بازدید 3377

ادعاهای وزرای کشور عربستان و بحرین علیه ایران

وزرای کشور عربستان و بحرن در سی و پنجمین نشست وزرای کشورهای عربی ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.
کد خبر: ۷۸۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 08 March 2018

وزرای کشور عربستان و بحرن در سی و پنجمین نشست وزرای کشورهای عربی ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

به گزارش روزنامه عکاظ، عبدالعزیز بن ‌سعود بن نایف، وزیر کشور عربستان در سی و پنجمین نشست وزرای کشورهای عربی که در کشور الجزایر برگزار شد، با اشاره به ضرورت مقابله با آنچه دخالت‌های ایران در تمام کشورهای جهان و به خصوص کشورهای عربی چه به صورت مستقیم و چه از طریق نیروهای وابسته به آن خواند مدعی شد: ایران با حمایت از تروریست‌ها و تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی از طریق نیروهای افراطی وابسته به آن که آنها را در برخی کشورهای عربی ایجاد کردند، باید به آن به چشم یک خطر نگاه کنیم که مقابله با آن لازم است زیرا این گروهک‌ها دولت‌های قانونی را به چالش کشیده‌اند و حاکمیت را از آنها ربوده‌اند.

از سوی دیگر، راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین نیز در این نشست با طرح این ادعا که ایران امروز به پناهگاه مجرمان و جنایتکاران تبدیل شده است، گفت: ایران تفاهمنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی را نقض کرده است و به آنها پایبند نیست و تروریست‌ها را آموزش می دهد و برای آنها اسلحه می فرستد و این امر مستند و ثابت شده است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و هیچگونه دخالتی درامور داخلی دیگر کشورها ندارد و حضور ما در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیزضمن رد ادعای وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور ، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.

قاسمی افزود: هم‌زمان با افشاگری سازمان‌های حقوق بشری پیرامون وجود شکنجه گسترده علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین، بار دیگر دولت بحرین به فرافکنی و ادعاهای ناروا، دروغ و غیر قابل اثبات روی آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به حاکمان بحرین توصیه کرد: سرکوب، شکنجه و تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت‌جویانه مردم بحرین، هم‌چنین روش‌های شکست خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با قاطبه مردم معترض خود را از طریق گفت‌وگو، تعامل و روش‌های مدنی و آشتی‌جویانه حل و فصل کند.

قاسمی ادامه داد: بهتر آن است مقام های بحرینی به جای ایراد اتهام های تکراری و طرح سناریوهای کهنه و تاریخ مصرف گذشته، رویکرد امنیتی - پلیسی و سرکوب مطالبات مشروع مردم را کنار گذاشته و از طریق گفت‌وگوی جدی با مردم خود به بحران در این کشور پایان دهند و متوهمانه و ناشیانه برای مشکلات و بحران های داخلی خود به دنبال فرافکنی و آدرس غلط نباشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان