بازدید 52244
در حاشيه مراسم خاكسپاري آيت الله منتظري؛

چرا برخی تلاش دارند حضور مردم را در تشییع دیروز سیاسی جلوه دهند؟

آنچه روشن است اين كه براي مردم مسلمان ايران آنچه اصالت دارد، اسلام و نظام اسلامي است كه در طول زمان همراه با عنصر ايرانيت، ضامن بقا و جولان هويت ايراني در جهان شده است. ايرانيت كه هويتي ازلي و ابدي ايرانيان است در پيوند با اسلاميت، مسير حركت هويت ايرانيان را الهی كرده، پس بديهي است كه تجليل و تكريم شخصيت‌هاي ديني و مذهبي را نمي‌توان جز دلبستگي ايرانيان به دين و مذهب تلقي کرد.
کد خبر: ۷۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵ 22 December 2009

مردم ایران همواره شخصیت‌هایی كه به نوعی تلاشی را در جهت فقه آل محمد (ص) و اهل بیت مكرمشان داشته اند را تجلیل و گرامی داشته اند.

به گزارش «تابناک»، حضور مردم مسلمان ایران در مراسم تشیع آیت‌الله منتظری نیز بار دیگر این واقعیت را روشن ساخت كه اسلام و به وی‍ژه تشیع در گوشت و پوست این مردم ریشه دوانده و بار دیگر فقیهی را كه سال‌ها در خدمت حوزه‌های مقدسه علمیه شیعه روزگار گذرانده است را در كمال احترام به خاك سپردند، چه اینكه حضرت امام خمینی(ره) نیز ایشان را شخصیتی مفید به حال حوزه‌های علمیه كشور می‌دانستند و پیام مقام معظم رهبری به مناسبت فوت مرحوم آقای منتظری نیز مردم مسلمان ایران را بیش از پیش برای شركت در مراسم خاك سپاری آن فقیه مرحوم تشویق کرد.

آنچه روشن است این كه برای مردم مسلمان ایران آنچه اصالت دارد، اسلام و نظام اسلامی است كه در طول زمان همراه با عنصر ایرانیت، ضامن بقا و جولان هویت ایرانی در جهان شده است. ایرانیت كه هویتی ازلی و ابدی ایرانیان است در پیوند با اسلامیت، مسیر حركت هویت ایرانیان را الهی كرده است، پس بدیهی است كه تجلیل و تكریم شخصیت‌های دینی و مذهبی را نمی‌توان جز دلبستگی ایرانیان به دین و مذهب تلقی نمود.

چه آنكه خود این شخصیت‌ها نیز بارها بر جنبه دینی و مذهبی شخصیت خویش تأكید كرده اند و جالب اینكه برخی از مخالفان اسلام و روحانیت، در صددند شركت مردم در مراسم خاكسپاری مرحوم آیت‌الله منتظری را سیاسی جلوه دهند، بی خبر از اینكه مردم ایران همچنان كه ذكر شد در فراسوی اختلافات سیاسی، هیچگاه حرمت دیانت و فقه را فرو نگذاشته و هر كجا عالمی در گذشته است وی را به مثابه روح جمعی یك ملت مسلمان تكریم و تجلیل نموده اند.

 شاهد این مدعا اینكه در خیل عظیم كسانی كه از اقصی نقاط كشور برای تشییع مرحوم آیت‌الله منتظری به قم رفته بودند از اقشار مختلف مردم با همه سلیقه‌های و از طیف‌های گوناگون با سنین متفاوت از پیرمرد و پیرزن هشتاد ساله گرفته تا جوانانی كه تازه مشق سیاست و دیانت می‌كنند، شركت داشتند. چگونه می‌توان شركت این افراد را به انگیزه‌های سیاسی مرتبط دانست؟ آیا غیر از این است كه همه این افراد دل در گرو فقاهت و دیانت دارند؟

در واقع، روشن است كه طرفداران و البته مقلدان مرحوم آیت‌الله منتظری از طیف‌های گوناگون سیاسی جامعه مسلمان ایران هستند، اما آنچه همه این افراد با سلایق گوناگون را گرد هم آورد، ادای احترام به شان فقهی و دینی ایشان بود كه همین مسأله است كه باعث قوام تفكر شیعی در تاریخ شده است و اینکه چرا برخی از سیاسیون اصرار دارند تا این حرکت را سیاسی و بر خلاف جهت نظام و رهبری جلوه دهند همچنان جای سؤال دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
بابا آخه ما موندیم دل خروس سبزها رو باور کنیم یا قسم حضرت که شما می خورید
بالاخره که در این مراسم متاسفانه طرفداران بعضی از آقایون از هیچ کاری برای بر عکس نشون دادن تحلیل شما فروگذار نکردند
شما فقط کافی در اینترنت سرچی بفرمایید تا ببینید اونهایی که اساسا معنی مرجعیت و فقاهت رو نمی فهمند چه جوری سوار بر موج احساسات مردم مشغول فتنه انگیزی بودن
خدا آخر عاقبت ما و شما رو ختم بخیر کنه
چرا بعضي سعي دارند تشيع جنازه يك مرجع تقليد ( با هر تعداد مريد ) را سياسي كنند و هي بيانيه سياسي ميدهند و مراسم تشييع جنازه را محل آشوب سياسي ميكنند
عجب!!!منم فکر میکردم سیاسیه!خوب شد شما مارو روشن کردین!!!
مردم ایران خیلی احمقن!نه؟؟؟!!!
چرا چرت و پرت می گویی
هم به خاطر شان فقهی بود و هم البته شان سیاسی ایشان ، حالا گیریم که شما شان سیاسی ایشان را نمی پسندید ! شما که کیهان نیستید که قلب واقعیت می کنید !
تابناک داری میشی کیهانا
مطمئنا تمام این 19،000 بازدید کننده ، به مطلبتان معترض بوده اند خواهشمندیم اقلا 10 تا از نظرات را بگذارید ببینیم،ممنون!
کوچه علی چپ آنور است.
خودتون میدونید مردم برای چی اومدن
خاک تو سرتون با این تحلیلتون که خودتون را علامه دهر میدانید و سرتون را تو برف کردید...کدام تشیع جنازه به جای لااله الا الله مرگ بر دیکتاتور میگویند بعد شما منافقای جدید میگویید چرا برخی میخوان سیاسی کنند....خدا بیامرزد سید جواد ذاکر را که در مراسم تشیع جنازه اش بدن اطلاع رسانی یک میلیون نفر رفته بود آنوقت 10000نفر از تهران و نجف آباد با هزینه موسوی و رفسنجانی جمع شدند که هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند
شما که ادعای صداقت در خبررسانی و مخالفت با سانسور خبری رو داشتین
پس چرا هیچ حرفی از درگیری های بعد از تدفین نزدین در ضمن ما که چیزی جز شعارهای سیاسی ندیدیم
اما اين را بدانيد كه او ديشب شب سختي را به خاطر پشت كردن به ولايت گذراند و خواهد گذراند
دروغ هم حدی داره ! ماکه توقم بودیم تقریبا غریب به اتفاق مردم غیر قمی بودند و اکثرا از نجف آباد اوده بودند و ورد زبان بعضیهاشون اهانت به رهبری بود......
به اندازه کافی تو این شش ماه احمق جلوه کرده ای تابناک جان! لازم نیست اینقدر برای احمق نمایی تلاش کنی
جناب تابناک
میدانم که قصد نداری نظر من را ثبت کنی ولی خودت هم این نکات را بدانی بد نیست
دیروز در تشیع جنازه بنده بصورت کامل بودم که نه تنها تشیع جنازه نبود تنها یک میتینگ کامل سیاسی ضد انقلاب بود که در آن به رهبر انقلاب توهین شد و جمهوری اسلامی به دولت سبز و یاحسین به میرحسین تبدیل شد درحالی که به گفته پسر آیت ا... منتظری ایشان وصیت کرده اند که تشیع جنازشان سیاسی نشود. یک عده فریب خورده که یا اتفاقات دوران حضرت علی (ع) را نشنیده اند یا شنیده ولی عبرت نگرفته اند ولی بدانند که کور خوانده اند و انشاء این انقلاب به سلامت به انقلاب آقا امام زمان (عج) وصل خواهد شد
اگر دين نداريد لااقل آزاده ياشيد
گر چه نمي دانم در تفسير شما از دين دروغ گفتن مجاز هست يا نه كه به اين آساني دروغ ميگوييد
عكس هاي سايت بي بي سي فارسي گوياي سياسي بودن ي نبودن مراسم است اگر امكان قرار دادن تصوير بود حتمامي گذاشتم
شما هم که اصلا سیاسی کاری نمیکنید..جرات نکردید یک دونه نظر بازدیدکنندگان سایت رو در مورد وفات آیت ااه منتشر کنید
از اینکه تلاش می کنید بین مردم اتحاد ایجاد کنید از شما تشکر می کنم.
اما اولین شرط رسیدن به اتحاد صداقت و راستگویی است. بنده دیروز در مراسم آن مرحوم شرکت کردم و با چشم و گوش خود انواع و اقسام شعارهای سیاسی را دیدم و شنیدم. از صبح تا بعد از ظهر جو بطور کامل در دست منتقدان آقای احمدی نژاد بود که جمعیت بسیار انبوهی بودند.
بعد از ظهر تعدادی از طلاب و بسیجیان وارد صحنه شدند و به شعارهای منتقدان دولت پاسخ دادند.
آنچه مسلم است این است که این مراسم کاملا سیاسی بود. شما هم اگر هدفتان خیر است واقعیت ها را بگویید و برایشان چاره جویید
چه فایده ای دارد با احترام به خاک سپردن؟؟؟ آن موقعی که حصر خانگی بود احترامی نداشت؟؟؟؟
سیاسی بود چون بعضی ها سعی در به انحراف کشاندن جو داشتند سیاسی بود چون بیانیه ها سیاسی بود سیاسی بود چون رفتند و نگذاشتند مراسم بزرگداشت ایشان در محل برنامه ریزی شده انجام شود...باز میگویید سیاسی نبود>؟؟؟
زیرا امثال شما همیشه سعی داشتید ایشان را از ذهن مردم پاک کنید ولی مردم پاسخ دندان شکنی به امثال شما دادند.
برای اینکه در این تظاهرات شعارهایی داده شد که سیاسی بود.
مرگ بر انسان دروغگو و بدبختی که سرشو مثل کبک زیر برف کرده و با توهمات خودش زندگی میکند
خدایا تابناک چه پر رو است.
آدم دلش نمياد براي اين تحليل قوي كامنت نذاره. واقعا همينطوره كه شما گفتيد.
سلام چقدر ساده لوحانه نوشته شده ، این متن به طنز شباهت بیشماری دارد ، چرا اهالی تابناک؟ سر در برف فرو بردن و نخواستن دیدن ، مارو سر کار گذاشتید نه ؟ واقعا اون بلبشو توی قم رو ندیدید یا نمی خواهید ببینید؟ پیامهای تسلیت بعضی دوستان رو خوندید یا نمی خواهید بخونید؟ فاین تذهبون؟ با این که میدونم ابن کامنت هیچ وقت نشون داده نمی شه
شما ای تابناکی ها درست است که زمستان است اما چرا سرتان را مثل کبک زیر برف نموده اید. سرازیر شدن دهها اتوبوس از دختران بزک کرده به قم چه معنایی دارد. آوردن کسانی که حتی نمیدانند کلمه قم با چه قافی نوشته میشود برای چیست . ارذل و اوباشی که در این 100 سال شهرمقدس قم به خودش ندیده بود.
حالا میگویید سیاسی اش نکنید. شما عین منافق هستید و باید دیروز منافقین را میدید. خاک بر سر شما.از شعارهایی که داده شد چه دفاعی میکنید. حتما شعار نبود داشتند به زبان خودشان برای آن سفر کرده حمدوسوره تلاوت میکردند. همه زیر تابوت مرده صلوات میفرستند دیروز زیر تابوت آن مرحوم عده ای که در طهارتشان جای سوال است به مملکت شما فحش میدادند. شما هم یک روزی مثل این بنده خدا زیر خاک میروید. لطفا به فکر آن دنیای خود هم باشید.
خجالت بکشید. از همین مراجعی که دارید اسمشون رو میارید خجالت بکشید. آیةالله نوری همدانی مگه یه آدم سیاسیه که حتک حرمت در مراسم تشییع جنازه رو محکوم می کنه؟ کی با اصل تشییع جنازه و حتی جمعیت حاضر مخالف بوده. این شمایید که خودتونو به نفهمی زدید و نمیفهمید وقتی توی اون تشییع جنازه توی حرم حضرت معصومه ضد نظام شعار می دن دیگه اسم اونو نمیشه گذاشت یه تشییع جنازه معمولی از یک عالم.
البته پیام مقام معظم رهبری هم بی تاثیر نبود.
آیا میشود تصور کرد کسی که تمام عمرش در سیاست بوده تشیع جنازه اش سیاسی نباشد؟
خودتون رو مسخره کردید؟
کامنت ها را باز بگدارید تا سیاسی بودن یا نبودن ان معلوم شود!
برای اینکه با جرات میتوان گفت که خیلی از تشیع کنندگان برای دفع مرض خود امده بودند نه برای تشیع ان مرحوم
بريد گمشيد تابناكي هاي خائن
صبحونه خوردی؟
پاشو عزیزم
انقد نخواب
چشمات رو باز کن
دور و برت رو نگاه کن
اگه هنوز سوالی برات باقی مونده بود بپرس
:)
به تو چه عوضي چاپلوس قدرت !!!
خيلي منافقين كه نظراتو نميزنين.
ترسوهاي بزدل
لطفا مزخرف ننوسید لطفابگید چرا این سربازهای بی بی سی و وو آ ( که به نظر شما علاقمندان مرجعیت هستند) در مراسم تشیع جنازه آیت الله بهجت و سایر مراجع به قم لشگر کشی نکرده بودند ، شاید آیت الله بهجت جزو علما نبود . گفتید نچه همه این افراد با سلایق گوناگون را گرد هم آورد، ادای احترام به شان فقهی و دینی ایشان بود ، از سر و وضع مسخره زنان و مردانشون مشخص بود چقدر دیندار هستند. فضای شهر قم را آلوده به بوی گند بی دینی کرده بودند.
برید گم شید.
خر خودتی
بنده قمي هستم و در مراسم تشييع شركت داشتم و خودم نيز از اين تشييع جنازه هم فيلم و هم عكس گرفته ام . هيچ كجاي اين تشييع جنازه شبيه تشييع جنازه نبود. از شعاري هاي افراطي و بي حرمتي ها نسبت به مقام معظم رهبري گرفته تا نوع خواندن نماز ميت توسط تشييع كنندگان كه البته كاملا مضحك و خنده دار بود . واقعا شما تابناكي ها به كجا مي ريد. واقعا براي آقاي رضايي متاسفم
شما که حتی از اعلام نظر ایشان در رابطه با زمان عید فطر خودداری کردید بهتر است دم از دفاع از مرجعیت شیعه نزنید.
تابناک چرا اسم نویسنده مقالات را نمینویسد
آیت الله منتظری یکی از سیاسی ترین فقهای عصر خود بود. با این فرض، شما ثابت کن که حضور مردم سیاسی نبود! در این مقاله کارشناس محترم صرفا یک ادعا را مطرح می کند و ظاهرا آن را بدیهی می داند بدون اینکه استدلال محکمی در پشتیبانی این ادعا ارائه کند. سایت محترم تابناک! کوبیدن همزمان شما به نعل و میخ واقعا تأسف برانگیز است. کمی به خودتان بیایید دوستان...
آره جون عمت ، یک مشت آدم لا مذهب که حتی یک قطره اشک برای منتظری نریختن اومده بودن اونجا و فقط و فقط شعار سیاسی میدادن ، انوقت این قدر شماها پستید که میگید این افراد دل در گرو فقاهت و دیانت دارند ، ولی من جز وقاهت از اینها ندیدم
چرا واقعیت وحقیقت را انکار وتملق میکنید مگر شعارها وشعارهای دانشگاههای مختلف را هم میتوانید نشنیده بگیرید ؟
خجالت بکشین تا کی دروغ؟سرتونو کردین زیر برف هیچی رو نمی بینید.آخر دروغ تا به کی؟
بی خیال
آفرین تابناک
من از تهران رفتم قم
اما طرفدارهای مهندس موسوی انقدر به مراسم تشییع بی احترامی کردند که بیشتر مردمی که آمده بودند حالت تماشاچی داشتند. حتی موقع نماز میت هم از بی نزاکتی دست بر نداشتند.
من از ساعت 9.30 صبح تا 10.45 با دوربینم دنبال یک چشمی که اشک داشته باشد می گشتم اما دریغ!!!! البته تا دلم خواست از افراد عجیب و غریب با خنده و ... البته بیشرشان در حال گفتن سخنان رکیک و.... عکس گرفتم!!!
حال این کجاش مردم و کجاش عزاداری است؟ آن هم در کنار کریمه اهل بیت و ماه محرم؟!
خودتون اين چيزي رو كه نوشتين باور مي‌كنين؟
موضوع درستی را بررسی کرده اید
من هم علی رغم مخالف بودن با نظرات مرحوم
آیت الله منتظری ولی بخاطر سوایق مبارزاتیشان
و احترام مقام معظم رهبری به ایشان احترام میگذارم خدا رحمتشان کند
اينم نمي گفتي لال از دنيا مي رفتي !!
اگر راست ميگيد چرا نمي گذاريد مردم براي آن بزرگوار مراسم بگيرند !!؟؟
وقتي كه دست كساني مثل عبدالله نوري در اجراي مراسم در ميان باشه،آيا شما فكري غير از اين مي كنيد كه تشييع جنازه شكل سياسي به خود گرفته است؟
توکه هی ایت الله آیت الله میکنی ممکنه به این سوال پاسخ بدی مگه آیتالله ساده لوح هم می شود مگر آیت الله بیتش مرکز تجمع منافقین می شود و.......
تابناک به خدا یه چند وقتی ازت دیگه بدم میاد
درست است که خداوند فرمود دشمنانمان کور و کر هستند.چقدر میگیرید تا اینگونه بنویسید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل