بازدید 15736
مقامات فرانسوی بر این باورند؛

ایرانی‌ها مطمئنند که غرب هیچ‌گاه به آنها حمله نظامی نمی‌کند

«فرانسوی‌ها با تکرار برخی از سخنان مقامات آمریکایی، بر این باورند که اگر ایران تمایلی به ساخت بمب اتم دارد، باید خود را برای بمب غرب آماده کند و به عبارت دیگر، ایران باید این انتخاب را برگزیند که یا به بمب اتمی دسترسی پیدا کند یا خود را برای بمب غرب آماده کند...»
کد خبر: ۷۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۳ 22 December 2009

سرویس بین‌الملل ـ مقامات فرانسوی اظهار داشته‌اند که سیاست دوستانه! «درهای باز» با ایران پایان یافته و ایرانی‌ها باید خود را برای سیاست «بمب یا بمب» آماده کنند!

روزنامه «المستقبل» لبنان، با طرح موضوع بالا نوشت: فرانسوی‌ها با تکرار برخی از سخنان مقامات آمریکایی بر این باورند که اگر ایران تمایلی به ساخت بمب اتم دارد، باید خود را برای بمب غرب آماده کند و به عبارت دیگر، ایران باید این انتخاب را برگزیند که یا به بمب اتمی دسترسی پیدا کند یا خود را برای بمب غرب آماده کند.

این روزنامه لبنانی بدون آنکه به نام و نشان مقامات فرانسوی اشاره کند، با این بیان کلی که «مقامات فرانسوی در گفت‌وگو با رسانه‌ها»، این سخنان را ابراز داشته‌اند، ادامه می‌دهد: فرانسوی‌ها براین باورند که ایرانی‌ها با تیغ خود ساخته در حال تحریک خود هستند و نیز مطمئن هستند که جهان غرب، هیچ گاه از گزینه نظامی استفاده نخواهند کرد و این موضوع، کار را برای آمریکا مشکل خواهد کرد.

در همین حال، «النهار» دیگر روزنامه لبنانی به نقل از ژنرال «مایکل مولن»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشت: تنها گزینه منطقی در مقابله با تلاش‌های اتمی ایران، برگشت به میز مذاکرات و پای نهادن در جاده دیپلماسی بوده و این بهترین گزینه غرب در مقابله با این کشور شرقی است.

به نظر می‌رسد، غربی‌ها خود را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران از ژانویه 2010 آماده می‌کنند و از آنجایی که از غیرمؤثر بودن این تحریم‌ها آگاهی کافی دارند با تغییر لحن خود تلاش می‌کنند با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای، نظیر رأی مثبت برخی از کشورهای هم‌پیمان ایران برای اعمال تحریم‌های محدود، به بزرگنمایی تحریم‌ها بپردازند؛ شاید ایرانی‌ها چماق را نزدیکتر از هویج ببینند!

البته با تحلیل رفتارهای دولت سارکوزی و شخص ایشان در قبال ایران به ویژه پس از رفتن بوش و روی کار آمدن اوباما، می‌توان تندتر شدن مواضع فرانسه در قبال ایران را به خوبی دید؛ موضوعی که بسیاری از تحلیلگران مسائل بین‌الملل آن را سودای رهبری غرب در قبال موضوع هسته‌ای ایران از سوی سارکوزی تعبیر کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
"هیچگاه " و "هرگز " در احتمالات سیاسی جایی ندارد
از طرف کدام ایرانی ها صحبت می کند!!
سرمستي از باده غرور و سلطه براي قدرت هاي شيطاني و غرب و كفاري كه بيهوده با خدا درستيزندپايان مي يابد.اينها تصورنكنند حتي جناياتي كه قرن ها قبل عليه مسلمين ومومنين ومستضعفين انجام داده اند بي پاسخ مانده است.بخشي از مكافات خود را در اين جهان و عمده آن رادر جهان ديگر خواهندديد.
کی گفته این تحریم ها غیر موثرند؟
یعنی تابناک اثر اون سه قطعنامه قبلی را نمی بیند
اگر از ایرانیان ساکن فرانسه بپرسید متوجه میشوید که یک دهم اتومبیلهای
فرانسوی که در ایران دیده میشود در خیابانهای پاریس و دیگر شهرهای فرانسه دیده نمیشود . ایا فرانسه حاضر
به گذشتن از این بازار بزرگ (ایران) برای
فروش محصولاتش میباشد؟ ایا این همه
شعارها با عمل سازگاری دارد؟ ایا واقعا" ما با غرب و غرب با ایران دشمن
هستند؟
ما رو از چي مي ترسونيد ؟درس بزرگي كه واقعه عاشورا به ما داد اين بود:‌هيهات مناالذله.... هيچ غلطي نمي تونيد بكنيد مرگ با شرف به ز زندگي با ذلت... يا حسين(ع)
ایران چه به دنبال بمب هسته ای باشد چه نباشد غربی ها دیر یا زود در صورتی که ایران بخواهد راه استقلال خودش را برود با ایران شاخ به شاخ خواهند شد. غرب نمیتواند یک ملت مستقل و سرافراز را تحمل کند و دیر یا زود دست به چاقو و قمه خواهد برد و همه حرفهای زیبای آزادی و دموکراسی رو فراموش خواهد کرد چون منافعش در خطر است. پس ایران نباید با این حرفها وحشت کند و از طی طریق باز بماند. ایران باید راه خودش را رفته و البته آمادگی کافی تدارک ببیند که در صورت درگیری گریزناپذیر با لاشخورهای غربی بتواند گلوی آنها را فشرده و نفسشان را قطع کند. 
مسئولین مواظب باشند!!!!! اینها خیال ایران را با این حرفها راحت نکنند بعد غافلگیر!!!
ايران افغانستان، عراق،.... نيست.ايران ايران است سرزميني با مردان آزاده....
تحریم مشکلات زیادی برای ما درست کرده اما این مشکلات زیاد اون قدر نیست که ما رو التماس اون غربیها در بیاره
غرب میخاد با به التماس اوفتادن ما به دنیا بگه این مجازات کسیه که شعار نه غربی نه شرغی سر میداد
مشکلات ناشی از جنگ افغانستان و عراق بوجود آمده برای غرب، دلیل کافی برای اجتناب از گزینه های نظامی علیه ایران عزیز مقتدرمان است. ما آن بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم
از قول ما صحبت نکنید ای تابناکی های دغل !!! ما زیاد هم مطوئن نیستیم!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان