بازدید 2173
در گفت وگوي سايت فيفا

ليونل مسي: خوش شانس بودم

همه چيز خيلي عالي بود و انرژي مثبت زيادي دارم. ما همه چيز را به دست آورديم؛ همه آنچه براي يک تيم قابل تصاحب بود و خودم هم توانستم از بعد شخصي عناويني را در کارنامه بازيگري ام ثبت کنم که شايد کمتر کسي توانسته آن را به دست بياورد. تنها چيزي که مي توانم بگويم و بايد آشکار بگويم اين است که از همه اين اتفاقات خيلي خيلي خوشحالم و معتقدم هيچ يک از اين اتفاقات بدون همکاري تيمي امکان پذير نبود. براي اين اتحاد و همکاري ارزش زيادي قائلم.
کد خبر: ۷۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۱ 23 December 2009
از سال 2005 که براي همه جهانيان و علاقه مندان به فوتبال به عنوان چهره يي تاثيرگذار در چمن سبز شناخته شد، روز به روز پيشرفت کرده و هر روز بهتر از روز قبل، هر فصل باتجربه تر از فصل قبل، گل هايي که در طول اين سال ها به ثمر رسانده هر کدام ارزش و اهميت زيادي داشته و دارند و در غالب موارد باعث شده اند تيمش شرايط متفاوتي را پس از گلزني اش تجربه کند.

به نوشته اعتماد؛ اين آرژانتيني ريزنقش که مدت ها در سنين کودکي و نوجواني با بيماري صعب العلاجي دست و پنجه نرم مي کرد حالا يکي پس از ديگري با بارسلونا قهرماني ها را درو مي کند.حالا جايزه بهترين بازيکن سال فيفا هم در دستان کوچک ليوي جوان است.

او بي شک يکي از تاثيرگذارترين فوتباليست هاي سال 2009 در اروپا و جهان بوده، چه در رقابت هاي باشگاهي، چه در بازي هاي مقدماتي جام جهاني. پس از دريافت اين جايزه مهم گفت وگوي جالب و هيجان انگيز او را با سايت اختصاصي فيفا مي خوانيد.

---

-ليونل، اين سومين باري است که در هيات داوران فيفا نامزد کسب جايزه بهترين بازيکن سال مي شوي و خب بايد تبريک گفت که امسال توانستي عنوان نخست را تصاحب کني. وقتي نام تو را خواندند چه احساسي داشتي؟

خيلي خوشحال شدم. واقعيت همين است که حسابي هيجان زده شدم. خيلي جالب و لذت بخش است که در ميان همه دوستان، هم تيمي ها و مربي تيم ات باشي و با آنها اين خوشحالي را جشن بگيري.البته اين واقعيت دلچسب را نبايد فراموش کنيد که من اولين آرژانتيني هستم که توانستم اين دو جايزه را در طول يک سال کسب کنم.

-به نظرت چه کسي جز تو اين شايستگي را داشت که جايزه فيفا را تصاحب کند؟

من فکر مي کنم هر يک از بازيکنان بارسا استحقاق داشتن اين جايزه را دارند چراکه امسال هر کاري که از دست شان برمي آمده، انجام دادند و تمام قهرماني ها را به نام بارسا ثبت کردند، پس شايستگي اين عنوان را دارند.

-تو امسال با بارسلونا در همه رقابت ها قهرماني را تجربه کردي، از آن طرف تمام عناوين شخصي را که يک بازيکن مي تواند به نام خود ثبت کند، به دست آوردي.سال 2009 را چطور ارزيابي مي کني؟

همه چيز خيلي عالي بود و انرژي مثبت زيادي دارم. ما همه چيز را به دست آورديم؛ همه آنچه براي يک تيم قابل تصاحب بود و خودم هم توانستم از بعد شخصي عناويني را در کارنامه بازيگري ام ثبت کنم که شايد کمتر کسي توانسته آن را به دست بياورد. تنها چيزي که مي توانم بگويم و بايد آشکار بگويم اين است که از همه اين اتفاقات خيلي خيلي خوشحالم و معتقدم هيچ يک از اين اتفاقات بدون همکاري تيمي امکان پذير نبود. براي اين اتحاد و همکاري ارزش زيادي قائلم.

-آيا در اين ميان چيزي هم باقي مانده که بخواهي به اين مجموعه اضافه کني؟

خب فکر مي کنم فينال ليگ قهرمانان با منچستر جزء آن خاطراتي است که بايد هميشه در خاطرات سال 2009 همه ما باقي بماند. تمام جزييات اين بازي حساس را به خاطر دارم و گلي که به ثمر رساندم.

-در کنار تو ژاوي و اينيستا هم نامزد کسب اين جايزه شده بودند، در عين حال مربي تيم هاي جوانان بارسلونا بابت عملکرد خوبش در سال 2009 در ليست فيفا بود.

باشگاه بارسلونا به عنوان يک باشگاه موفق با بازيکنان بااستعداد و مربيان توانمند شناخته شده. همه ما به شکلي تلاش مي کنيم بهترين باشيم.

-سال خارق العاده و عجيبي را با بارسلونا داشتي. از ديدگاه شخصي ات نقطه عطف سال 2009 چه بود؟

هيچ شکي نيست که امسال سال خاصي براي همه ما بود و خب من به اندازه کافي خوش شانس بودم که بتوانم در کارنامه فوتبال حرفه يي ام عناوين و افتخارات مهمي ثبت کنم. هنوز خيلي جوان هستم و سال هاي زيادي در پيش دارم ،مي توانم تجربيات بيشتري کسب کنم و همين مي تواند باعث رشد و پيشرفت من بشود.

- در چهار بازي از پنج فينال بارسلونا در سال 2009، براي تيم ات گلزني کردي. هيچ شکي نيست که تو هميشه موقعيت هاي خوب و عجيبي به دست مي آوري که مي تواني منجر به گل هايي سرنوشت ساز بکني؟

خب واقعاً نمي دانم چه جوابي بايد بدهم. خوش شانس بوده ام که توانسته ام در فينال ها گلزني کنم. اين درست است، اما قبول کنيد گلزني هاي من هم حاصل يک کار تيمي است. من فقط اين موقعيت ها را به گل تبديل کردم.

- بيا راجع به 2010 حرف بزنيم. چه آرزوهايي براي اين سال داري؟

سال 2010 مي تواند سال بسيار مهمي براي ما باشد، به دلايل زيادي؛ اولينش اتفاق مهم جام جهاني است که آرزويم اين است که با آرژانتين قهرمان اين تورنمنت شوم. دوم اينکه بايد با بارسا قهرمان لاليگا و اروپا بشويم. البته همه اينهايي که گفتم اصلاً آسان نيستند و شايد قبل از اين هم کمتر اتفاق افتاده، اما ما به اندازه کافي قدرتمند و باانگيزه هستيم که بتوانيم از پس اش بربياييم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار