بازدید 9509
مجلس هفت ماه پیش چه رأیی به آخوندی، حجتی و ربیعی داد؟

لابی جناحی، قومی و شخصی ممنوع! نمایندگان فقط به صلاح جامعه فکر کنند!

برآیند نظرات نمایندگان مجلس را هم که بررسی می کنیم، اکثریت آنان بر این باورند، از میان گزینه هایی که استیضاح می شوند، مجلس به سمتی نخواهد رفت که رأی اعتماد خود را از هر سه گزینه پس بگیرد. در بهترین حالت و بر اساس آنچه اکثریت اعضای پارلمان مطرح می کنند، دو گزینه شانس بالایی برای ماندن دارند و احتمالا یکی از آنها در آستانه سال نو از جمع اعضای کابینه و به رأی مجلس خداحافظی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 11 March 2018

طرح استیضاح «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد و مطابق قانون پس از گذشت ده روز وزیران مربوطه باید در جلسه علنی به منظور برگزاری جلسه استیضاح حضور پیدا کنند؛ بنابراین، استیضاح این سه وزیر سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در دستور کار پارلمان قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ 29 مردادماه سال 1396 بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک معدل و میانگین رأی بالا همه گزینه های «حجت الاسلام حسن روحانی» را شایسته رسیدن به مقام وزارت دانسته و به جز «حبیب الله بی طرف» که از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو معرفی شده بود، سایر گزینه ها را دارای شرایط، تجربیات و شایستگی های لازم برای رسیدن به مقام وزارت دانسته و آنها را راهی وزارتخانه و هیأت دولت کردند.

اکثریت وزیران بالای 200 رأی از مجلس گرفتند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جز بی طرف که از رسیدن به مقام علی وزارت در وزارتخانه نیرو باز ماند، رأی پایینی هم به «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دادند، اما او توانست رأی اعتماد لازم را به دست آورده و به مقام وزارت برسد. نمایندگان همچنین به سه گزینه دیگر یعنی «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و همچنین «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اگرچه زیر 200 رأی دادند، اما آنها را شایسته وزارت دانستند.

29 مردادماه بود که «محمود حجتی» با 164 رأی موافق، 94 رای مخالف و 23 رأی ممتنع و 7 رأی از مجموع 288 رأی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی، «عباس آخوندی» با 188 رأی موافق، 75 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع 288 رأی به عنوان وزیر راه و شهرسازی و «علی ربیعی» با 191 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 15 رای ممتنع و 3 رأی باطله از مجموع 288 رای به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم انتخاب شدند.

هفت ماه و سه پشیمانی؟

حالا هفت ماهه از جلسه رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم نگذشته که بخشی از بهارستان نشینان از رأیی که سه وزیر یاد شده داده اند، پشیمان شده و قصد داند که آنها را استیضاح کنند؛ بنابراین، جلسه استیضاح «علی ربیعی» وزیر کار و «عباس آخوندی» وزیر راه به ترتیب در جلسه صبح و عصر جلسه علنی روز (سه‌شنبه 22 اسفند ) و همچنین جلسه استیضاح «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی روز چهارشنبه 23 اسفند برگزار می‌شود.

لابی ممنوع لطفا نمایندگان فقط به صلاح جامعه فکر کنند!

چرا باید در یک فاصله زمانی کمتر از هفت ماه نمایندگان مجلس به جایی برسند که احساس کنند سه تن از وزیران دولت همزمان فاقد شایستگی های لازم برای ادامه کار در دولت هستند و قصد دارند که با استیضاح این سه وزیر، رأی اعتماد خود را از آنان پس بگیرند؟ آیا هدف غایی و نهایی پس گرفتن رأی اعتماد از این گزینه هاست یا قرار است جلسه استیضاح صرفا به جلسه هشدار به این سه وزیر مبدل شود؟

نافی حقوق نمایندگان و مجلس نیستیم، اما...

هیچ کس نافی حقوق نمایندگان مجلس برای سؤال، استیضاح و پس گرفتن رأی اعتماد از وزیران عضو کابینه نیست، ولی اگر طی سالیان و مجالس اخیر، آمار و نتایج مربوط به سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص های مجلس را وزیران و در مورد سازمان ها، نهادها و وزارتخانه ها بررسی کنیم، ملاحظه خواهیم کرد که بسیاری از آنان، بدون هیچ نتیجه ملموسی یا پایان یافته یا بی سرانجام رها شده است.

برخی کارشناسان به انجام لابی ها و زد و بندهای غیرمعمول و نادرست از سوی هر دو طرف در جریاناتی نظیر سؤال، استیضاح و طرح تحقیق و تفحص اشاره و از آن انتقاد می کنند؛ موضوعی که بر اساس همین کارشناسان، برای عدم کارایی لازم بابی باز کرده و در نهایت باعث شده که بسیاری از مسائل بدون توجه به حقوق و مسائل مورد نیاز اکثریت مردم و جامعه بین اهالی سیاست و سیاست بازی حل و فصل شود.

لابی ممنوع!

بر همین اساس است که در این گزارش بنا داریم بگوییم اگر هدف از استیضاح پس گرفتن رأی اعتماد از وزیری است که به منافع جامعه هدف وزارتخانه خود و مردم و جامعه بی تفاوت بوده، حتما نمایندگان راه درستی رفته اند و مردم و نمایندگان افکار عمومی هم پشتیبان چنین حرکت ها و اقداماتی هستند، اما اگر قرار است صرفا این استیضاح با لابی های پشت پرده و گرفتن امتیازات مورد نظر ختم بخیر شود، این مسأله تنها به منزله گرفتن و تضییع حق مردم، جامعه، بیت المال، مجلس، دولت و وزیر مربوطه است.

از طرفی نمایندگان مجلس سه وزیری را برای استیضاح برگزیده اند که جزو وزیران تازه کار دولت دوازدهم نیستند، آنها وزیرانی هستند که در چهار ساله اول دولت روحانی یعنی در دولت یازدهم هم 4 سال تمام وزیر بوده اند و حتما آشنایی لازم را با تخصص ها، روحیه ها، اقدامات، کارایی و توانمندی آنان دارند؛ لذا می توانستند در همان جلسه رأی اعتماد هفت ماه پیش خواستار عدم بکارگیری این افراد شوند.

برآیند نظرات نمایندگان مجلس را هم که بررسی می کنیم اکثریت آنان بر این عقیده هستند که از میان گزینه هایی که استیضاح می شوند، مجلس به سمتی نخواهد رفت که رأی اعتماد خود را از هر سه گزینه پس بگیرد؛ در بهترین حالت و بر اساس آنچه اکثریت اعضای پارلمان مطرح می کنند، دو گزینه شانس بالایی برای ماندن دارند و احتمالا یکی از آنها در آستانه سال نو از جمع اعضای کابینه و به رأی مجلس خداحافظی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
شاخص کل بورس در ادامه ریزش های دنباله دار یک ماه اخیر تا ساعت 10 امروز یکشنبه 20 اسفند بیش از300 واحد سقوط کرد ودر آستانه ورود به کانال 95 هزارواحد قرارگرفت که در یکسال گذشته این حجم ریزش در فقط یکساعت بیسابقه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
باید دید روزنامه بشدت حامی بورس یعنی "دنیای اقتصاد" در تیتر صفحه اول فردای خود اشاره ای به سقوط بزرگ 600 واحدی امروز بورس خواهد کرد یا بازهم نسبت به آن بی تفاوت خواهدبود ؟!
این استیضاح بخاطر این هست تا ماجرای سئوال از رییس جمهور کمرنگ بشه و بیوفته برای سال اینده .لابی قدرتمند هیدت رئیسه را دستکم نگیرید .اینها فقط در حال لابی کردن و معامله هستند.
20 کیلومتر از جاده اراک به بروجرد، شریان اصلی کشور به جنوب و خوزستان است که بعد از 6 سال هنوز هم تکمیل نشده است.
نمایندگان کاسب
این وزرا قویترین وزرای ضعیف ترین کابینه تاریخ ایران هستند. اگر نمایندگان جناحی عمل نکنند، وزرای نفت و نیرو باید در راس استیضاح شوندگان باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
اتفاقا این وزرا علی الخصوص وزیز راه ضعیف است و اگر سه وزیر قوی در کابینه باشد، بدون شک یکی ازآنها وزیر نفت است.
اگر نظروخواست ملت برای نمایندگان ارزش داشت هرروز شاهد اجتماع بازنشستگان در روبروی مجلس وریاست جمهوری وسازمان برنامه بودجه بخاطر کفاف نبودن هزینه های سرسام آورزندگی با حقوق دریافتی هستند چراسکوت نموده اند در مقابل چنین دولتی که با پرداختیهای ناعدلانه بین مقامات و80درصد کارمندان وبازنشستگان فاصله طبقاتی سهمگین ایجادشده سکوت نموده اند واعتراض نمیکنند
اگر این نمایندگان نمایندگان واقعی تبلوریافته ازحماسه اسفند ماه بودند در قبال وضعیت فلاکت باراقتصادی بازنشستگان بادولت خلف وعده روحانی مماشات نمیکردند وخود دولت را استیضاح میکردند مطمین باشید همچون استیضاحهای قبلب آخوندی بادادن یک شام وناهار هدایای ناقابل رای بیشتری هم خواهدگرفت
نیروهای بهتر و مناسبتری در کشور وجود دارند که بتوانند این سه وزارتخانه را به نحو بهتری اداره نمایند و جلوی غارتگری را بگیرند. راستی انهدام ده ها میلیون مرغ چرا به وقوع پیوست؟ آیا واقعا راههای پیشگیری وجود نداشت؟ چرا برای محرومین سرپناه ساخته نمیشود؟ چرا برای جوانان کار بوجود نمی آید؟ چرا ....
مگرآخوندی استیضاح نشده بود مگر همین آخوندی در رای گیری رای بیشتری نیاورد مطمین باشید اینبارهم با ترفندهایی که خودش وارداست رای بیشتری خواهدآورد برای کسیکه دارای اموال نجومی است دادن چند صد میلیون هدیه ناقابل ارزشی ندارد
به نظر من این مقاله جهت دار و یکطرف است. شاید هم نعوذ بالله از نتایج لابی است. سوال: چرا اینطور نپرسیدید:
در این 7 ماه وزرا چه کردند و چه نکردند که نمایندگان مجلس ناگزیر از استیضاح آنان شدند؟
اکثر نمایندگان مجلس از ابتدای کار فقط به دنبال تامین منافع اشخاص خاص هستند نه منافع مملکت و مردم. وزیر با رای بالای 85 درصد نمایندگان حالا مورد غضب قرار قرارگفته!!!!!!!
خدایا شر ناکارامدان و بیکفایتها را از سر ما کم کن
اصولا نمایندگان فعلی برخلاف نظر رای دهندگان مظلوم ایران تنها مسیله ای که توجه ندارند صلاح مردم است مگر حضرات بارها ناظر اعتراض میلیونها بازنشسته در سرتارسیر کشوربخاطر مشکلات معیشتی نبودند مگر نمیدانند خط فقر 3میلیون نیم تعیین شده درحالیکه حقوق 80درصدکارمندان وبازنشستگان پس از 5سال صدارت دولت روحانی وافزایش پلکانی نوبخت ریاست سازمان برنامه وبودجه تازه به زیر یک میلیون ونیم ویا حداکثر دومیلیون تومان رسیده مگرنمایندگان مطلع نیستند حقوق جوانترین وزیر کابینه جهرمی چند برابر حقوق من بازنشسته با 30سال سابقه خدمت صادقانه باپست کارشناسی که دومیلیون تومان نمیگیرم است اگر نمیدانند باید متاسف بود ولی اگر میدانند چرا اعتراض نمیکنند
اگر نمایندگان محترم فعلی مجلس صلاح ملت برایشان مهم بود همچون 70درصد رای دهنده به روحانی که بخاطر بد عهدی ووعده های عمل نشده سال 92 ازرای دادن پشیمان هستند ونسبت به پرداختیهای ناعادلانه اعتراض دارند کل کابینه را استیضاح میکردند
این جمله
لابی جناحی، قومی و شخصی ممنوع! نمایندگان فقط به صلاح جامعه فکر کنند!
هیچ وقت در این مملکت اجرا نخواهد شد.
بعنوان یکی از فجرآفرینان حماسه های 7اسفند 94 از 30نماینده محترم تهران سوال میکنم مگرجناب روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92 اعتراف نکردند قدرت خرید کارمندان آنقدرضعیف شده که پس ازده روز حقوق تمام میشود ایشان در زمانی این ادعا راکردند که عضو امنیت ملی کشوربودند بی تردید همان موقع هم چندبرابر حقوق دومیلیونی من بازنشسته سازمان زیرمجموعه ریاست جمهوری حقوق میگرفتند ازایشان سوال بفرمایند پس ازرفع تحریمها وآزادشدن حداقل 130 میلیارددلارازاموال بلوکه شده وافزایش تولید نفت وافزایش قیمت جهانی آن ودرنتیجه افزایش درآمد دولت چه اقدامی جهت افزایش قدرت خرید کارمندان وبازنشستگان بعمل آوردند آیا به وعده حداقلی بهبود اقتصادی بازنشستگان سال 92 خودشان عمل نمودند مگریارانه 45000تومانی زمان اجرا درطول 5سال صدارت ایشان یک ریال افزایش یافت درصورتیکه هزینه های حاملهای انرژی چون برق وآب وتلفن وگاز وسایر مایحتاج زندگی مردم چند برابرگردیده گویا تمام دغدغه جناب روحانی بالابردن قدرت خرید خودش ودوستانش درهیات وزیران بوده وگرنه 80درصد کارمندان وبازنشستگان ازنظر اقتصادی وضعیتشان نسبت به 5سال قبل وخیمترهم گردیده وقدرت خریدشان نسبت به قبل ازدوره ایشان نصف گردیده
قضیه استیضاح فعلی راخیلی جدی نگیرید آقای روحانی با وعده های سرخرمنی که به ملت ایران دادند وپس از5سال هیچکدام محقق نشد وبااظهارات تکراری و دادن چند آماردورازواقعیت که بارها درخصوص بهبود اقتصادی دادند درحالیکه اکثریت ملت درزیر فشاراقتصادی درحال له شدن هستند وبا ترفندهایی کهآخوندی بکارمیبرد همچون استیضاح قبلب بارای بیشتر باقی خواهندماند واصل انحراف افکارعمومی ازوضعیت فلاکت باراقتصادی فعلی است
سلام خدا قوت
کاری به دیگر وزرا ندارم ولی ای کاش هرچه سریعتر آخوندی از کار در تمامی زمینه ها محروم و به منزل برود.
وزیری که با نامه نگاری از مدیران استانی و نمایندگان برای خود رای جمع میکند به درد لای جرز دیوار هم نمیخورد.
همین میشود که مدام و تمامی ناوگان های ما یا ته دره هستند یا در کوه و یا در قعر آبهای آزاد.

متاسفم
واقعا متاسفم برای ایشان و اغلب معاونینشان خصوصا معاون برکنار شده ایشان داود کشاورزیان

کاش به جای سقوط روز به روز به فکر صعود باشیم نه با انتخاب افرادی چون آخوندی و کشاورزیان تیشه به ریشه خود بزنیم

یاعلی
شاخص کل بورس در ادامه ریزش های دنباله دار یک ماه اخیر تا ساعت 11 امروز یکشنبه 20 اسفند بیش از500 واحد سقوط کرد و به کانال 95 هزارواحد پرتاپ شد . در یکسال گذشته این حجم ریزش در فقط یکساعت بیسابقه است باید دید فردا روزنامه "دنیای اقتصاد" که روزنامه تخصصی مسائل اقتصادی است بالاخره در صفحه اول خود اشاره ای به این سقوط بزرگ خواهد داشت یاطبق روال قبل از کنار آن بی تفاوت عبور خواهد کرد؟!!!
آخوندی از اولش هم اشتباه بود....واقعا پاسخگو نیست و فقط سیاسی کاری بلده
اگر نمایندگان محترم صلاح ملت برایشان مهم بود کل کابینه روحانی را بخاطر وضعیت بوجود آمده برای اکثریت کارمندان وبازنشستگان استیضاح میکردند تازه خواهیم دید همین استیضاح هم با اظهارات نخنماشده روحانی وعده وعیدهای همین وزرا بارای بیشتر تاییدخواهندشد
مجلسی که با پانصد هزار تومان با آقای مرتضوی همراهی کرد به نظر شما چگونه مجلسی است.البته این مجلس نبود اما همین جنس آدمها بودند.
مجلس عصاره فضائل ملت است.....!
اين استيضاحها بيشترجنبه سياسي واقتصادي داردتاحالت سازنده .اين آن زماني مشخص مي شود كه نام استيضاح كنندگان رايادداشت واول مواضع آنهابررسي وسپس فعاليتهاي غير نمايندگي آنها وفاميل وآشنايان آنهارامورد بررسي وپس ازراي اعتمادگرفتن وزراي مدنظرتعاملات وزرارابانمايندگان استيضاح كننده تاماههازيرذره بين بگذاريدآنگاه مسايل مشخص خواهدشد
یقیین داریم و دارید جز لابی های پشت پرده و گرفتن امتیازات چیزِ دیگری نیست
نمایندگان محترم بهترمیدانند که بازنشستگان وکارمندان هیچگاه در جنین وضعیت فلاکت باری نبودند وشرمنده خانواده هایشان نبودند اگر این نمایندگان بدنبال صلاح اکثریت ملت بودند همچون اکثریت کارمندان وبازنشستگان به پرداختیهای ناعادلانه دولت به کارمندان وبازنشستگان با مقامات اعتراض میکردند وبوضعیت خفت باری که فراهم آورده بعنوان ناکارآمدی وبی مفایتی کل کابینته را استیضاح میکردند
نمایندگان محترم اگر میخواهند به وضعیت وخیم اقتصادی که دولت روحانی برای اکثریت کارمندان وبازنشستگان فراهم آورده مطلع شوند بطور آزمایشی یم مکاه زندگیشان را با حقوق دومیلیون تومانی ویا یک ونیم میلیون تومانی دریافتی 80درصد بازنشستگان وکارمندان اداره نمایند تا متوجه عمق حقیقت تلخ حاکم بر زندگی اکثریت امت مطلع شوند وفریب ارایه آمرهای کذب بهبود اقتصادی ووعده هاس سرخرمنی که از سال 92 به هیچکدام عمل نشده توجه ننمایند
اگربرای نمایندگان محترم صلاح جامعه مهم بود باوضعین اسفناک اقتصادی فعلی اکثریت ملت ایران میبایستی کل کابینه استیضاح شوند
مردم از وضعیت مسکن و راه ها وحمل و نقل زمینی و هوائی ناراضی اند و نگاهی به آمار بالای تلفات سوانح هوائی و جاده ای این گفته را تایید می کند.
باسلام
این روزها در دستگاه های اجرایی که وزاری ایشان آماده استیضاح هستند شایع شده است که لابی سنگینی بین وزار و نمایندگان جهت انصراف از استیضاح آغاز شده است . لابی مالی سنگین. خداوند به این مردم رحم کند .
اگرنمایندگان محترم مجلس اهمیتی به صلاح اکثریت ملت قایل بودند درکشوری که میزان خط فقرش 3میلیون ونیم تعیین گردیده و80درصد کارمندان وبازنشستگانش زیر یک میلیون ونیم ویا حداکثر دومیلیون تومان دریافتی دارند آنهم پس ازگذشت 5سال وباافززایش پلکانی ریاست برنامه وبودجه روحانی این دولت ناکارامد راتحمل نمیکردند واستیضاح میکردند
اینکه دارن به قانون عمل میکنن و از حقشون استفاده میکنن خیلی خوبه ولی حرف شما هم خیلی جالبه
استیضاح همان گونه که از اسمش بر می آید به معنای درخواست آشکار شدن مطلبی و طلب پاسخگویی است.
حالا چرا شما تابناکیاینقدر رنجیده اید و یکسره به نمایندگان اتهام های قومیتی و جنحی و مطالبات شخصی می زنید را نمی دانم
سر کیسه رو شل کنید تا از استیضاح رها بشید .
این استیضاحها برای مردم ایران نخنماشده مگر همین آخوندی را استیضاح نکردند مگردرباردوم بیشتر ازقبل ازاستیضاح رای نیاورد اصولا کدامیک از این سه نفر کارآمد وباکفایت بودند ربیعی که تمام افتخارش پس از5سال صدارت دردولت روحانی باافتخاراعلام میکند با افزایش پلکانی حقوق اکثریت بازنشستگپان وکارمندان را به زیر یک میلیون ونیم ویا حداکثر به دومیلیون تومان افزایش داده ایم در حالیکه خط فقر را بانک مرکزی همین دولت سه میلیون ونیم اعلام نموده اگر صلاح ملت مطرح بود باید کابینه روحانی استیضاح میشد کمااینکه اکثریت 24میلیون رای دهند ازعملکرد اقتصادی ناکارآمد وی ناراضی وازرای دادن به وی بشدت پشیمان هستند
وقتی وزارتخانه بودجه ندارد وزیر محترم دست بسته می شود حلال مشکلات پول و سرمایه گذاری خارجی است
نامردي نكنين دوباره به وزير راه راي اعتماد بدين، اين وزير ناکارامد باعث كشته شدن هزاران انسان بيگناه در جاده هاي و هوا و ريل و دريا شده
اگرنمایندگان محترم فعلی مجلس صلاح کشوربرایشان مهم بود مسبب وضعیت خفت باروذلت بارزندگی اکثریت بازنشستگان وکارمندان را تحمل نمیکردند وروحانی رااستیضاح میکردند درطول 40سال گذشته سابقه نداشته بازنشستگان وکارمندان دراین ایان مبارک اینقدردرفشاراقتصادی باشند
بسمه تعالی
متاسفانه ۹۹.۹۹۹ درصد از مسئولین غیر این عمل کردن که حال و روز کشور و جامعه این شده. رضای خدا کشک، حفظ منافع حزبی اولی تر از رضای خدا و جامعه و مردم است.
بهترین کار استیضاح خود روحانیست
90% کارمندان وزارت جهاد کشاورزی از حجتی ناراضیند 90% کشاورزان هم ناراضی باید دید مجلس صدافت دارد یا امتیاز می خواهند.
تنها وزیری که چند کار مفید کرده وزیر ارتباطات بوده اون هم به خاطر طرح رجیستری. البته افزایش قیمت اینترنت از نقاط ضعف ایشون بوده. بقیه وزرا کار مثبتی نداشته اند. وزیر نیرو و کشور هم باید برای ماجرای ورزنه و دراویش استیضاح شوند.
اصولا برای دولتی که 5سال درمصدراموراست وتحریمها رفع گردیده تولید وفروش نفت وقیمت جهانی نفت افزایش داشته وبیش از 150میلیارددلارازاموال بلوکه شده آزاد گردیده 80درصد کارمندان وبازنشستگانش با افزایش پلکانی دولت روحانی هنوز در زیر حقوق یک میلیون نیمی ویا حداکثر دومیلیون تومانی هستند درحالیکه خط فقر سه میلیون ونیم اعلام گردیده چنین دولت ناکاروبی کفایت بایدخودش شرم کند وخودش کناربرود تا بیش ازاین اکثریت کارمندان وبازنشستگان شرمنده خانواده هایشان نشوند حتی دردوره احمدی نژاد نیز وضعیت اقتصادی کارمندان اینقدروخیم وفلاکت بارنبوده
طبق نظرسنجی خوددولت روحانی بیش از70درصد ملت ازعملکردش ووضعیت اقتصادی ناراضی هستند بهتراست کل دولت استیضاح شود تا دولت کارآمد وباکفایت انتخاب شود روحانی 5سال که سهل است ده سال دیگرهم صدارت کند وضعیت فلاکت بارترازوضعیت فعلی خواهدشد
ای نمایندگان که اراده ندارید وخام اخوندی واطرافیانش میشود.اگر نماینده بااین ملت بزرگ باشید با یدقاطعانه استیضاحش کنید.اگرباشام وناهار رای گزفتید.باشام وناهار اخوندی هم......کنار میاید.بیچاره مردم.
24میلیون رای دهنده به روحانی از وعده های دروغ ایشان وازوضعیت وخیم اقتصادی که کاردبه استخوانشان رسانده ناراضی هستند باید این دولت ناکارآمد برکنارشود تابیش ازاین دروغ وفقر گسترش نیابد
بعضی نماینده های مجلس هم خودشان متاسفانه یک ضلع فاسد این سیستم هستند. با رای مردم داخل سیستم می شوند و انجا فقط به فکر امتیازهای شخصی و خصوصی خود هستند.
همه در ایران فی سبیل الله کار می کنند. منافع شخصی و جناحی چیه ابدا!!!
تابناک عزیز ایا می دانید قضیه استیضاح وزیر راه وماجرای شهرداری ارومیه وتخریب منزل معلولن همه به هم ربط داره وهمه حول یک محورویک نفر می چرخه واون رو اگه یکم تحقیق کنید پیداش می کنید
ایکاش قانونی در مجلس تصویب کنند که اگر موضوع استیضاح وزیری با لابی های پشت پرده و گرفتن امتیازات توسط نماینده مجلس پس گرفته شود ان نماینده باید استیضاح و از نمایندگی در مجلس برای همیشه خلع گردد . البته طبق سوابق موجود در سالهای قبل مردم میدانند همه اینها بازی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار