بازدید 6306

تصمیم تازه ترامپ که اقتصاد دنیا را به هم می‌ریزد

کد خبر: ۷۷۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 04 March 2018
صندوق بین المللی پول هشدار دارد که تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم موجب آسیب اقتصادی به اقتصاد ایلات متحده و شرکای تجاری این کشور خواهد شد و از کشورها خواست تا برای حل و فصل اختلافات تجاری بدون استفاده از اقدامات تلافی جویانه اقدام کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی، صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرده که محدودیت های وارداتی تازه ای که توسط دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای واردات اعمال شده،علاوه بر ضربه زدن به ساخت و ساز در این کشور موجب ضربه اقتصاد سایر کشورها خواهد شد.

ترامپ پنج شنبه اعلام کرد که قرار است تعرفه 25 درصد برای واردات فولاد و 10 درصد برای واردات آلومینوم  را در جهت آنچه او حمایت از تولید داخلی آمریکا خوانده است،اجرا کند.

به دنبال این تصمیم،اتحادیه اروپا به این تصمیم واکنش نشان داد.فرانسه اعلام کرد که این محدودیت ها غیرقابل قبول است.مقامات کانادا به عنوان بزرگترین تامین کننده  فولاد و آلومینیوم ایالات متحده نیز  اعلام کرده اند که در مقابل این تصمیم ترامپ اقدامات تلافی جویانه ای انجام خواهند داد.

صندوق بین المللی پول البته در بیانیه خود درباره خسارات احتمالی این تصمیم ترامپ اظهارنظر نکرده است،اما در حال حاضر اعضای این صندوق برای نشست آوریل در حال آمده شدن است.

جری رایس سخنگوی صندوق بین المللی پول گفته است :« ما نگران اقدامات مطرح شده از سوی ایالات متحده هستیم و عملا ممکن است شرایطی پیش بیاید که کشورها در مقابل محدودیت های وارداتی پیش آمده از اقدامات تلافی جویانه در جهت امنیت ملی خود استفاده کنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار