بازدید 3822

راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در سراسر کشور

کد خبر: ۷۸۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 14 March 2018

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ازآغاز راه‌اندازی باشگاه‌های ویژه پیشکسوتان فرهنگی در سراسر کشوراز هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی الهیارترکمن این مرکز از راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و اجرای سیاست های وزیر آموزش و پرورش درخصوص تکریم فرهنگیان بازنشسته و استفاده از تجارب ارزنده و ۳۰ ساله پیشکسوتان باشگاه‌های ویژه پیشکسوتان ابتدا در مراکز استان‌ها و در ادامه در شهرستان راه اندازی می شود.

الهیار یکی از ضعف‌های نظام اداری را عدم پرورش نیروهای جایگزین و مستندسازی تجارب بازنشستگان برشمرد و خاطرنشان کرد: در جای جای سند تحول بنیادین روی اصلاح نظام اداری و استفاده از ظرفیت‌های پیشکسوتان تأکید شده است.

وی ادامه داد: احساس تکریم در پیشکسوتان، ایجاد انگیزه و تقویت اراده و اعتماد به نفس در آنها، استفاده از ظرفیتها و تجارب آنها در بعد مدون و مستندسازی، ارتقاء و انتقال تجارب به نیروهای جوان با قرارگرفتن در یک پروسه زمانی معینی در کنار پیشکسوتان از جمله مزایای این طرح خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، اظهار کرد: اعتلای منزلت اجتماعی بازنشستگان، استفاده از تجارب و نظریات آنهاو غنی سازی اوقات فراغت بازنشسته ها از جمله اهداف تأسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: استان ها باید برای راه اندازی باشگاه مذکور مکان‌هایی را با مشخصات تعیین شده معرفی کنند که ازجمله می توان به دسترسی آسان برای بازنشستگان، فضای مطلوب،جذاب و دارای فضای سبز، وجود اتاق هایی جهت استراحت و کلاس های آموزشی، داشتن اتاق ویژه معاینات پزشکی، سالن اجتماعات، اتاق فناوری و کامپیوتر، امکانات ورزشی و استقرار صندوق قرض الحسنه و... اشاره کرد.

الهیار از ارسال بخشنامه مربوط به استان ها خبر داد و افزود: تاکنون ۴ استان شهر تهران، البرز، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برای تاسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی اعلام آمادگی نموده اند و فضاهای دارای شرایط ایجاد باشگاه را معرفی کرده اند.

وی گفت: در مرحله اول باشگاه پیشکسوتان در ۲ استان تهران و البرز در هفته آینده و در استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در هفته معلم به بهره برداری می رسد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی تصریح کرد: باشگاه پیشکسوتان فرهنگی تهران در جوار باشگاه فرهنگیان میدان حر خیابان کاشانی هفته آینده افتتاح می شود و دارای، چهل واحد اقامتی، سالن جلسه، سایت کامپیوتر و رستوران است و باشگاه پیشکسوتان فرهنگی استان البرز در مهرشهر کرج و با امکاناتی از جمله سالن اجتماعات، کتابخانه ، سالن ورزشی ، فضای رفاهی، اتاق معاینه، سلامت و مشاوره و ... تا قبل از پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: برای اجرای مرحله دوم این طرح ، تاکنون ۵ استان ازجمله فارس، هرمزگان، مازندران، اصفهان و زنجان اعلام آمادگی کردند که در ۶ ماهه اول سال ۹۷ باشگاه های مذکور افتتاح می شوند و پیش بینی می شود ۸۰ درصد استان ها تا پایان سال ۹۷ صاحب باشگاه های پیشکسوتان فرهنگی شوند و ۲۰ درصد باقی مانده در سال ۹۸ اقدام کنند.

الهیار خاطرنشان کرد: بازنشستگان فرهنگی هیچ محدودیتی در استفاده از باشگاه پیشکسوتان فرهنگی ندارد و کلیه هزینه های جاری آن توسط آموزش وپرورش و از طریق بودجه های استانی تأمین می شود، اما مدیریت و برنامه های فرهنگی توسط هیئت مدیره باشگاه پیشکسوتان تهیه و اجرا می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر