بازدید 2668

جلوگیری از چاقی در ایام عید نوروز

کد خبر: ۷۸۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 21 March 2018

یک کارشناس ارشد آسیب‌شناسی ورزشی در رابطه با راهکار‌های جلوگیری از چاقی در ایام عید نوروز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش میزان،  بهزاد محمدی گفت: چاقی سبب افزایش فشارخون، کلسترول، تری‌گلیسرید و مقاومت انسولین می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: احتمال ابتلا به بیماریی مانند سرطان پستان، روده، پروستات، کبد و سنگ کیسه صفرا از دیگر علائم چاقی به شمار می‌آید.

این کارشناس ارشد آسیب‌شناسی ورزشی با اشاره به پر خوری افراد در ایام عید نوروز تصریح کرد: افراد در تعطیلات عید نوروز و اوقات فراغت به دلیل دید و بازدید‌ها پرخوری می‌کنند و زمینه بروز اضافه وزن آن‌ها در این شرایط فراهم می‌شود.

محمدی وزرش را یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش وزن و جلوگیری از چاقی دانست و اظهارکرد: ورزش درمان مناسبی برای چاقی است و در پی ورزش کردن فرد مقدار قابل توجهی کالری از دست می‌دهد.

وی خوردن غذای سالم را یکی از راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از افزایش وزن دانست و خاطرنشان کرد: کالری شماری، بهترین اقدام برای جلوگیری از چاقی در ایام عید است. بهتر است افرادی که قصد خوردن آجیل، شیرینی و میوه را دارند ابتدا میزان کالری این خوراکی‌ها را به طور تقریبی شمارش کرده و بعد از آن، به میزان اندک‌تر غذا بخورند. البته در این شرایط نیز افراد باید از خوردن فست فود‌ها خودداری کرده و غذای سالم مصرف کنند.

این کارشناس ارشد آسیب‌شناسی ورزشی در رابطه با بهترین اقدامات ورزشی برای جلوگیری از چاقی در ایام عید گفت: تمرین‌های هوازی، پیاده روی سریع، فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، شنا، پیاده‌روی و دو می‌تواند بسیار مناسب باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار