بازدید 4381

توضیح درباره احراز هویت جانباختگان سانحه هوایی

کد خبر: ۷۸۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 07 March 2018
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که اعلام آمار احراز هویت و اسامی جانباختگان و امور قضایی و حقوقی سانحه هوایی تهران- یاسوج تنها بر عهده دادگستری و پزشکی قانونی این استان است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز سه شنبه اظهار داشت: خبرها و گزارش های موثق درباره احراز هویت و اسامی جانباختگان سانحه هوایی توسط مسئولان پزشکی قانونی استان اعلام می شود و ارائه هرگونه اطلاعات خارج از این روند مورد تایید نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه گفت که براساس نمونه برداری و آزمایش های ژنتیک از بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای «ای. تی. آر 72» تهران-یاسوج ،هویت 8 نفراز آنان مشخص و اعلام شد.
کامروز امینی اسامی جانباختگان تعیین هویت شده را 'سکینه کاظمی'، 'رحمت الله صالحی پرور'، 'محمد کبیریان'، 'حامد مهدوی'، 'ابراهیم جعفریان سی سخت'، 'زهرا ایمانی فر'، 'مریم عامری' و 'محمد عیدی نیا' ذکر کرد.
هویت این افراد براساس نمونه برداری و آزمایشات ژنتیک محرز شده و با توجه به اینکه وضعیت پیکر آنها نسبت به سایر موارد در شرایط کاملتری قرار دارد طبق هماهنگی با مقام قضایی استان، روز پنجشنبه 17 اسفند تحویل خانواده آنان خواهد شد.
احراز هویت سایر پیکرها در حال جمع بندی و آزمایش های تخصصی بوده که هنگام آماده شدن اعلام می شود.
 
مزارعی ادامه داد: ارائه اخبار در باره جانباختگان سانحه هوایی تهران -یاسوج در خارج از استان مورد تایید دستگاه قضایی نیست و نباید براساس برخی گمانه زنی ها اخبار این سانحه را منتشر کرد.

وی گفت: تلاش می شود در روزهای آینده به نحوی که برای خانواده های جانباختگان تنش روحی و روانی ایجاد نشود با هماهنگی کامل با شورای تامین استان ،اسامی افرادی که احراز هویت می شوند به اطلاع مردم و خانواده های داغدار برسد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بروز شایعه زنده ماندن تعدادی از مسافران این سانحه هوایی در روز حادثه را تکذیب کرد و گفت: نه تنها تاکنون گزارشی از پیکری سالم و کامل به دست نرسیده بلکه این موضوع از نظرعقلی نیز مطرود است.

مزارعی در ادامه بروز هرگونه درگیری بین مسئولین ذیربط درباره جعبه سیاه هواپیمای 'ای تی آر72' را تکذیب کرد و تاکید کرد که جعبه سیاه هواپیما با نظارت کامل دستگاه قضایی تحویل سازمان هواپیمایی کشور شد.

در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها