بازدید 3470
۳

نرخ تورم اسفندماه اعلام شد

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸.۲ درصد بوده است.
کد خبر: ۷۸۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 22 March 2018

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸.۲ درصد بوده است.

به گزارش تسنیم، این نرخ در دوره مورد بررسی برای مناطق شهری 8.1 درصد و برای مناطق روستایی 8.8 درصد بوده که نشان دهنده کاهش یک دهم واحد درصد برای مناطق شهری و کاهش سه دهم واحد درصد برای مناطق روستایی است.

شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در اسفند ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور و مناطق شهری عدد ١١١,٤ و برای مناطق روستایی عدد ١١١.٥ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٠.٢ درصد و برای مناطق روستایی ٠.٤ درصد افزایش نشان می دهد .
افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٧.٢ ، ٧.٣ و ٦.٢ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١.٠، ١.١، و ١.٢ واحد درصد کاهش یافته است.
درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨,٢ درصد، مناطق شهری ٨.١ درصد و مناطق روستایی ٨.٨ درصد است که نسبت به همین اطلاع در بهمن ماه ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری ٠.١ واحد درصد و برای مناطق روستایی ٠.٣ واحد درصد کاهش یافته است.
شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٥,٨، ١١٥.٩ و ١١٥.٣ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٠.٢، ٠.١ و ٠.٦ درصد افزایش یافته است.
شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور ٦.٥ درصد، مناطق شهری ٦.٧ درصد و مناطق روستایی ٥.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ١٢.٢درصد، مناطق شهری١٢.٣ درصد و برای مناطق روستایی ١١.٨ درصد است.
شاخص گروه «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٥.٧، ١١٥.٨ و ١١٥.٢ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور بدون تغییر ، مناطق شهری ٠.١ درصد کاهش و برای مناطق روستایی ٠.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٦.١ ، ٦.٣ و ٥.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٢.٤، ١٢.٥ و ١٢.٠ درصد است.
شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در اسفند ماه ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١٠٩,٨، ١٠٩.٩ و ١٠٩.٠ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری ٠.٢ درصد و برای مناطق روستایی ٠.٣ درصد افزایش یافته است.
همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٧.٤، ٧.٦ و ٦.٤ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه، برای کل کشور ٦.٨ درصد و مناطق شهری ٦.٧ درصد و برای مناطق روستایی ٦.٩ درصد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهتر نیست در آخر گزارش و پس از بحر طویل خویش، بر اساس جدولی خیلی ساده نسبت به محاسبه میزان اثرگذاری کاهش و یا احتمالاً افزایش نرخ تورم اعلامی خود را بر نرخ خرید و فروش کالاهای اساسی نظیر برنج، چای، روغن، قند، شکر، نان، گوشت، مرغ، ماهی، و ... که جزو کالاها و نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شوند اعلام نمائید؟ نحوه محاسبه تورم شما چگونه است؟
اطلاعات شما که به راحتی در سایت بانک مرکزی تحت عنوان نرخ و شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی قابل دسترسی است.
خدا بیامرزد استاد دانشگاه مرا که در تعریف تورم می گفت:
افزایش بی رویه، ناگهانی، و غیر قابل بازگشت قیمت ها را تورم می گویند.
با همین آمارهای غلط ،مردم را نا امید ،وبی اعتماد نمودید ،چند قلم از اجناس که مورد مصرف روزانهٔ مردم هست را فقط در دوازده ماه سال نود ،وشش مقایسه کنید ( تخم مرغ ،۷/۵ هزار ،وپانصد ،شده ۱۶ هزار تومان ،،گوشت مرغ ،۶/۳ ،شده ۸/۹ هزار و نهصد ،،گوشت قرمز ۳۲ ،و ۳۸ ،شده ۴۶ ،و۵۰ ،هزار ،،برنج ۱۲ شده ۱۵ هزار تومان ،روغن نباتی ۱۱/۵ شده ۱۹ هزار تومان ،کرایه ،والبسه ،وآب و فاضلاب ،وبرق ،وگاز ،تلفن هم که بالای سی درصد است ،پس این آمارها از صندق عقب کدام آدم عاقلی تراوش میکند ؟‌خدا آگاه است ،،،،،،؟
موندم قسم حضرت ابوالفضل رو باور کنیم یا دم خروس رو؟؟
بازار که میریم تقریبا اکثر اجناس حسابی گرون شدن!
خبر ها رو که دنبال میکنبد ودر صد تورم 8 در صد رو میبینیم حس خوشی و خوبی بهمون دست میده!
خدایا مارو به حق پنج تن آل عبا از این آوارگی نجات بده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر