بازدید 1883
ادعاي قهرماني آسيا، با کم محلي به فرمولهاي ساده؛

ايران تقويم فيفا را دوست ندارد

افشين قطبي هنوز طوري رفتار مي کند، انگار از يک پست تازه ذوق زده است و مي خواهد خودش را در اين پست تازه نشان بدهد. بخشي از انتقادهايي که به قطبي وارد مي شود، البته مغرضانه و بدون پايه فکري مناسب است، اما قطبي هم در مسيري حرکت و رفتار مي کند که واکنشهاي تند را بر مي انگيزد.
کد خبر: ۷۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۳ 23 December 2009
قدس؛ اگر در يکي از روزهاي مربوط به مسابقات ملي فيفا، تيم ملي ايران با يک تيم ضعيف بازي کند، خيلي بهتر است تا اينکه در روزي خارج از تقويم رسمي فيفا، روبه روي تيمي مثل ايتاليا يا آلمان قرار بگيريم. چرا؟ چون وقتي شما در «فيفا دي» بازي مي کنيد، همه مهره ها از جمله بازيکنان حاضر در فوتبال اروپا هم به اردوي تيم ملي مي آيند و تيم ملي به مفهوم واقعي شکل مي گيرد و با «تماميت» خودش تمرين و بازي مي کند.

برگزاري مسابقه در روزي خارج از تقويم فيفا، اما باعث مي شود مهره هاي شاغل در کشورهاي ديگر، همراه تيم ملي تمرين و بازي نکنند. با توجه به فرصت کم سرمربي تيم ملي در طول فصل براي داشتن تمام مهره هاي خود در اردو، همه مربيان ملي جهان سعي مي کنند از فرصت کميابي که در طول فصل نصيبشان مي شود يعني «روزهاي فيفا» استفاده کنند و با تمام بازيکنان خود مسابقه اي تدارکاتي انجام دهند.

مربيگري در تيمهاي ملي بيشتر به «مديريت» نزديک است، تا کوچينگ و مربيگري هر روزه. به همين دليل سرمربيان تيمهاي ملي، از هر فرصت کوچکي استفاده مي کنند تا با تمام مهره هاي خود چند جلسه تمرين کنند.

حالا وسط اين معرکه، تيم ملي ايران از هر فرصتي استفاده مي کند تا خارج از تقويم فيفا بازي تدارکاتي انجام دهد و بدون مهره هاي بزرگ خود چند جلسه تمرين کند. ليگ ايران هم به دليل همين تصميم غيرحرفه اي تعطيل و همه چيز خراب مي شود. اين جهت گيري بتدريج انسجام تيم ملي را خراب مي کند؛ تيمي که وابستگي شديدي هم به لژيونرها و مهره هاي با تجربه خود دارد.

افشين قطبي هنوز طوري رفتار مي کند، انگار از يک پست تازه ذوق زده است و مي خواهد خودش را در اين پست تازه نشان بدهد. بخشي از انتقادهايي که به قطبي وارد مي شود، البته مغرضانه و بدون پايه فکري مناسب است، اما قطبي هم در مسيري حرکت و رفتار مي کند که واکنشهاي تند را بر مي انگيزد.

فوتبال ايران به خودي خود، تحت تأثير برخي مسائل، نمي تواند در سطح مطلوبي تعامل بين المللي داشته باشد، آن وقت خودمان هم تصميماتي مي گيريم در جهت تشديد اين مشکل. تيم ملي در فاصله باقي مانده تا جام ملتهاي آسيا، بايد تا جايي که مي تواند جلسات تمريني خود را با حضور کليه بازيکنان مورد نظر سرمربي از جمله لژيونرها برگزار کند و در مسابقات تدارکاتي نيز همه مهره ها حضور داشته باشند.

ما حتي در اين صورت هم شانس زيادي براي رسيدن به هدف قطبي يعني فتح جام ملتهاي آسيا نداريم، چه برسد به ادامه روند کنوني که نتيجه اي غير از تکرار ناکاميهاي تيم ملي نخواهد داشت.
البته افشين قطبي به عنوان يکي از خوشبين ترين آدمهاي حال حاضر قاره آسيا، در هر شرايطي تيمش را شانس اول قهرماني جام ملتها مي داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل