بازدید 5648
۱

صف CNG طولاني‌تر از بنزين

کد خبر: ۷۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰ 22 December 2009
با وجود گذشت بيش از دو سال از زمان اجراي سهميه‌بندي بنزين هنوز اعلام كوچك‌ترين خبري در مورد چگونگي اعمال سهميه‌ها براي يك فصل عاملي براي هجوم دارندگان خودروها به پمپ‌هاي بنزين بوده است و اين روند تا هم‌اكنون نيز ادامه داشته به‌طوري كه طي چند هفته اخير نيز همزمان با اعلام خبر كاهش 20 ليتري سهميه بنزين خودروها از دي ماه شاهد هجوم خودروها و ايجاد صف‌هاي طولاني پمپ بنزين به جايگاه‌هاي پمپ بنزين در شهر تهران بوديم.

به گزارش «تهران امروز»، شكل‌گيري صف‌هاي طولاني اين بار اما دليل ديگري هم داشت؛ چراكه به گفته رئيس انجمن جايگاه‌داران بسياري از پمپ‌هاي بنزين در سراسر شهر تهران در حال تعميرات فصلي بودند و همين امر سبب شد برخي جايگاه‌هاي ديگر با تعداد بيشتري خودرو براي سوختگيري مواجه شوند. بر اين اساس در حالی که در یکی، دو هفته اخیر تعدادی از جایگاه‌های بنزین در تهران به دلایل متعدد از جمله تعمیرات فصلی تعطیل شده که این امر افزایش طول صف‌های انتظار برای تامین بنزین در جایگاه‌های دیگر را به همراه داشته است، عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره چگونگی اعمال کاهش سهمیه بنزین خودروها از اول دی‌ماه صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها را تشدید کرده است.

صف براي CNG

اما همزمان با كاهش سهميه بنزين خودروها، دولتي‌ها سعي كردند CNG را به‌عنوان سوختي جايگزين براي خودروهاي دوگانه‌سوز انتخاب كنند تا به اين ترتيب بخشي از مشكلات كاهش سهميه بنزين براي اين نوع خودروها برطرف شود و بر همين اساس رئيس سوخت و انرژي ستاد مديريت سوخت در كشور نيز در جمع خبرنگاران اعلام كرد: با اين روند در زمستان و افت فشار گاز اجازه نخواهيم داد كه گاز جايگاه‌ها قطع شود اما اينك در حالي كه هنوز تا سرماي شديد هوا فرصت باقي است اخباري مبني بر افت فشار گاز و احتمال قطعي گاز در جايگاه‌ها به گوش مي‌رسد.

بر اساس این گزارش هم‌اکنون حدود یک هزار جایگاه CNG در سراسر کشور وجود دارد، این در حالی است که تعداد خودروهای دوگانه‌سوز کشور به بیش از یک میلیون و 700 هزار دستگاه افزایش پیدا کرده که بخشی از آن را تاکسی‌ها و اتوبوس‌های گازسوز تشکیل می‌دهند. این گزارش می‌افزاید: براساس استانداردهای تدوین شده به ازای هر یک‌هزار خودرو گازسوز یک جایگاه CNG فعال مورد نیاز است، در حالی که هم اکنون تناسبی بین تعداد خودروهای دوگانه‌‌سوز و جایگاه‌های CNG وجود ندارد.بنا بر این گزارش متوسط زمان سوختگیری خودروهای گازسوز در جایگاه‌های CNG به 45 تا 60 دقیقه افزایش پیدا کرده و در این میان با توجه به کاهش سهمیه بنزین، زمان انتظار برای تاکسی‌های دوگانه‌سوز به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

این گزارش اضافه می‌کند، وجود افت فشار گاز در برخی جایگاه‌های CNG از دیگر مشکلات خودروهای دوگانه‌سوز به ویژه اتوبوس های گازسوز است و پیش‌بینی می‌شود با سردتر شدن هوا و افزایش مصرف گاز به تعطیلی برخی از جایگاه‌های CNG و تشدید مشکلات خودروهای گازسوز منجر شود. به موجب این گزارش در شرایطی که با سردتر شدن بیشتر هوا و افزایش مصرف گاز تعطیلی جایگاه‌های CNG دور از انتظار نیست و با وجود کاهش سهمیه بنزین خودروها از اول دی‌ماه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت تامین یا جایگزینی سوخت CNG برای خودروها انجام نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لطفا" گزارشي در رابطه با تعليق احداث جايگاههاي CNG توسط وزير نفت تهيه فرمائيد.
ايشان احداث جايگاههاي مذكور را به كما برده است
تعمیرات فصلی دیگر چه صیغه ای است؟ مگر انبارگردانی آخر سال یا فروش لباس است که فرضا لباس های تابستانی را در پاییز حراج کنند. این تعمیرات که به معنی سرویس پمپ هاست مگر چه نسبتی با آب و هوا دارد که مثلا نیمی از جایگاه داران به یکباره نیمه دوم آذر را برای این کار انتخاب کنند؟ یعنی پمپ ها در ماههای دیگر خراب نمی شوند یا این که تعمیرکاران فقط در زمان خاصی از سال فعال هستند؟؟؟
در خبر ها آورده شده بود که دستگاهی برای سوختگیری اتومبیل ها از گاز شهری اختراع شده .بهتر است از تولید انبوه آن حمایت شده تا مصرف کنندگان گاز CNG بتوانند بدون اتلاف وقت و درد سر این کار را انجام دهند. اگه مسئولین یک کم فکر کنند شاید لازم نباشه دیگه از بنزین زیاد استفاده شه.خداوند یک کم عقل وتفکر به ما بده الهی آمین
آخه چرا میگی؟ کدوم جایگاه گاز تازه اونم 1000 تا البت قرار بود تا پایان سال 86 ، 2000 جایگاه به قبلیا اضافه بشه که خوبه میگی نشده ولی تعداد جایگاهای اضافه شده کمتر از 200 در کل این چهار سال فراونی دلار نفتی بوده تازه همین جایگاهها بعضا بدلیل نبود قطعات مصرفی در حال تعطیل شدنن.و یه چیزی همسایه ما دیشب حدود 5 ساعت تو صف گاز بوده.
سوختگيري خانگيcng را ترويج كنيد
شاهكارها ادامه دارد.... cng قسمتي از شركت بهينه سازي بود با چه هزينه گزافي از ان شركت جدا شد با اين توجيه كه سرعت كار را وكيفيت را بالا ببريم حالا از شركت گاز با چه هزينه اي
جدا ميشود و چه مشكلات جديدي بوجود ميايد و بايد چه كسي جوابگو باشد .اقا جان مشكلات را بشناسيد وآن را صحيح حل كنيد نه اينكه دائم جدا كنيد يا جابجا كنيد
مگه قراره صف CNG كمتر از بنزين باشه؟
همين امروز يك ساعت صف گاز معطل شدم
درشيرازحداقل 2ساعت طول مي كشدتا مخزن گاز كمي بيشترازنصف شود
یعنی از سال 88 تا حالا فکری به حال جایگاه های CNG نکردن؟
امسال (سال 1399) کلی ماشین جدید گاز سوز کردن ولی انگار یه جایگاه CNG هم اضافه نشده.
محدوده ونک و شیخ بهایی باید از جایگاه حکیم گاز بزنن که ماشاالله همیشه صفش یکی دو کیلومتر می شه. تازه بعد از اینکه گاز می زنی هم اونقدر فشارش پایین بوده که سریع خالی میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل