بازدید 12269

تیلرسون قربانی دشمنی ترامپ با برجام شد

استدلال پمپئو در مخالفت با برجام، شبیه استدلال ترامپ و نتانیاهوست که معتقدند فشار تحریم‌ها در حال نابود کردن ایران بوده و دلیلی نیست که اوباما با برداشتن تحریم، ایران را از مرگ نجات دهد. وزیر خارجه جدید ترامپ مدعی است، ایران بدون دسترسی به بازار جهانی حتی نمی‌تواند غذای مردم خود را تأمین کند و اوباما چنین کشوری را که دستش به خون سربازان آمریکایی زیادی آلوده است با برداشتن تحریم‌ها تشویق کرده است.
کد خبر: ۷۸۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 13 March 2018

سرنوشتی که برای رکس تیلرسون اولین وزیر خارجه دولت ترامپ محتوم فرض می‌شد، اکنون محقق شده و مطابق پیش‌بینی‌ها، مایک پمپئو، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا جانشین وی شده است. ترامپ چرایی برکناری تیلرسون و انتخاب پومپئو را این گونه خلاصه کرده است: «با تیلرسون در موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظر داشته و دیدگاه‌هایم به پومپئو نزدیک‌تر است».

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که چندین ماه است، زمزمه‌های برکناری تیلرسون و جانشینی مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به جای وی به رسانه‌های آمریکا راه یافته، امروز سه‌شنبه، پیش‌بینی‌ها محقق شد تا ترامپ برنامه خود برای گماردن یک چهره وفادار به خود به وزارت خارجه آمریکا و از بین بردن شکاف میان کاخ سفید و وزارت خارجه را محقق کند.

در ماه‌های پایانی، نخستین سال ریاست‌جمهوری ترامپ، روزنامه نیویورک تایمز، خبر تصمیم کاخ سفید به برکناری رکس‌ تیلرسون و جانشینی وی با پمپئو را علنی کرد. پمپئو که سابقه کار در حوزه سیاست خارجی را ندارد، پیش از ریاست سی‌آی‌ای، سه دوره از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره بوده است. وی که شاگرد اول دوره خود در وست‌پوینت، آکادمی معتبر نظامی آمریکا، و همچنین فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد است، همانند ترامپ از صحنه تجارت وارد سیاست شده است.

هرچند تیلرسون در میان دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا، چهره محبوبی نبود، با وجود انتقادات، استقلال او از ترامپ و محفل پیرامون وی در کاخ سفید و همچنین رویکرد منطقی وی به سیاست خارجی آمریکا در عبور وزارت خارجه آمریکا از چندین بحران از جمله تلاش ترامپ برای از بین بردن فوری برجام و همچنین بحران‌های ناشی از اقدامات ولیعهد عربستان در اجبار نخست‌وزیر لبنان به استعفا و قطع روابط چهار کشور عربی با قطر مؤثر تلقی می‌شود.

همان گونه که ترامپ نیز اذعان کرده، اصلی‌ترین ویژگی مؤثر در انتصاب پمپئو به وزارت خارجه، همفکری وی با رئیس‌جمهور آمریکاست. این نماینده سابق کنگره آمریکا در نوامبر 2016، پیش از انتصاب به ریاست سیا و در حالی که ترامپ در حال گزینش دولتمردان خود بود، اصلی‌ترین هدف خود را از بین بردن توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران دانست که از نظر وی توافقی فاجعه‌بار است.

در سال 2015 که برجام میان ایران و 5+1 نهایی شد، پومپئو در توضیح چرایی مخالفت خود با برجام، اظهار داشت که برجام ایران را تقویت خواهد کرد و دولت اوباما در حالی به چنین توافقی تن داده که ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم است و از بین بردن آمریکا، هدف اعلامی این دولت است. پومپئو که از سال 2013 و با انتصاب به ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته، مدعی است که ایران پس از پیروزی انقلاب در سال 1979، همواره ریشه اصلی منازعات در منطقه بوده است.

استدلال پمپئو در مخالفت با برجام تا حد زیادی شبیه استدلال ترامپ، نتانیاهو و مقامات اطلاعاتی اسرائیل است که بر اساس آن فشار تحریم‌ها در حال نابود کردن ایران بوده و دلیلی وجود نداشته که اوباما با برداشتن تحریم، ایران را از مرگ نجات دهد. در دسامبر 2014، شش ماه پیش از نهایی شدن برجام و در حالی که شکل نهایی توافق ایران و 5+1 تا حدود زیادی روشن شده بود، پومپئو اظهار داشت، «آیت‌الله خامنه‌ای می‌بیند که آمریکا اجازه داده است، ایران قدرت را گسترش دهد و این در حالی است که رئیس‌جمهور ما به ایرانی‌ها اطمینان می‌دهد که منافع آنها را رعایت خواهد کرد. این خطرناک است. ایران بدون دسترسی به بازار جهانی حتی نمی‌تواند غذای مردم خود را تأمین کند و اوباما چنین کشوری را که دستش به خون سریازان آمریکایی زیادی آلوده است، با برداشتن تحریم‌ها تشویق می‌کند. ما باید به ایرانی‌ها نشان می‌دادیم که تحت هیچ شرایطی اجازه ادامه غنی‌سازی در ایران را نخواهیم داد، ولی طبق توافق سال گذشته (توافق موقت ژنو) به ایران اجازه داده شد که غنی‌سازی را ادامه دهد».

مخالفت پمپئو با توافق با ایران به بعد از حصول برجام نیز کشیده شده و وی مدعی بود، اوباما به جای تنبیه «رژیم خرافی و متعصب ایران»، میلیاردها دلار به آن پاداش داده است.

همین مواضع سبب شد که یهودیان حزب جمهوری‌خواه آمریکا، از انتصاب وی به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به شدت استقبال کنند. مت بروکس، مدیر اجرایی اتحادیه یهودیان جمهوری‌خواه در حمایت از انتصاب وی اظهار داشته بود که «طی سالیان فعالیت دولتی، پمپئو همواره دوست یهودیان آمریکا و دوستی واقعی برای اسرائیل بوده است. مخالفت قاطع وی با برجام نشان می‌دهد که منافع ما در قلب او جای دارد و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم».

رویکرد پومپئو به ایران در دوره ریاست وی بر سیا از همین خطوط فکری نشأت می‌گرفت. وی در اکتبر 2017 و در آستانه اعلام تصمیم ترامپ برای عدم تصدیق برجام، در سخنرانی در دانشگاه تگزاس، ایران را «یک دولت پلیسی یاغی»، «یک حکومت دینی استبدادی» و «معادل شیعی حکومت داعش که به جای خلیفه، آیت‌الله‌ها آن را رهبری می‌کنند»، توصیف کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۷۲
خروج ترامپ از برجام قطعی شد. این اولین نتیجه موفقیت ترامپ در مورد کره شمالی است. متاسفانه شاهد فشار بسیار بیشتری به ایران خواهیم بود و مسئولین هیچ برنامه ای برای قبول واقعیت تغییر شرایط ندارند.
پاسخ ها
شاه شب
| United States |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
در مورد برجام باهاتون موافقم اما در مورد برخورد با کره شمالی نه..کره شمالی با این اوضاع واحوال ورفتاری که امریکا در پیش گرفته رو میبینه ومیدونه داره چیکار میکنه..در مورد فشار برایران هم درسته بیشتر میشه..ولی نکته دقیقا روی برجام هست..دیپلماسی ما باید از امروز به بعد فعالتر باشه اما نه برای اجابت درخواستهای ترامپ وتیمش بلکه برای خروج احتمالی امریکا از برجام که تیم ما بتونند مانع از وضع مجدد تحریم های شورای امنیت وسازمان ملل بشن چون طرف مقابل بوده که برجام رو نابود کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خداحافظ برجام نافرجام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ب
ی
چ
ا
ر
ه
ب
و
ر
س
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بورس فردادرعکس العمل به این خبربدبرای برجام هزارواحدمیره بالا !!!!
ناشناس
| United States |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوستان ساده هستند و ارتباطات وسیع و دوستی کامل پوتین و تریلسون را قبل از صدارت نمی بینند که حتی پوتین به تریلسون به عنوان رئیس شرکت نفتی اکسان که قول سرمایه گزاری سنگین و انتقال تکنولوژی بسیار استراژیک شیل نفتی امریکا و بهره برداری از منابع نفتی قطب شمال و ابهای عمیق را به روسیه و پوتین
داده بود و پوتین بالاترین نشان خدمت و دوستی ملت روسیه را به تریلسون داده بود و در همین یکسال هم تریلسون هر جا پای منافع روسیه و دوستان روسیه مانند توقف قانون تحریم روسیه یا ماندن امریکا در برجام یا مذاکره در مورد سوریه و کره شمالی و کریمه بود مواضغ بسیار همراهی داشت ولی فقط موضغ رد گم کنی تریلسون در مورد انگلیس را می بینند که تازه معلوم شده هفته پیش حان کلی به تریلسون گفته بوده جایگزینی او قطعی است و روز جمعه به او اطلاع داده بودند و فقط زمان دقیق این جایگزینی را به او اعلام نکرده بودند و همین امر باعث شده بود که او سفر به نیجریه و افریقا را کوتاه کند و به امریکا بازگردد. تریلسون یکی از مهره های اصلی روسیه و پوتین در تیم ترامپ و در واقع اخرین مهره او در سطح بالای تصمیمی گیری بود ولی مانند خود ترامپ حاکمیت امریکا ترجیح می دهد برای جلوگیری از خطر استیضاح ان را مطرح نکند و حالا روسیه فقط می تواند روی جرارد کوشنر داماد ترامپ حساب کند که ان هم باید با واسطه نتانیاهو باشد چون کوشنر قبل از ادم پوتین بودن ادم نتانیاهو است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
سلام پمپئو= خداحافظ برجام= خداحافظ روزهای طلایی بورس= سلام دلار +5000 تومنی !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بورس با سقوط 700 واحدی دقایقی قبل وارد کانال 95 هزارواحدشد. در یک ماه گذشته حدود4000 واحد سقوط کرده که علت عمده آن اخبارمنفی در مورد برجام بوده
از مدتها پیس و از زمانی که جان کلی به ریاست کارکنان کاخ سفید رسید یک معامله بزرگ در حاکمیت امریکا صورت گرفت به این صورت که در قبال پاکسازی کاخ سفید و دولت امریکا از افراد نزدیک به ترامپ و روسیه ترامپ بتواند از خطر استیضاح در امان بماند. تریلسون اخرین نفری بود که در تیم ترامپ روابط خوبی با پوتین داشت. انتظار سیاستهای به مراتب تند تر امریکا در برابر روسیه و پوتین و در نتیجه سوریه و ایران را باید داشته باشیم. ژنرالهایی مانند جان کلی که فرزند خود را در افغانستان از دست داده یا متیس یا مک مستر کسانی هستند که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با روسها کردند. هرگز به روسیه و پوتین اسان نخواهند گرفت و متاسفانه کشور ما هم به خاطر عدم رعایت تعادل در دوری از روسیه و امریکا به صورت همزمان هزینه این عدم توجه را خواهد پرداخت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خود سایت بی بی سی گفت که تیلرسون موافق گزارش دولت انگلیس درباره مسمومیت جاسوس روسیه است یعنی تیلرسون مخالف روسیه بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اتفاقا اگر اخبار را پیگیری کرده باشید دیروز تیلرسون به شدت به پوتین و روسیه تاخت و اونها را عامل قتل جاسوس در انگلستان معرفی کرد بیشتر حمله ها به ترامپ در توئیترش به همین دلیله
همیشه تصور می کردم متخصصان و مستاشاران و مربیان امریکایی یا اروپایی که در ایران یا عربستان هستند از بهترین مغزها و افراد نخبه امریکا هستند. جون در ایران بهترین متخصصان همه فرار می کنند امریکا یا کانادا و...ولی حالا که دهها سال است در امریکا و این کشورها زندگی و کار حرفه ای می کنم متوجه شدم اصولا کسانی که هیچ شانسی در این سیستم و شرکتهای معتبر امریکا یا اروپا ندارند یا به قول معروف مانند کیروش و ژاوی تمام شدند مجبورند به عنوان مستشار یاسرباز یا مربی یا معلم زبان انگلیسی!به این کشورها بیایند. در مورد متخصصان و برخی مسئولینی که برخی از مردم فکر می کنند کارشان خیلی درست است چون در امریکا یا اروپا تحصیل کردند و یا علوم سیاسی خواندهاند هم همین است. چون با عرض معدرت متوجه شدم این عزیزان یا جتی اقازاده های چینی فقط به خاطر پول پدر و دولتشان است که توانستند در امریگا و اروپا مدرک بگیرند و اگر به خاطر پول و سفره ای نبود که موسسات اموزشی امریکا و غرب برای پول انها پهن کردند نبود حتی نمی توانستند در شرکتها ودانشگاههای دست دهم اینجا هم وارد شوند و مدرک و کار بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
مگر امریکا نیازی به حضور در کوههای پرت افغانستان یا بیابانهای عراق و سوریه دارد. انقدر ثروتمند است که حتی هیچ تحصیلکره واقغی امریکا(نه دوستان بورسیه) حاضر نیستید حتی به عنوان سفیر در این کشورها کار کنند. ولی به هر حال وقتی می بیند که اگر در مورد حمله صدام به کویت یا گردن زدن تغدادی امریکایی در سوریه یا حمله به نیو یورگ کاری نکند نمی تواند ان رفاه و ثروت و پیشرفت اقتصادی را برای ملت خود و دوستان و متحدان خود تضمین کند چاره ای جز دخالت ندارد. پوتین هم اینو می دونه و اینجوری به نوکران خود مانند بن لادن یا صدام یا بغدادی یا قذافی میگه کاری کنید که امریکا مجبور به دخالت بشه و بعد با طرفداران چپ خود ان را پیراهن پوتین می کنه و در دنیا تبلیغ علیه امریکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
با سلام
تورا خدا خودت متوجه شدی که چه گفتی؟
بالا امدن ترامپ در انتخابات و موفقیت اقتصاد او بزرگترین پروژه لابی تندرو طرفدار اسراییل در امریکا بود و بسیار طبیعی است که ترامپ رئیس جمهور تک ماموریتی باشد و امکان ندارد تصمیمی به غیر از خواست نتانیاهو بگیرد چون همیشه شمشیر رسوایی جنسی و سایر موارد بالای سر اوست. و بزرگترین خواست نتانیاهو از این پروژه خلع سلاح موشکی حزب الله در درجه اول و تضیعف ایران است و ترامپ می داند همانطور که در این یکسال انجام داد اگر می خواهد به سرنوشت نیکسون یا کندی یا کلینتونها در سه سال اینده دچار نشود و دور دوم خود را تضمین کند باید در این سه سال کاری در مورد ایران کند که نتانیاهو می خواهد . پس به انتظار سه سال سختی باید باشیم و بزرگترین اشتباه این است که در این راه امید روسیه یا اروپا و یا چین باشیم. بهترین تکیه گاه همان مردم و حتی ان قشرهایی از مردم مانند جوانان هستند و سخت گیری به انها و عدم شنیدن خواست و نیاز انها دقیقا خواست نتانیاهو برای تکمیل پروژه خود می باشد. ایا هشیار خواهیم شد؟!
من ک خوشحال شدم از این انتصاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دسدت درد نكنه. خدا قوت
ذوستان عزیز. بزرگترین اشتباه ما این است که تصور می کنیم روسیه همان حمایتی را که مثلا از اسد کرده از ایران هم خواهد کرد. به چند دلیل این یک پیش فرض اشتباه هست. اول اینکه روابط ایران و روسیه هرگز استراتژیک نیست. چون اگر استراتژیک بود روسیه مانند سوریه دهها سال در ایران پایگاه نظامی داشت. دوم اینکه روسیه همیشه ایران را به خاطر ذخایر عظیم نفت گاز یک رقیب اقتصادی خود می داند. همه هدف روسیه این است که بازار انرژی خود را در اروپا و چین به صورت انحصاری حفظ کند. فراموش نکنیم که سوریه علیرقم سود بسیار زیاد اقتصادی ولی به خاطر روابط سیاسی با مسکو هرگز حاضر نشد در پروژه انتقال نفت و گاز قطر و کویت و حتی عراق و عربستان به ساحل مدیترانه که بازار گاز روسیه را در اروپا در خطر قرار می داد همکاری کند و حال روسیه دارد برای او جبران می کند. از نظر تاریخی هم روسیه ایران و چین و ترکیه را رقبای تاریخی و قدرتهای منطقه ای می بیند که قوی شدن انها خوب به خود یعنی محدود شدن و تهدید مرزهای روسیه و اصلا ارتباطی به نوع حکومت روسیه یا این کشورها ندارد. قهری است. مانند اینکه اگر ایران سهم واقعی خود را از خزر بخواهد اعمال کند یعنی محدود شدن سهم روسیه. پس عجیب نیست دهها سال است که روسیه اجازه مشخص شدن تکلیف دریای خزر را نمی دهد. در یک کلام بهتری سیاست و در واقع روش قهری برای ایران همان حفظ فاصله ایمن از هر دو قدرت جهانی است. چه در زمان قاجار باشد که دوری از انگلیس و روسیه بود جه در پهلوی که هم در نزدیکی بیش از اندازه به المان و هم بعد در نزدیکی بیش از اندزه به امریکا اشتباه استراتزیک داشت و هم حالا باید این اصل تعادل به هر قدرتی را حتی چین فراموش نکنیم. ایران قدرت منطقه ای است و از زمین تا اسمان مثلا با سوریه یا عربستان متقاوت است و نزدیکی ایران به هر قدرتی یعنی عدم تعادل . معنی قدرت منطقه ای همنین است که نمی تواند و نباید به قدرتهای جهانی بیش از اندزه نزدیک یا تکیه کند چون هر نزدیکی بیش از اندازه یعنی حرکت در جهت مقابل طبیعت ان. مانند نزدیکی اتش و اب.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
این بزرگترین اشتباه شماست. کسی چنین حرفی نزده. نه آمریکا نه روسیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوست عزیز اتفاقا با این رفتارهای ترامپ وامریکا ما باید دنبال نزدیکی به روسیه باشیم اما نه در حد تسلیم محض شدن بلکه به قول شما حفظ مرزمشترک با روسیه..چون قطعا فشار امریکا نه تنها خود آمریکا بلکه همراه با متحدان امریکا به ایران بشتر میشه.البته در مجامع بین المللی مخصوصا در شورای امنیت به وتوی روسیه نیاز داریم..همین الان هم که با روسیه در پرونده سوریه همکاری داریم باعث شدکه روسیه برای اولین بار چند هفته قبل قطعنامه علیه ما رو وتو کنه..خوب این کجاش بده؟؟؟ در ضمن اینو هم بگم که فشار بر روسیه هم داره بیشتر میشه..مثالش همین غوطه شرقی در سوریه که چطور بر علیه روسیه موضع گرفتند.وهمچنین نامه دموکرات ها به ترامپ برای اجرای کاتسا علیه روسیهوجدیدترینش هم مسمومیت جاسوسدوجانبه در انگلیس.به هر حال ما در وضع کنونی اگر نتونیم به چین یا روسیه نزدیک بشیم اونوقت فاجعه خواهد بود..نمونش رو در سال 89 در تحریم سازمان ملل تجربه کردیم.قطعنامه 1929شورای امنیت رو میگم.
خدا نکنه جنگ بشه. تحریم نشان داد این مدیران و متخصصان و مهندسان در زمینه غیر نظامی چه شاهکارهایی کردند مانند پراید یا چوب بستنی یا پژو و... حالا نیازی به جنگ نیست که صحت ادعاهای این مهندسین را ببینیم. این مهندسین حتی فرماندهان نظامی ما را هم با ادعاهای خود گمراه می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
کاملاً موافقم. ناوشکن جماران که بدون درگیری غرق شد رو هم اضافه کنیمد.
برجامی که باید هر 3 ماه آمریکا تاییدش کنه، بد ترین قرارداد تاریخه ایران هست. حتی از ترکمانچای هم بدتره.
حالا اقای روحانی رو دعوت کنید که جواب بده.خروج امریکا از برجام هزار درصده.اقای روحانی چطور میخوای صنایع کشور رو از افزایش ارز (که باعث گرانی خرید مواد اولیه) میشه چطور میخوای نجات بدی؟؟؟افزایش ارز اولین چیزی هست که رخ میده و به طبع اون بیکاریه بیشتر سقوط و از بین رفتن تولیدی های بیشتر و همچنین گرانی همه چیز خواهد بود.

واقعا برنامه ی دولت برای خروج امریکا از برجام چیه؟؟زمانی که تحریم های بانکی و پتروشیمی برگرده این دولت اصلا برنامه ایی داره؟؟؟؟
واقعا سال 97 سالی بسیار پرتنش توی اقتصاده.از یه جهت این وضعیت بانک هامونه.از طرف دیگه هم سیاست های غلط اقتصادی دولت این هم از برجام که اولین نتیجه ی خروج امریکا همین افزایش نرخ ارزه.
پاسخ ها
...
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دولت نباید 5 سال وقتش رو تلف هسته ای میکرد.همه چیزو دادن و در عوض هیچی.حداقل اونموقع غربی ها می ترسیدن حمله کنن،می گفتن اگر حمله کنیم ایران تو 6 ماه بمب هسته ای میسازه.این دولت در بخش های زیادی به حال و آینده ی این کشور خیانت کرده است.زمانی هم که اشتباه میکنن میگن تقصیر این و اون بود.مگه تو 4 سال به اندازه کافی تجربه نکردن که نمی تونن هر کاری خواستن بکنن؟پس برای چی دوباره اومدن؟
برجام به زودی پاره میشود دلواپسان داخلی میتوانید هلهله بکشید اما مرحله بعد از آن گل و بلبل نخواهد بو عزیزان من
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
با همین کلمات دلواپس و کاسب بازی بازی کن تا جنگنده ها از آسمان شهرها یکی یکی رد شوند. حماقت حد و مرز ندارد.
خیز بلند ترامپ برای لغو بدترین توافق تاریخ آمریکا شروع شد
#ترامپ_تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
تو ديگه كجايى هستى
اسراييلى يا سعودى؟
ایران کشور مهمی است ، اگر نبود به خاطرش وزیر خارجه ابر قدرت اول دنیا اخراج نمی شد
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
مشکل اصلی ایران برخی مدیران ناکارامد و فساد و اختلاس می باشد در درجه دوم امریکاست
ای کاش قدر دوران جان کری و اوباما را می دانستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
كاش قدر ملت خودت رو ميدونستي
هدیه نوروزی خداوند به حسین شریعتمداری ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
چقدر ساده ای تو .برجام توسط همین شریعتمداریها امضا شد .وگرنه وقتی فروش نفت صفر میشد اقتصادی نمیموند برا این مملکت .همین اقتصاد فکستنی هم نداشتیم
برجام خداحافظ باییییییییییییییییییییییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
فقط یک بیمار میتواند اینجور از بدبختی مردم کشورش شاد شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
چه خوشحال باشه چه غمگین مگه دست این بنده خداست..... شما نمیخواد تشخیص بیماری به کسی بزنی
در داخل کشور نارضایتای زیادی وجود داره و متاسفانه مسئولین یا اطلاع ندارند از شرایط کشور و یا اینکه سر خود را زیر برف کده اند. از طرفی از نظر بین المللی هم نارضایتی زیادی از کشورمان در دنیا وجود دارد. بسیاری از کشورهای عربی را دشمن هستند در اروپا و آمریکای شمالی هم به دلیل اسراییل اکثر کشورها با ما دشمن شده اند. تنها راه بیرون آمدن از این شرایط به نظرم انتخاب روش چین هست. که شامل سیاست تک فرزندی، منحل کردن تمام دانشگاه های وزارت علوم، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و دیگر موسسات دانشگاهی خصوصی، بازنشسته کردن همه افراد با 20 سال سابقه کار، ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، ممنوعیت چند شغله بودن در ادارات دولتی، ممنوعیت به کار گیری خانم متاهل که همسرانشان در ادارات دولتی شاغل هستند، اعدام مسئولین متخلف
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
صدبارکلا
ترامپ گفته بخاطرمخالفت تیلرسون باتصمیمش درموردخروج ازبرجام برکنارش کرده فاتحه برجام رسماخوانده شد !
خروج امریکا از برجام قطعی است.می توانستیم با مذاکره درباره مسائل منطقه ای برجام را حفظ کنیم ولی با لغو برجام شرایطی سختتر از 84به بعد تکرار خواهد شد.
پاسخ ها
...
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
عمو،مهمترین چیزی که می خواستن رو گرفتن،چی دادن؟:هنوز درس نگرفتی؟
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
تا الان هم که جنگ بر سر این کشور سایه افکنده، نتیجه تفکر این چنینی امثال شماست. وقتی همیشه عقب نشینی می کنی، آنها جلو می آیند.
eee
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اتفاقا با ترامپ خیلی راحت تر از اباما میشه کنار اومد
اما مشکل اینه که ما قهریم و مذاکره نمی کنیم
محمود ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
محمود نتانيابو
آمریکا یک رژیم امپریالیستی است برای بقای خود هیچ حرکت وحکو مت مردمی ( چه دینی وچه لائیک ) را برنمی تابد. مساله تیلرسون وپمپئو نیست.سیاست امپریالیستی وسلطه جوی آمریکا ازسوی سرمایه داری افسارگسیخته وشیطانی غرب هدایت می شود وصهیونیست ها نقش اساسی در این بازی دارند.درواقع دموکرات ها در آن کشور نقشی ندارند و حضور آنها درعرصه سیاسی آمریکا یک نوع دموکرات نمایی و عوام فریبی است...آلان آمریکا به این نتیجه رسیده است که اگر ایران مهار نشود در آینده هرگز جای پایی در خاورمیانه نخواهد داشت لذا زمینه رابرای جنگ در منطقه با بهانه های همیشگی فراهم می کند . البته شاید جنگی هم راه بیندازد ولی این کار بازی با آتشی است که ابتدا دامن اسرائیل را خواهد گرفت لذا احتیاط های لازم را مدنظر خواهد گرفت...به قول کاستروی بزرگ : آمریکا ببر کاغذی است...ودرصورت ادامه مقاومت درمنطقه نفوذش رو به افول می گذارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
قبلا نقل قولهاتون از دایی کیم بود الان شده عمو کاسترو واسه فردا هم خدا بزرگه :))
فاتحه برجام خیلی وقت پیش خوانده شده است روش کره شمالی هم سرانجامی جز تسلیم ندارد تنها راه نجات کشور. از اوضاع فلاکت بار اقتصادی پیش گرفتن روش ژاپن وآلمان بعد از جنگ. کاهش رابطه با چین و روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
این که شما میگی همون اقتصاد مقاومتی نیست؟ تازه به این نتیجه رسیدی بعد از 5 سال؟
...
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آقا به خدا حرفتو قبول داریم،اما ژاپن و آلمان همسایه هاشون کشورهای عربی نیستن.مشکلاتی مثل تروریسم،دخالت خارجی،و...ندارن
خسته نشدی یک تنه این همه استدلال نوشتی.
۹۷ سال سرنوشت ساز برای ایران است شک نکنید
پاسخ ها
عغف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
قبول دارم
ایشالا آب خوش از گلو مردم آمریکا نره پایین که این
دیوونه ها رو انداختن به جان دنیا
استیضاح وزیر خارجه. خخخ.
خیلی علاقه دارم بدونم دوستانی که نظر میدن ما باید دیپلماسی فعال داشته باشیم این مفهوم رو تعریف کنن بگن چکار کنیم دقیقا ؟ آیا اروپا چین و روسیه آمریکا رو در مورد تحریم ایران همراهی نمی کنن ؟ چظور این اتفاق قرار هست که بیفته ؟ فقظ حرف می زنید !! راهکار شما چیست باید چه کرد چین و روسیه حتی راحت به ما پشت می کنن
ترامپ حیف نبود چرا تیلر رو بر کنار کردی حالا تراکتور رو بزار جاش
دوستان! شايد الان لازم باشه يه سري مسائل رو ايران و تيم آقاي ظريف از طريق واسطه هاي موجود با آمريكا شفاف سازي كنه! اگه آمريكا ميخاد با خيال راحت در اين منطقه تجارت كنه تو عراق شركتهاي هاليبرتون و چورون و غيره نفت عراق رو استخراج كنند و سود كنند، اگر آمريكا هنوز دوست داره تو خليج فارس كشتيهاش براحتي رفت و آمد كنند تو تركيه، تو لبنان و حتي همين عربستان و قطر مهندسشان بياند كار كنند بايد هژموني ايران رو بپذيره و دست ازين چونه زني بعد از معامله كه در فرهنگ ما ايرانيها دبه كردن ناميده ميشه، برداره! و كلا سعي كنه راضي باشه از برجام و فرجام كار! چون... چونكه براي ايران كاري نداره كه همون بلايي كه سر سربازهاي آمريكا تو افغانستان و عراق از سال ٢٠٠٥ تا سال ٢.١١ اوورد همونطور كه پمپئو هم بهش اشاره ميكنه رو مجددا تكرار كنه! البته بدون اينكه هيچ وقت مستقيما نقش ايران ثابت بشه! در ضمن اون موقع نه ترامپ اراده اي مثل جرج بوش براي جنگ داره و نه ايران، عراقه! بنابراين الان كه طرفين به يه توافق و تعادل و آرامش نسبي رسيدن بايد اول آمريكا شكرگزار اين شرايط باشه و دوم اينكه طرفين سعي كنند با بيشتر كردن درك متقابل بهم احترام بزارند! ايران با هر سيستمي كه تو ايران سركار باشه يك قدرت منطقه اي بوده و تجارت و معامله و زندگي كردن تو اين منطقه از اول تاريخ بدون رضايت ايران اگه نگيم غير ممكن، خيلي سخت و هزينه بردار بوده! نمونه اش اراده ايران بر عدم استقلال كردستان و يا بودن بشار اسد! بنابراين اصرار آمريكا و ترامپ بر ناديده گرفتن اين واقعيت و اصرار بر هيچ انگاشتن ايران و خرد و نابود كردن ايران بدور از واقعيتهاي موجود در اين منطقه از اول تاريخ بوده و يجورايي بدمستي و ناسپاسي امثال ترامپ با اغواگري خاله زنكهاي سامي مثل نتانياهو و محمد بن سلمانه كه از اول تاريخ نقششون همين زالو بودن و آويزون بودن از قدرتمندترينها بوده....
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
نه ايران، عراقه
با همین عراق 8 سال جنگ بی حاصلی داشته این ایران
اونوقت شما تحقیرش میکنید!!! تؤ سوریه مگه آمریکا مستقیما! تؤ جنگ شرکت کرده بود؟؟؟
از جؤ کانال یک تلویزیون ایران و درس تاریخ دوره راهنمایی بیا بیرون
ناشناس
| Qatar |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
درست بهمين دليله كه ايران رو چند تيكه ميخواهند
متاسفم كه به اينجا رسيديم
مسئولینی که قول رفع مشکلات اقتصادی داده اند با مواظب باشند قدم در چه راهی می گذارند
الحق ترامپ ، احمدی نژاد آمریکاست . انجام کارهایی که آدم عاقل انجام نمیدهه و نیز اخراج وزیر خارجه در حالیکه در ماموریت خارج هستند . امیدوارم همانطور که احمدی نژاد ایران را در ورطه نابودی قرار داد ترامپ هم امریکا را به نابودی بکشاند .
دشمني با آمريكا از اول اشتباه بوده و هزاران ميليارد ضرر به مردم ايران
ترامپ یک تاجر پول دار است که هیچ آرزویی نداشته که به آن نرسیده باشد وهر حرفی زده وخواسته تا به حال به آن رسیده اوتمام شعارهایی که داده داره پیاده می کنه آمریکاییها تا وقتی براشون سود داشته باشه با دشمنا شون بازی بازی می کنند وحتی برای خودشون دشمن می تراشند وقتی سود نداشته باشند نابودش می کنند از زمان پیروزی انقلاب غرب بیشترین استفاده را از ایران بردنند کلی سلاح فروختند اسرائیل را با عرب ها دوست کرد داره خاوره میانه جدید می سازه و روسیه هم کلی استفاده میبره وداره همیشه هندوانه زیر بغل ایران می گذاره .هم اکنون کشورهای اطراف سیستم ضد موشک دارند .موشکها گولمان نزنه .ترامپ ایران را نابود می خواهد .ما اگر تاریخ را بخوانیم سرزمنهای خودمون را وقتی از دست دادیم که متعصبین جو گیر شدند وبدون فکر فتوا دادند و مردم را به کشتن دادند و مثل حمله مغول وحمله محمود افغان وترکمن چای وگلستان وبعد از اینکه گند می زدند می گفتند این خواست خدا بوده
پرجام یک توافق متزلرل از روز اول بود که نه با حکومت امریکا بلکه با گروه اوباما -کری و بشکل مخفیانه پیش برده شد. به همین علت از تصویب آن در کنگره جلوگیری شد چون قطعا کنگره با آن مخالفت می کرد. بعد از سقوط باند کلینتون ها که سالها بر کاخ سفید و کنگره امریکا سیطره داشتند در همان روز انتخاب دونالد ترامپ این توافق در واقع فرو ریخت تنها دست اندرکاران این توافق تا کنون خود را به ندیدن واقعیت زده اند .آن چیزی که بعد از اعلام رسمی ترامپ در سه ماه آینده اتفاق می افتد تنها "پایان خود را به خواب زدن مسولین این توافق است و شروع فاز اصلی و خطرناکی که الغای رسمی برجام تنها بهانه ای آن خواهد بود.اکنون سکانداران حکومت اگر به خود -مردم و کشور علاقمند هستند باید بدانند که کشور در خطیرترین وضعیت قرار داردو تنها راه دور کردن خطر و خلع سلاح بیگانگان تصمیم رجوع به آرای عموم ملت و اعلام آن در جهان است .هیچ راه و امکان دیگری وجود ندارد .واقعیت را بایدپذیرفت و کشور را از خطر نابودی نجات داد. رهبران کره شمالی با درک همین واقعیت و خطر بزرگی که کشورشان را تهدید می کند حاضر به تغییر سیاست خود شدند.
با خروج امریکا از برجام و بازگشت تحریمها در اردیبهشت آینده، سال 97 از لحاظ شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار بدتر از سال 96 و سال بسیار سرنوشت سازی خواهد بود.
و دلار با این خبر همچنان بالا خواهد رفت. کما اینکه دلار مبادله ای هر روز در حال گرانتر شدن از طرف بانک مرکزیست.
فقط در مرزها را ببندید آقای زاده ها بازم دلارهای بیت المال رو برندارند فرار کنند
این که فکر کنیم برنامه ترامپ فقط برجام است یک خوش خیالیست.
برجام یک توافق چند جانبه است نه دوجانبه اگر امریکااز برجام خارج بشه که احتمالش کمه.تحریمهای سازمان ملل بر نمی گرده.وضع از الان بدتر نمیشه.ولی ایران بایپ همشیار باشه.باید رو افکار جهانی اثر بزاره ومظلوم نمایی کنه.قرار داهای امریکا رو زیر سوال ببره.دوستان خوش بین باشید همه دنبال منافشونند.ماهم باید این تهدیدو به فرصت تبیل کنیم اینده مال ماست.زنده باد ایران پاینده باد ایرانی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان