سوی وزیر کابینه دولت ایران به نظر می‌رسد جای هیچ توجیهی نداشته باشد.

بر پایه این گزارش، سال‌هاست که برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، هنگامی که زورشان به تغییر نام خلیج فارس نرسید، خواهان حذف کلمه فارس از این نام شدند؛ موضوعی که هیچ گاه نه توسط دولت و نه ملت ایران پذیرفته نشد، اما اکنون می‌بینیم، آقای بهبهانی که دست بر قضا، شیخ‌الوزرای کابینه نیز هست، به راحتی از واژه ناقص برای نامگذاری «خلیج فارس» استفاده می‌کند.

گفتنی است، «تابناک» برای روشن شدن موضوع با نخستین خبرگزاری که خبر یاد شده را منتشر کرده بود، تماس گرفت؛ اما متأسفانه پاسخی از این بابت دریافت نکرد که آیا آقای بهبهانی چنین اشتباهی را مرتکب شده است یا خبرگزاری مذکور؟! البته با گذشت دقایقی از انتشار این خبر بر خروجی خبرگزاری‌ها، دیده شد که متأسفانه پایگاه اطلاع رسانی دولت و همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز عین همین واژگان را منتشر کرده‌اند که حکایت از به‌کارگیری واژه یادشده توسط وزیر راه و ترابری داشته است و نه اشتباه یک خبرگزاری؛ بنابراین، انتظار می‌رود، از سوی رئیس دولت مؤکدا به وزرای کابینه و دیگر کارگزارن دولت تذکر داده شود تا مراقب استفاده از واژگانی که می‌تواند دستاویزی برای ادعای جعلی دیگران شود، باشند.



البته انتظار می‌رفت پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و همچنین خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، حتی در صورت اشتباه آقای وزیر، با اصلاح آن و یادآوری به ایشان از درج واژه ناقص برای خلیج‌فارس خودداری می‌کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ای تابناک فتنه گر
این خلیج فارس نیست که مظلوم واقع شده این خلیج جاودان همیشه فارس سالهاست که سخاوتمندانه سفره برکت خود را بر بندگان خدا گشوده مظلوم ما هستیم که کارگزارانمان بدون تدبیر سخن می گویند
از ماست كه بر ماست
این آقا و قبول اشتباه؟!
چند صد نفر آدم کشته شده ن (تاکید می کنم آدم، یعنی انسان، یعنی موجود زنده تاج سر آفرینش) عذرخواهی نکرد هیچ، یه تسلیت خشک و خالی نگفت...

حالا ازون طرف اون جناب هنرمند به فرمان آرا ایراد میگیره!!!

از طرف دیگه علی معلم دامغانی میشه جانشین میرحسین موسوی!!!

تابناک، یه سوال...
چه خبره؟
چه آدمهاي دلسوزي هستند اين تابناكي ها آدم باورش نمي شه!!!!!!!
ایشان در محاوره فردی بذله گو و از نظر پرزانته عمومی فردی خوش صحبت و صریح الهجه هستند بنده در کلاسهای ایشان بوده ام مسلما حواسشان نبوده والا محاله عمدی چنین صحبتی بکنند 0 لابد طبق معمول تند تند صحبت می کرده است در صداقت ایشان شکی نیست0
اگر واقعأ بهبهانی همچین اشتباهی کرده باشد پس ....چون این اشتباه قابل بخشایش نیست.
به نظر شما اینهمه اشتباه ان هم در باب موضوعی که از حساسیت بالایی برخوردار است و اینطور پیاپی ، سهوی است؟!!!!!
همین چند وقت پیش داشتم جوابیه شما منافق های پست رو به یک سایت که ازتون مچ گیری کرده بود رو میخواندم که توش گفته بودین این کار اخلاقی نیست که کوچکترین اشتباه رو تو بوق بکنین !
اشتاة ايشان غير قابل گذشت و حداقبل تبيه بركناري از مارهاي دولتي مي باشد . جاي بسي تأسف كه براي چندمين اشتباه فبلاً روي جلد كتاب خليج فارس را خذف و اينبار هم تكرار آن ۀپشت پرده سياست چه خبر است؟
جالب است بدانید چند شب قبل نیز خانم وزیر بهداشت در گفتگویی تلویزیونی کشور ایران را بالاتر از "کشور اسرائیل" معرفی کردند . به نوعی رسمیت اسرائیل در کلام ایشان دیده میشد. هرچند ممکن است با آنچه در دل ایشان می گذرد مغایر باشد.
این آقا رسماً باید از ملت ایران عذرخواهی کند. بنده به عنوان یک ایرانی ایشان را نمی بخشم.
یه نظر من ایشان باید در رسانه های جمعی از مردم ایران معذرت خواهی کنند. و باید در صورت تکرار آن مسئول باید از کار برکنار شود.
آقاي وزير كدام خليج را ميگوييد خليج عدن، خليج خوكها،خليج مكزيك.....
"پرزانته عمومی"انگلیسی حرف میزنی یا عربی؟
اون 4 تا نقطه در نظر (اگر واقعأ بهبهانی همچین اشتباهی کرده باشد پس ....چون این اشتباه قابل بخشایش نیست)یعنی چی؟؟ببخشیدا.
لازم نیست یک اشتباه عمدی باشد، گاهی اوقات اشتباهات سهوی خطرناک ترند.
يادمه در كلاس درس دانشگاه يكي از دوستان كه با هم در رشته علوم سياسي درس مي خونديم اين اشتباه رو مرتكب شد و از اين كلمه ناقص استفاده كرد. استاد گراميمان ايشون رو در پايان ترم از اون درس انداخت و استدلالشون اين بود كه از يك آدم ساستمدار در اين موضوعات هيچگونه اشتباهي قابل قبول نيست.
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اگر زمان آقای خاتمی بود کیهانیان کفن میپوشیدند و خواستار استعفای وزیر میشدند....اینهم از عجایب مملکت ماست....شاید سهوی نباشد !!!
جرات کنید و بنویسید که کمترین مجازات ایشان فقط "استیضاح" است. شهامت داشته باشید. اینهمه خون دادیم تا وزیرمان همچین دسته گلی به آب دهند.
به شمقدری بگید
ناسیونالیسم در قرن 21 متاسفم
طفلی آقای بهبهانی!! معلومه زیاد العربیه نگاه می کنه . . .
من دیشب یه جایی رفته بودم روضه
اتفاقا خطیب اونجا هم گفت خلیج!!!!!!
فکر نکنم اینا سهوی باشن
معلوم نیست چرا باز داریم باج می دیم!
دست گل ایشون در چاپ مقالات علمی که توسط مجله نیچر افشا شده هم باعث شرمندگی هر ایرانی فهیمیه
اینها اسم عوض میکنن ما میشیم منافق پست
ببخشید اونوقت شما چی هستیند؟
اولاً خليج يعني خليج فارس ثانياً منظور از كشورهاي خليج كشورهايي هست كه بعداً قراره كامل به ايران بپيوندد!
سالهاست موضوع خلیج فارس و عکس العمل مثبت و ستودنی سایت تابناک را در مقابله با واژه نامانوس جعلی پیگیری میکنم.
متاسفانه تمام رشته هابه خاطر اشتباه عمدی و یا سهوی مقامات ویا خبر گزاری های مملکت پنبه میشود.
مثل اینکه عربهارا باید فراموش کنیم و دو دستی مقامات مملکت خودمان را بچسبیم تا اینگونه اشتباهات فاحش را مرتکب نشوند.
آقایان به عنوان یک مقام رسمی باید مواظب گفتار خود باشند تا خدای نا کرده عربها از این گفتار در مجامع بین المللی بر علیه ما سوء استفاده نکنند.
معمولاً درمحاوره اشخاص، بجاي گفتن كشورهاي حاشيه خليج فارس ، از غلط مصطلح «كشورهاي خليج »استفاده مي شود . لذا اين نوع اصطلاحات اشتباه را نمي توان با عذر خواهي شخصي برطرف نمود. بهتره كه اول بيائيم كمي اشتباهات خودمون رو برطرف كنيم و بعد بريم عيب جويي ديگران رو بكنيم .
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به وقتی که بگندد نمک . چرا هیچکش اعتراض نمیکند؟
امیدوارم هیچ کدوم از هموطنای ما حتی به صورت سهوی سعی کنن این اشتباه رو نکنن
آقا بگین تو علم و صنعت دروس جغرافیای دوره ابتدایی را برای اساتید تجدید نمایند.
ازاين کلمات نکته ها را بيرون نکشيد منظور اون بيچاره همان خليج فارس بوده است خيلي مسائل مهمتر براي بحث وجود دارد.
قديمي ها ميگفتند احترام امامزاده بايستي خادمش نگهدارد حالا ديگر چه انتظاري از اميرنشينان حاشيه خليج فارس داريم!!!
" زنده باد ايران و ايرانيان و خليج هميشه فارس "
"PERSIAN GULF FOREVER"
بابا این بنده خدا آلزایمر داره یادش رفته بگه خلیج فارس به پییریش ببخشید.
به اين قبيل ايرانيان توصيه ميكنم هر شب
نيم ساعت را به مطالعه چند سايت شناسنامه دار اختصاص دهند تا كمتر از اين گاف ها بدهند.اين قبيل اشتباهها از انسانهاي مسئول خيلي بعيد است هر چند با اين حرفها نام مبارك خليج فارس تغيير نميكند.
احتمالا همه كاسه و كوزه ها را بر سر خبرنگار و دبير خبر و به احتمال زياد دبير خبر ايرنا مي شكنند
آقا ايشون رو تنبيه كنيد و بگين صد مرتبه بنويسه" خليج‌فارس
آقا گير ميدين ها! خوب از كلمه فارس فاكتور گرفته و در استان فارس آن را آورده است.
به اون عزیزی که نوشته:(یه نظر من ایشان باید در رسانه های جمعی از مردم ایران معذرت خواهی کنند. و باید در صورت تکرار آن مسئول باید از کار برکنار شود)، اینجا ایرانه!!!!!!!!!!!!!
به نظر من اگر گفته باشه کاملا تعمدی بوده
باید رئیس جمهور و مسئولین مربوطه این موضوع را برای همه روشن کنند.
خلیج فارس - Persian Gulf
ای تابناک خائن
ای بابا تازه ایشون شیخ الوزرا هستن... دقت کردم هرکس که جوابی نداره وکم میاره میگه: ای تابناک فتنه گر
ازاین حرفها که بگذریم آقای وزیر به داد کارمندان وزارتخونه ات برس...سفره ی همه شون خالیه
ایشان متخصص در ساخت دور برگردان هستند . فقط هم همینکار را بلدند . شاید فکر کرده اند خلیج فارس را هم میشود دور زد !!!!
به جای گیر دادن به این چیزها ی کم ارزش که سهوا یا به قرینه لفظی یا معنوی حذف شده است ایکاش گیر میدادید به اقای وزیر در مورد راه اهن شیراز اصفهان که از زمان افتتاح به دست ریاست جمهور قبل از انتخابات دهم هنوز به بهره برداری نرسیده است.
اين آقاي وزير راه بااينكه متولد شيراز است، ديروز در مصاحبه با شبكه ي خبر كازرون را كازران تلفظ كرد.
بیچاره رئیس علی دلواری از دست دکتر? بهبهانی قبرش لرزید لطفا چاب کنید ترا به خدا
تا به حال شده ازفرهنگ اسلامیتان اینقدر دفاع کنید؟ سری به راه آهن تهران بزنید ببینید اسلامی که نانشان رامی خورید چطور با بزکهای دخترانتان وزنانتان له می شود خجالت بکشید ازخدایتان...دنبال کلمه فارس هستید ای خاک .......................
دیگه خبر کم آوردید دارید به این چیزها گیر میدید
هر دم از اين باغ بری ميرسد
گیر دیگه ای نبود بدید؟
یعنی چی که حواسشون نبود هنر دولتمردان استفاده درست وبه جا از زبان است
خوبه که دهات لبنان به این خلیج همیشه پارس ادعایی نداره خدایا شکر
خاك بر سر اون كسي كم آورده و ميگه تابناك خائن
آقای تابناکی ها خودتان را اصلاح کنید.گاها" منحرف می شوید.جزئیات را بزرگ نکید.
از توجه ویژه شما به استفاده صحیح از نام خلیج همیشه فارس سپاسگذاریم
احتمالا ايشون هم دكترايش را از آكسفورد گرفته و اونجا اينطور درس مي دادند.
جناب وزیر فارغ التحصیل و سیتی زن آمریکا و دور از خانواده چنین اشتباهی که تاریخ و اعراب فرصت طلب آنرا ثبت خواهند نمود دور از انتظار نیست این آقای وزیر زحمت بکشند از سرکشیهای نمایشی خودشان به ورودی و خروجی های عوارض بزرگهای ساوه تهران مشاهده کنند و صحنه زشت ریختن فیش عوارض را مشاهده نمایند.........
بنده با اینکه گفته اید هیچ توجیهی برای آقای وزیر وجود ندارد مخالفم. زیرا انصافا احتمال اشتباه سهوی در استفاده این کلمه توسط وزیر راه زیاد است واین توجیه قابل قبولی است. صرف نظر از دیگر وجه ها............
امكان نداره سهوي باشه!!حتما عمدي است!! بايد التزام فارس بودن و ايراني بودن مسئولان را مورد ارزيابي قرار داد!!
آيا سخنان وزير در جمع مديران شهرستان که سمتهاي هر دو ايشان چه وزير و چه مدير رسمي و دولتي اند، مي تواند سهوي باشد؟ آيا خليج هميشه فارس مساله اي است که بتوان در مورد آن با سهو سخن گفت؟
كم كم منتظر باشين نوبت بقيه وزرا هم ميرسه دارن مردمو امتحان ميكنن
جداً که طرف راست گفت هم از توبره میخورید هم از آخور
وزير راه تو راه نيست
به ادمهای معلوم الحالی که به تفکردیگران بی احترامی می کنند وتنها طرزتفکرخودشان راصحیح میدانند می گوییم ننگ برشما
با تشكر اميدوارم همه خبرهايتان از اين دست با ذكر اسم باشد زيرا بيشتر خبرهايتان بدون ذكر اسم افراد ميباشد.
از گرین کارتش چه خبر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل