بازدید 6029
۱
باد شدید و توفان را دست کم نگیرید!

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه پنجم فروردین ۹۷

روز گذشته وزش باد شدید و در مناطقی، وقوع توفان در برخی مناطق شمال غربی کشورمان، خساراتی به بار آورد که پیشتر پیش‌بینی شده، اما آنچنان که باید، جدی گرفته نشده بود. آن گونه که پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد، این وضعیت جوی کماکان برای امروز نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۸۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 25 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته وزش باد شدید و در مناطقی، وقوع توفان در برخی مناطق شمال غربی کشورمان، خساراتی به بار آورد که پیشتر پیش‌بینی شده، اما آنچنان که باید، جدی گرفته نشده بود. آن گونه که پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد، این وضعیت جوی کماکان برای امروز نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس پیش بینی‌ها، سامانه‌ای که روز گذشته در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل وزش باد‌های شدید را موجب شده بود، به تدریج وارد استان‌های همدان، مرکزی، مازندران، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز می‌شود و ماحصل آن، وزش باد با سرعت ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد بود که ممکن است از مرز ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز عبور کند.

بر این اساس، سامانه گرد و غبار نیز بسیاری از استان‌ها را در بر خواهد گرفت که ممکن است موجب کاهش دید رانندگان شود و از این رو لازم است رانندگان احتیاط لازم را به عمل آورند و با سرعت مطمئنه برانند. به ویژه از این رو که پیش بینی‌های ترافیکی حکایت از شرت گرفتن ترافیک محور‌های مختلف در هر دو مسیر رفت و برگشت را دارد چراکه برخی از تعطیلات باز می‌گردند و برخی در مسیر آغاز سفر قرار دارند.

آخرین وضعیت ترافیک

ترافیک سنگینی که از روز گذشته در بسیاری از جاده‌های کشور جریان دارد و امروز نیز تداوم خواهد یافت، موجب شده تا پلیس راهور اقدامات ضروری‌ای را در دستور کار قرار داده و تدابیری از جمله یک طرفه کردن جاده هراز و محور مرزن آباد-کرج را در دستور کار قرار دهد.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌ استثنای محور‌های مسدود در روزهای گذشته و برخی محورها که یکطرفه شده اند، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.
 
طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۱۷۷ تردد شمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۶.۱ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب نمایند.

آخرین وضعیت آب و هوا

آسمان استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان غربی و شمالغرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm) پیش­ بینی می­ شود. همچنین سواحل جنوبی دریای خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز.

سرعت باد درعراق بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود که پتانسیل خیزش گردوخاک را فراهم می‌کند. بر این اساس احتمال ایجاد گردوخاک در استان خوزستان برای بعد از ظهر یکشنبه تا روز بعد وجود دارد. گفتنی‌ست بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، دوشنبه، ۶ فروردین آسمان غالب نقاط کشور آفتابی خواهد بود.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه پنجم فروردین ۹۷

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه پنجم فروردین ۹۷
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همه پيش بيني هاي هواشناسي يا با تقدم و يا تاخر بوده و يا کشککي
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر