بازدید 17476

مارلبرو تقلبی‌ترین سیگار جهان در سال 2008

کد خبر: ۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹ 22 December 2009
رایج‌ترین مارک تقلبی توقیف شده در فراورده‌های تنباکو، مارلبرو بوده است و بیش از 90 درصد از سیگارهای مارلبرو تقلبی توقیف شده به مقصد منطقه اروپا ارسال شده بود که در همان منطقه نیز توقیف شد.

به گزارش فارس، با وجود افزایش 3 درصد در مقدار اجناس توقیفی، تعداد توقیف‌های جهانی از 174 مورد در سال 2007 به 134 مورد در سال جاری کاهش یافته است.

هلند 24 محموله، آلمان 15 محموله، دانمارک 15 محموله، بلژیک 13 محموله و ایتالیا 10 محموله را توقیف کردند. بر حسب تعداد اجناس توقیفی، بلژیک با 7.9 میلیون قطعه در صدر فهرست قرار دارد، هلند با 7.4 میلیون قطعه، ایتالیا با 3.4 میلیون قطعه، ایرلند با 2.3 میلیون قطعه و اسرائیل با 2.3 میلیون قطعه در رده‌های بعدی جای داشتند.

به گزارش گمرک جهانی، مقدار زیادی از قاچاق گزارش شده در سال 2008 در نمودارهای سیگارهای تقلبی منعکس شده است؛ به علاوه همانند سالیان گذشته، غالبا به هنگام ثبت یک توقیف در CEN اطلاعات مربوط به تقلب در دسترس قرار نمی‌گیرد. در سال 2008، توقیفات در منطقه اروپای غربی، اروپای مرکزی و شرقی و آسیا و اقیانوس آرام با کاهش همراه بوده است.

برحسب تعداد اقلام کالا، تقریبا نیمی از 35 درصد سیگارهای تقلبی و قاچاقی با مبدا چین، از همان کشور ارسال نیز شده‌اند. در سال 2007، 94 درصد از سیگارها به مقصد منطقه اروپایی ارسال شدند و در همان منطقه نیز متوقف شدند.

مطابق سالیان گذشته، رایج‌ترین مارک تقلبی توقیف شده، مارلبرو بود. بیش از 90 درصد از سیگارهای مارلبرو تقلبی توقیف شده به مقصد منطقه اروپا ارسال شده بودند که در همان منطقه نیز توقیف شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر