بازدید 48234
بحران آقازاده‌ها حل نشد؛ فراموش شد!

4 هزار آقازاده‌ تحصیل کرده در انگلیس با ضمانت اشتغال بر‌می‌گردند؛ اما خارجی‌ها نخبگان را جذب می‌کنند

بنابراین می توان این گونه تحلیل کرد که بازگشت این افراد به کشور، جدای از اینکه با تصور تصدی یک جایگاه شغلی و اجتماعی بالاست، بنا به عدم درخواست آن کشور خارجی برای جذب چنین تحصیلکردگانی نیز هست، چون آنها با پالایش و رصد کاملی که می کنند، همواره...
کد خبر: ۷۷۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 01 March 2018

چندی پیش، موجی در شبکه های اجتماعی به راه افتاد که بر اساس آن، آقازاده های شاغل در مناصب عالی مدیریتی معرفی می شدند؛ موضوعی که انتقاداتی را به همراه داشت، ولی رفته رفته فراموش شد و دیگر اثری از آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیده نشد، تا اینکه روز گذشته، «اکبر ولی‌زاده» استادیار دانشگاه تهران، از آمار عجیب تحصیل 4 هزار تن از فرزندان مسئولان در انگلستان خبر داد!

به گزارش «تابناک»؛ این استاد دانشگاه در تحلیل و نقد این موضوع، یکی از بحران‌های پیش ‌‌روی کشور را مسأله آقازاده‌ها دانست و گفت: «تورگینیف»، نویسنده شهیر روسی، رمانی به نام «آشیانه اشراف» نوشته است.

وی در این کتاب بررسی کرده که چرا روسیه تزاری از هم فروپاشید. او در این کتاب بیان می‌کند یک نسلی از اشراف شانس فرصت تحصیلی پیدا کردند و صرفاً مدرک گرفتند، ولی باسواد نشدند، یعنی سوادی که بتواند تولید ثروت و مسئولیت کند. آنها فقط دارنده مدرک شدند، اما از دامنه مطالباتشان کم نکردند. برخورداری از مدرک این افراد را دچار مطالبات فزاینده کرد که هم دچار سهم‌خواهی در حوزه مسئولیت شدند و هم برخورداری از زندگی مرفه که این دو عارضه اکنون رخ داده است.

موضوعی که به نظر می رسد هم اکنون در کشور ما به مرحله هشدار رسیده است. این موضوعات یعنی تحصیلات در یک کشور خارجی به ویژه در کشورهایی که ما بیشترین زاویه را از حیث سیاسی با آنها داریم، به اضافه سهم خواهی برای اخذ موقعیت ها و مناصب مدیریتی عالی در کنار علاقه به برخوداری از زندگی مرفه از سوی برخی آقازاده ها، به یکی از تهدیدهایی تبدیل شده که باید برای مرتفع کردن آن عزم جدی شکل بگیرد تا نظام از این ناحیه ضربه نخورد.

ولی زاده با توضیحات بیشتری در خصوص رواج پدیده سهم خواهی برخی آقازاده ها در کشور گفته است: «یک نسلی از آقازاده‌‌ها در ایران وجود دارند که نه سواد خاصی دارند و نه توان مدیریتی، اما خواهان سهم مدیریتی هستند و به مسئولیت‌های جزئی نیز راضی نیستند. اکنون عده‌ای از آنها برخی از مناصب را گرفته و در سیستم مشغول به کارند. یک بدنه عظیمی از آقازاده‌ها در بدنه مدیریتی کشور در حال فعال شدن است که مطالبه‌گر هستند، اما توان مدیریتی ندارند.»


4 هزار آقازاده‌ تحصیل کرده در انگلیس با ضمانت اشتغال بر‌می‌گردند؛ اما خارجی‌ها نخبگان را جذب می‌کنند

در شرایطی که در برخی آمارها میزان بیکاری در قشرهای تحصیل کرده تا سه برابر آمار موجود در ارتباط با شاخص بیکاری عنوان می شود، اینکه برخی آقازاده ها بدون داشتن هیچ گونه تخصص و توان مدیریتی خاصی و صرفا به واسطه آقازاده بودن، می توانند با توسل به رانت جایگاهی که دارند، نه تنها شاغل شوند، بلکه در موقعیت های شغلی بسیار قابل توجهی قرار بگیرند، باید به هوش بود که این مسأله تا چه اندازه می تواند اثرات مخرب در اذهان و افکار عمومی بر جای بگذارد.

این مسأله علاوه بر ناامیدی، سرخوردگی که در نیروهای انسانی جوان و تحصیلکرده ایجاد می کند و جامعه را از این ناحیه با مشکلات عدیده ای مواجه می سازد، می تواند به یک مشکل امنیتی هم بدل شده و در برهه های حساسی نظیر نارضایتی های اخیر مردمی که در دی ماه اتفاق افتاد، خود را نشان دهد. روی دادن چنین موضوعی، چه بسا در شرایط هیجانی اینچنینی، می تواند مشکلات و اثرات بسیار مخربی در کشور و جامعه از خود بر جای بگذارد.

این استاد دانشگاه در تشریح این بحران که قیاس آن را پیشتر با شوروی تزاری انجام داده بود، یادآور شده است: «بخشی از این به‌هم‌ریختگی در نظام مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در ساختار، به خاطر همین آقازاده‌هایی است که در سیستم حضور دارند.» این سخن کاملا بجا و درست است.
در برخی موضوعات ما بیش از چهل سال است که برنامه ریزی و اقدام می کنیم، اما هر روز شرایط نسبت به گذشته بهتر که نمی شود هیچ، در بهترین شرایط به نقطه اول بازمی گردیم.

یک بخش بسیار مهم در ارتباط با برنامه ریزی ها، تصمیم گیری و تصمیم سازی های بی سرانجام و نادرست و بهم ریختگی در نظام مدیریتی را باید در اندیشه، افعال، توان مدیریتی، تفکر و اقدامات مدیران جست و جو کرد. وقتی مدیری با واسطه و بدون طی کردن هرگونه مراحل کاری با توصیه و سفارش در رأس کار قرار می گیرد و قرار است بخش مهمی از برنامه ریزی ها و اقدامات بر مبنای تجربیات، تفکرات و اقدامات او پیش برود، نمی توان انتظار نتیجه معقول و حساب شده داشت.

در چنین شرایطی که قرار است کار مورد اشاره با درصد کمی استثنا، البته اگر وضعیت را خراب تر از شرایط موجود نکند، طبیعتا باعث تحول و پیشرفت شگرفی هم نخواهد شد، بلکه یا اهداف بسیار کوچکی را محقق خواهد کرد و یا آنکه ما را دوباره راهی خانه اولی می کند که کار از آنجا شروع شده و قرار بوده تحولی در جهت پیشرفت کشور، جامعه و در راستای منافع مردم صورت بگیرد!

اما نکته طلایی سخنان این استادیار دانشگاه تهران اینجاست که او با طرح این سؤال که وقتی شما آمار می‌دهید در انگلیس بیش از ۴هزار آقازاده در حال تحصیل هستند، آیا آنها دچار ماندگاری در کشور انگلیس می‌شوند، می گوید: «خیر. عمده آقازاده‌ها به کشور بازمی‌گردند و سهم‌خواهی می‌کنند. حضور پررنگ این آقازاده‌ها در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، بحران‌ساز می‌شود. این یکی از مشکلاتی است که در کشور اصلاً دیده نمی‌شود و آن را نقد نمی‌کنند. حتماً باید سازوکاری برای کنترل این پدیده آقازادگی در کشور به وجود بیاید.»

در اینکه پدیده «آقازاد‌گی» بحران ساز است و مشکلات عدیده ای برای کشور در پی خواهد داشت و حتما باید ساز و کاری برای جلوگیری از آن در کشور اندیشیده شود، شکی نیست. در همین گزارش هم خطرات و مشکلاتی که از این ناحیه برای کشور ایجاد می شود، بعضا مورد اشاره قرار گرفت، اما نکته مهم آنجاست که گفته شده، «4 هزار آقازاده ای که در انگلیس تحصیل می کنند، به کشور بازخواهند گشت!»

طبیعی است که این افراد به پشتوانه رانتی که برای خود متصور هستند و با اطمینان خاطر از اینکه شغل و جایگاه اجتماعی مناسبی در کشور انتظار آنها را می کشد، به وطن بازمی گردند.

اما دو نکته مهم در این بین وجود دارد؛ نخست اینکه کشورهایی نظیر انگلستان و آمریکا به واسطه مشکلاتی که به ویژه از حیث ایدئولوژیک با جمهوری اسلامی ایران دارند، حتی اگر آقازاده ای جزو نحبگان باشد، معمولا حاضر به جذب او نمی شوند تا فرهنگ و تفکر رسوخ داده شده در آن فرد با توجه به منصب مدیریتی قابل پیش بینی برای او، کم کم به بدنه مدیریتی جمهوری اسلامی تزریق شود.

اما نکته دوم آنکه اصولا اکثریت قریب به اتفاق آقازاده هایی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، صرفا به پشتوانه مالی و جایگاهی که دارند، توانسته اند به یک دانشگاه خارجی رفته و در آنجا تحصیل کنند. لذا همان طور که ولی زاده استاد دانشگاه تهران گفته است: آنها «نه سواد خاصی دارند و نه توان مدیریتی» چراکه آنچه باعث حضور آنها در یک دانشگاه خارجی شده نه هوش، ذهن و توان علمی آنها، بلکه توان مالی و پشتوانه جایگاهی یا همان آقازادگی شان بوده است.

بنابر این می توان این گونه تحلیل کرد که بازگشت این افراد به کشور جدای از اینکه با تصور تصدی یک جایگاه شغلی و اجتماعی بالاست، بنا به عدم درخواست آن کشور خارجی برای جذب چنین تحصیلکردگانی نیز هست، چون آنها با پالایش و رصد کاملی که می کنند، همواره به دنبال جذب نخبگان و ژن های برتر از کشور ما هستند، اما اینکه چرا آقازاده ای را نخبه و ژن برتر فرض نمی کنند، پرسشی است که در توصیف «ولی زاده» استاد دانشگاه تهران از 4 هزار آقازاده ای که در انگلیس تحصیل می کنند، می توان آن را یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۳۷
این آقازاده ها نخبه نیستند زحمت هم نکشیده اند پا روی شونه های دانش آموزهای زحمت کش گذاشته اند و پیشرفت کرده اند ولی در بزنگاه های تاریخی همان نخبه های واقعی به داد این مملکت خواهند رسید ولی آیا مسولین این واقعیت رو درک میکنه؟ همین آقازاده ها در پستهای کلیدی از بی دانشی خرابکاری خواهند کرد و ژن خوب هم کارشان نخواهد آمد
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اي امان از اين آقازاده ها و آقا ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اتفاقا الان بزنگاه تاریخیه.کوشن اون نخبه های داخلی که به داد مملکت برسن . فقط شعار فقط شعار. اگه آقازاده ای رفته در دانشگاه انگلیس تحصیل کرده آیا میتونه بی سواد باشه مگه دانشگاه های انگلیس هم مثل دانشگاه های ما کیلویی دانشجو جذب میکنه که ۴۰۰۰ نفر رو بدون سواد جذب کنه و بدون سواد بدن بیرون ؟ اون آقازاده ای که آقازاده باشه که داره الان تو کانادا و آمریکا و انگلیس و فرانسه و هلند و آلمان و استرالیا و سوئد و سوئیس و .... عشق و حالش رو می کنه برا چی برگرده پست دولتی بگیره ؟! درس کیلو چندشه آخه چرا رد گم می کنین. مگه پست دولتی ماهی چند حقوقشه. آقازاده که پست دولتی نمی گیره استاد ولی زاده ، شرکت واردات صادرات میزنه . الان یه طوری شده هرکی می خواد نماینده مجلسی ،سفیری چیزی بشه از یکم قبلش شروع می کنه به این حرف ها . خوبه از ایشون سوال بشه از کجا به عدد ۴۰۰۰ رسیدین چون فقط که اگه این تعداد تو انگلیس دارن درس می خونن پس این همه کشور های دیگه هم هست پس کلا چند هزار تاشون خارج دارن درس می خونن . بعد چند تاشون داخل دارن درس می خونن . آیا اونهاشون که داخل درس می خونن ایرادی داره پست دولتی بگیرن یا فقط مشکل با انگلیسه . بعد مجموع داخل و خارج مگه ما چند صد هزار آقازاده داریم ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
کاش به منم با داشتن دکترا و ۶ تا مقاله آی اس آی اجازه می دادن استادیار دانشگاه تهران شم ب .ایشون همون که استاد دانشگاه شدن و معاون پژوهشی دانشگاه و چند تا پست دیگه نشون میده خودشون آقا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
من کار به آقازاده ها ندارم. اگر چنین چیزی هست قطعاً محکوم است و فرصت ها باید بطور مساوی و عادلانه در اختیار همه جوانان قرار گیرد. اما این سخنان و هم تحلیلی که تابناک روی آن گذاشته اشکالات زیادی دارد. اولا این حرف بی ربطی است که اگر کسی رفت تو انگلیس درس خواند فرهنگ آنها در او رسوخ می کند! و انگلیسی ها او را جذب نمی کنند که برگردد تو ایران فرهنگ آنها را پیاده کند! این نشان از بی اطلاعی از نحوه جذب نیرو و خیلی چیزهای دیگر در این کشورها است. چرا نظم و انظباطی که در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس است ممکن است در رفتار فرد اثر کند که خیلی هم خوب است اما ایرانیان اغلب عرق ایرانی بودن و فرهنگ و مذهب خودشان را فرامش نمی کنند. ضمن اینکه معدودی هستند که برای پشت پا زدن به ارزشهای ملی و دینی نیاز نیست هیچ جای دیگری بروند در همین داخل مسابقه دور شدن از ارزشهای دینی و ایرانی گذاشتند و اتفاقاً خیلی وقت ها از بی اطلاعی از رفتار مردم سایر کشورها دچار سوء برداشتهای رفتاری می شوند فکر می کنند مردم آن کشورها شبانروز تو خیابان ها نیمه برهنه راه می روند و اسراف می کنند و هرکاری دلشان می کنند. ما امروز در کشور تحصیل کرده های خارجی کم نداریم که برگشتند به کشور و منشأ پیشرفت های بسیار خوبی شدند. پس اگر دلسوزی می کنید و تحلیل می دهید سعی کنید منطقی و دقیق و براساس علم و دانش باشد. تخیلات و حدس و گمان هایتان را بعنوان واقعیات جا نزنید و مردم را گمراه نکنید لطفاً.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
این اقا خودش اقازادس جوابش اینه که اگه خنگ نیستند چرا توی دانشگاههای خودمون که سد کنکور داره قبول نمیشن؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دوست عزیز، بله دانشگاه های انگلیس هم کیلویی جذب میکنن، البته دانشگاه های پولی انگلیس، در واقع تو انگلیس با دانشگاه تجارت میکنن و کم هم نیستن دانشگاه های کیلویی که فقط مدرک میدن و این آقازاده‌ها هم از اونجا مدرک میگیرن چون حال درس خوندن ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
خداراشکر روزی رسید که به این تهدید امنیت ملی پرداخته میشود
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دوست عزیر از آلمان . کدوم یک از آقایون که شما می شناسین در اون دانشگاه های به قول شما پولی درس خوندن . لطفا وقتی یه چیزی می فرمایید مثال هم بزنید تا ما هم متوجه بشویم . تا اونجایی که من می دونم اکثر ایرانی ها تو دانشگاه های خوب درس می خونن . حالا شما دوست داری اونطوری فکر کنی که دیگه کاری از دست ما بر نمیاد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
جواب اون دوست عزیر که فرمودن اگه خنگ نیستن چرا تو ایران نمی خونن هم اینه که شما ظاهرا هیچ کدومشون رو شناخت نداری چون اکثرا ایران کارشناسی گرفتن و دارن تو انگلیس دکترا می خونن . در ضمن آقازاده ها اکثرا کانادا هستن نه انگلیس . اینو همه می دونن.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
درسوییس تاچهل درصددانشجویان برخی دانشگاه ها ایرانیندچون کیلویی مدرک می دهند.درفرانسه دکترای یونیورسیته یعنی یک کاغذبی مصرف.بله اونجا هم مدرک کیلویی می دهندچون پول درمی آورند.انگلستان دراعطای مدارک کیلویی یدطولایی داردلطفا به فهرست دانشگاه های بی اعتبارخارجی دروزارت علوم خودمان نظری بیاندازید
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دوستان عزیز پایه استدلال آقای ولی زاده و بعضی از دوستان چه در تایید چه در رد سخنان ایشان بر پایه این اصل استوار است که همه رو در هر سطجی و هر دانشگاهی یک طور قضاوت می کنند مورد هر شخص مربوط به خودش است ممکن است کسی در داخل مدرکی داشته باشد ولی بسیار توانا تر از دانشجوی بهترین دانشگاه آمریکا باشد و بالعکس . ولی اگر استفاده از رانت چه در مورد بورسیه و چه در مورد استفاده از فرصت های شغلی بدون شایسته سالاری است مشکل بیشتر راهکار سیاسی و مدیریتی دارد.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
آقا رضا وزارت علوم لیست دانشگاه های مورد تایید رو منتشر می کنه نه دانشگاه های نامعتبر رو . به همون لیست وزارت علوم مراجعه بفرمایید تو انگلستان حدود ۱۴۰ دانشگاه رو لیست کردن که مورد تایید هست و تمام ایرانی ها هم تو همین دانشگاه ها درس می خونن . تو بقیه کشور ها هم همین طور . به لیست مراجعه کنید بعد متوجه می شین که فرمایشتون صحیح نیست . هرکس هم که فکر می کنه این دانشگاه ها پولیه بسم الله درخواست پذیرش کنین و تو درخواستتون هم بنویسین که پولدارین و کل شهریه رو جولو جولو می پردازین . بهت قول می دم جواب ایمیلتون رو هم نمی دن . عزیزم همین دانشگاه هایی که شما می گین پولین برای مقاطع دکترا نه تنها پول نمی گیرن یه پولی هم بهت می دن . اصلا شما ظاهرا در جریان درس و دانشگاه نیستی . اکثر ایرانی هایی که تو آمریکا و کانادا و انگلیس دکترا می خونن اصلا پول نمی دن و پول هم ماهی بسته به دانشگاه حدود ۲ هزار دلار می گیرن به عنوان تی ای یا کمک استاد و مقاله پایان نامه . بسیار کار سختی هست و امکان اینکه کسی الکی بره داخل وجود نداره . شما اصلا می دونی راجع به چی صحبت می کنی . اندومنت دانشگاه استنفورد در سال ۲۲ میلیارد دلاره . میدونی یعنی چی . نه میلیون دلارا . میلیااااااارد دلار . مقایسش می خوای بکنی با یک کشور مقایسش کن . چه احتیاجی به ۲ قرون پول داره اخه عزیز من . بقالی که نیست که . این یدونشه . تازه استنفورد با این همه اسم جزو آیوی لیگ نیستش. من واقعا یه دونه ایرانی که تو دانشگاه به درد نخور یعنی دانشگاهی که کمتر از ۴۰ سال قدمت داشته باشه و ... درس بخونه نمیشناسم . دانشگاه کلمبیا حدود ۲۵۰ سال قدمت داره و اکثر دانشگاه های خوب بالای ۶۰-۷۰ سال قدمت دارن . خودشون و پرستیژشون و خراب می کنن که ۲ قرون پول بگیرن با این همه پولی که دارن ،در ضمن اکثر دانشگاه هاشون هم غیر انتفاعی اداره می شن . غیر انتفاعی ها منظورم انتفاعی نیستش . خلاصه من یه آقازاده ها کاری ندارم و آقازاده بودن هم جرم نیست همشون هم مدعی ژن برتر داشتن نیستن. کلا دانشگاه نباشه علم نیست . علم هم نباشه نه قدرت هست نه ثروت . همه باید با سواد بشن . قبول دارم سخته و داری مقاومت میکنی که درس نخونی و راحت ترین راهش هم اینه که صورت مسئله رو پاک کنی بگی همه دانشگاه ها پولین ولی این راه به مقصد نمی رسه
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
در جواب اون دوستمون كه فكر ميكنه دانشگاخ خرب مجانيه
تو امريكا و كانادا همه دانشگاه ها پولي هست، اگه ادم با سوادي باشي بهت فاند و اسكالرشيپ ميدن وگرنه از جيب پدر پرداخت ميكني آخرش هم با يه معدل داغون فارغ التحصيل ميشي
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
نمی شه همه را با یک چوب زد. هستند تحصیل کرده های دانشگاههای معتبر که واقعا نخبه هستند و باید برنامه ریزی بشه تا از توان کار افرینی اون ها استفاده کرد. و هستند کسانی که تو دانشگاههای
سطح پایین درس خوندند و سربار هستند. مشکل
از نظام استخدامی و نظارت هست که باید اصلاح .بشه و جلوی رانت ها گرفته بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
معلومه به دوست آقازاده مون برخورده

بیاید از دلش در بیاریم یه اختلاس میکنه بدجورا

اگر بابای قدرتمند نداشتین باید اکثرا بز میچروندین پس جفنگ نگو عمو جون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
دوست عزیز ناشناس که از امریکا کامنت میذاری.
همه جای دنیا هستند دانشگاه هایی که پول میدی در
حالی که هیچ رزومه ای نداری و در نهایت میری مدرک دکترا هم میگیری.
من خودم به شخصه چندین دانشگاه رنک متوسط (و رو به پایین) انگلستان رو میشناسم که اینجورین.
حتی کسانی رو میشناسم با هزینه شخصی خودشون از مقطع لیسانس دارند الان دانشگاه های دانمارک و اتریش و.. درس میخونند.
البته اونا اقازاده نیستند و فقط کمی پولدار هستند!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
خطاب به عزیزناشناس -درست می فرماییدوزارت علوم لیست تاییدشده هارامی نویسداشتباه ازمن است .اگرفارغ التحصیل خارجیدبه شمابرنخوردهمه منظورنظرنیستندموفق باشیدوبیشترتحقیق کنید.
مهمتر از آن آنکه پدرانشان به خاطر آنان منافع کشور را به حراج می گذارند. و این وابستگی از طریق فرزند موجب لکنت آنان در برابر غرب در گرفتن حق ایران می شود.
پاسخ ها
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
درود بر شرفت
در علوم سیاسی به این پدران که بخاطر فرزندان و.. منافع کشور را با بیگانه معامله میکنند میگویند: جاسوس سفید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اشتباهتون همینجاست اینا همون نخبگانی هستند که چند سال پیش بورسیه گرفتند و حالا قراره در دانشگاه ازاد تعدادیشون استخدام بشن اخراجها پ واسه چیه از الان شروع شده
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
وقتى يه مديركل اداره توشهرستان بچه اش بايه مدرك درپيت استخدام ميشه وبعد باحقوق كامل حق ماموريت ميره فوق ودكترا پولى مى گيره يا پست هاى مديريتى دربخش خصوصى كه ريششون تواداره گيره مى گيرن شما تاتهش رو بخون! نهادهاى نظارتى هم بدتر، خوب ببين تو ١٠ تا٢٠ سال تالى فاسداينهاچه بلايى سرمملكت ميارن البته كسان ديگرهم هستن كه اسم بيارم نظرم ميشه غيرقابل انتشار فقط ميشه اسم دولتى هارو بيارى!! بقيه خط قرمزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
زبانتو گاز بگیر. همین پدران امروز ببین چطوری مملکت را از وابستگی درآوردند و شهرت تنها کشور مستقل را برای ما تثبیت کردند. فقط اشکال در اینه که فرزندانشان در همان کشورهای " دشمن" درس میخوانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
ما مدیریت داخلی هم نداریم
خوشا به حالشان کاش پدر ما هم یک مسول بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
من دو سال (89 و 90) نقشه بردار یکی از معادن اورانیوم بودم.
با چشمای خودم دیدم که آقازاده هایی با مدرک دکترای آمریکایی و فرانسوی به ما امر و نهی میکردند. ماهی دو روز میومدن معدن، چند تا چرت و پرت میگفتن و میرفتن!
بماند که حق پیمان ما رو هم ندادن.
اگر هزینه تحصیل هر کدام 500 میلیون تومان باشد میشود 2.000.000.000.000
خیلی از اعضا هیات علمی دانشگاه های ایران چون توان رقابت در کنکور را نداشتند مدارک دکترای خود را از دانشگپاه های پولی هند، مالزی و انگلستان گرفتند. دانشگاه هایی که مثل دانشگاه های پیام نور و آزاد خودمون بودند و شعار آنها پول بده مدرک بگیر هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
جالب اینجاست که اخذ مدرک از دانشگاههای خارجی در انتخاب اساتید نمونه امتیاز دارد!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اسم اون دانشگاهی که تو اینگلیس هست و یکی از مسئولین توش درس خونده و شعار اون دانشگاه اینه که پول بده مدرک بگیر رو نام ببر لطفا . شما اسم دانشگاه رو بگو همه مردم بلدند رنکینگ دانشگاه رو تو اینترنت نگاه بکنن ببینن که آیا شما داست می گی یا نه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
کشورهای مالزی و ترکیه و آذربایجان و امثال اینها ممکنه ولی دانشگاه های انگلیس این طوری نیست هرکسی با هر سطح سوادی نمی تونه وارد آنها بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
آهای تویی که با پرچم آمریکای جنایتکار خونخوار داری کامنت در دفاع از آقازاده ها میذاری، اول بگو اسم پدرت چیه بعدم بلند شو بیا وطن پرروی رانتخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دوستان
چرا اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلیس حتی اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلیس حتی یک مقاله انگلیسی هم نمیتونن بنویسن. اصلن چرا راه دور بریم خیلی هاشون حتی یک جمله انگلیسی نمیتونن صحبت کنن. تا جایی که من شنیدم دانشگاه آزاد اونجا یک شعبه داره. من فکر میکنم اونا میرن اونجا از شعبه دانشگاه آزاد خودمون با پول مدرک میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دانشگاه بیرمنگام (که سال 89 با همکاری دانشگاه امیرکبیر دانشجوی ارشد و دکتری میگرفت) محل تحصیل در تهران و مدرک از بیرمنگام انگلستان.
مجموعه دانشگاه های آکسفورد (البته اسمشون دانشگاه آکسفورد نیست، بلکه کالج تحقیقاتی مثلا مکانیک آکسفورد هست).
میری پول میدی، چند ماه میمونی، مدرکتو میگیری میای بیرون.
لازم نیست راه دور بری، گزارش های متعددی به فارسی راجع به این دانشگاه ها هست.
در ضمن بد نیست یه سری به تاریخ چند سال پیش بزنید و مدال طلای نابغه ریاضی قرن دکتر زاهدی رو ببینید از کدوم دانشگاهه!!!
به جای این آقازادگان کم سواد فارغ التحصیلان با سواد که با رنج و بدبختی از دانشگاه های سخت گیر ایرانی فارغ التحصیل شده اند را جذب کنند که از بیکاری و بی پولی افسردگی نگیرند... این اقازادگان به اندازه کافی پدر و مادر محترمشان خورده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
چشم! منتظر دستور حضرت عالی بودیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
کار و مهارت بلدی جذبت کنند یا فقط فرمول حفظ کردی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بهت قول میدم فرمول ها رو هم حفظ نیست
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
شماها کار بلد بودین شغل گیرتون میومد. اکثر دانشجوهای کشور فقط پوز مدرک از فلان دانشگاه رو میدن و انتظار دارن همه در مقابلشون تعظیم کنن و نیازهای اونها رو برطرف کنن.در صورتی که شما باید نیاز کشورت رو بدونی و در راستای نیاز کشور مهارت کسب کنی و کار کنی.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
باید این تحصیل کرده های خارج با چایگاهی که اونجا دارند زمینه همکاری با دانشگاههای داخل را ایجاد کنند تا از این طریق یه درامدی نصیب کشور بشه کاری و تحقیقات بزرگ انجا م بشه.
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
اين دوستاني كه جواب دادن مثل اينكه خيلي دوست دارن آقازاده ها سر كار باشن . پس ملالي نيست همين روال رو طي كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
آقازاده ها ناراحت شدن

آقا ببخشید ما تو ملک پدر شما متولد شدیم
آنچه من در لندن میبینم این است که این اقازاده‌ها غالبا اول همه تلاش خود را می کنند تا بمانند و البته تعداد قابل توجهی هم ماندگار شده و میشوند و بعد بقیه عصبانی از اینکه نشده که بمانند بر می گردند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
تو آمریکا هم همینطوره من هم هرکی رو دیدم که مادر یا پدرش پست داره معمولا اینجا می مونن و بر نمی گردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
برای همین است که میگم سخنان آقای استادیار و تحلیل تابناک از روی عدم اطلاع و از روی گمان و حدس و تحیل است. اگر بقیه تحلیهاشون هم اینجوری باشه که وامصیبتا.
مش باقر
| Sweden |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دقیقا! اینجا در سوئد هم همینطور هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اما برعکسش اینجا ما گدازاده ها همه سعی خود را میکنیم برویم جایی راهمون نمیدن در وطن خود هم عامل شرق و غربیم و غریبه :)
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
تو انگلیس هم به نظر همین طوره. ولی نخبه هم داریم دلشون می خواد که یه کاری برای خودشون و کشورشون بکنند. به هر حال این ساده انگاریه که به قانون کلی برای همه بیان کنیم.باید سیستم مدیریت و نظارتی کشور اونقدر قوی باشه که بتونه خوب را از بد جدا کنه و
برای جذب نخبه ها سرمایه گذاری کنه. در ثانی اگه سیستم مدیریت خوب نباشه می تونه بهترین نخبه ها را جذب کنه و اونا را فلج کنه یه به یه عنصر غیر فعال و سربار تبدیل کنه.
خدمتتان که عارضم اینست که برخی مسئولان اختلاص میکنند ومردم عادی جاسوسی مملکت کی به پیشرفت میرسد؟
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اول املای اختلاس را یاد بگیر
ناشناس
| Denmark |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
اینهای که غلط گیری املا می کنند معلومه که بهشان بر خورده
عزیزم شما داری ژن های خوب رو با ملت مقایسه می کنی؟
این ژن خوب هست میدونید یعنی چی؟
یعنی اینها باید در آخرت جواب خدا رو بدن که دیگه اونجا ژن معنایی نداره و فقط اعمال هست
باید جواب بدن به اون جوانی که با رتبه عالی کنکور نتونست کار پیدا کنه
باید جواب همه رو بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
تازه به گفنه آقای عارف معدل پسرشان همیشه بالا بوده میتوانید بروید ببینید ، هر کسی ندونه فکر میکنه معدل بالا تو کشور نداریم
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بله آقای عارف اگه اینو نگه چی بگه؟
جوجه تیغی هم به بچش میگه قربون پوست لطیفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
اتفاقا تمام اونهایی که ماهارو به آخرت و اون دنیا حواله میدن خودشان بیشترین سهم را در همین دنیا دارند.
بیچاره ملت که تا 15 سال جور مدیران بی سواد را کشید. بعد هم جور آقاها را کشید و از حال به بعد باید جور آقازاده ها را بکشد.
همه در برابر قانون مساوي هستند اما برخي مساوي ترند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
خدا جورج اورول را رحمت کند که این جمله دقیقا مصداق حال الان کشور ما است
لعنت به این زندگی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بهترین کامنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
در این کشور
چرا متن کامل این مصاحبه رو که فوق العاده روشنگر بود و قابل استفاده برای همه مسئولین از سایت برداشتین؟!!!
موضوع در افکار عمومی فراموش نشده، اما کسانیکه باید جلوی این امتیازات ویژه را بگیرند چون ذینفع هستند اصلا اهمیتی نمی دهند . افکار و انتظار مردم هم(صاحبان اصلی مملکت)اصلا مهم نیست . بنازم به این نوع مملکت داری.....ما چقدر ژن برتر داریم!!!!!! حالا بازم هم در گردهمایی ها شعار مرگ بر ...... سر می دهیم.
اماما، مسئولان مواظبت نکردند و مسولیت به دست برخی نااهلان افتاده است. والسلام
پسر دوستم که فرزند شهید نیز هست قصد مهاجرت دارد ،می گفت تمومی نداره ،حالا کم کم نوه ها و نواده های اینها می خواهند بیایند سر کاره!عجب جالب پیش بینی کرده بود!
اینها سرمایه آنها در ایران خواهند بو
شما هر چه بنویسید اینها در هر شرایطی رییس ما پول ها ومالیاتی که میدهند را میخورند وژن خوب هستند
جالبتر اینکه اکثرا بچه هاشون دو تابیعتی هم هستند!!!! سریع می‌توانند برای پدراشون اقامت بگیرند!!!! بیت المال مسلمین به راحتی تو کیف انگلیسی می رود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
و معمولا همینکار را میکنند و روزی را میبینم که نمامی مدیران فعلی از طریق
فرزندانشان از اینجا خواهند رفت
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
علاوه بر ويزاى چندين ساله با سند سازى كه مثلا ارث رسيده به بچه و...رقم هاى بالايى به حسابشون منتقل وسپس سهام ياملك خريده ميشه وكافيه يه دست ديگه بچرخه ولو با ده درصد ضرر كلا شده پول پاك كه همه كارقانونى باهش مى كنند، وقتى بچه هيئت علمى دانشگاه با٣٤واحدانتخابى مى تونه يكساله برگرده هردانشگاهى بخوادبره !! تومحيط علمى اينه واى بحال بقيه جاها
چه اشکالی داره خارجیها نخبگان را جذب میکنند ما هم پخمگان را جذب حداکثری میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
زدی تو برجک ها
کجاست باغبان پیر که باغ را برای رها شدن از علفهای هرز شخم اساسی و سمپاشی کند این بقیه الله?
فیلم فرار از زندان رو ببینید دختر فرماندار چطور زندگی میکنه.یا دخترهای اوباما رو بینید که در فروشگاه هستن.البته اینها کافرن وگرنه کسی که خداوند به پدرش نعمت ریاست رو داده پس نظر کرده است.باید رییس بشه.سوال اینه که این همونی بود که در سال 57 به مردم وعده دادید
مرگ بر نخبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
درود بر پخمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
درود بر پخمه
بقیه جوونها باید حسرت همه چی رو تو زندگیشون بخورن ..... نه اینکه تلاش نمی کنم ولی اینجا هر چی زور بزنی به هیچی نمی رسی ولی اونا کل دوران جوونیشون رو خوش میگذرونن ، بهنرین دانشگاه رو میرن ؛ سربازی نمیرن و تازه بعدش هم کار با حقوق بالا هم دارند ، اقامت کشور دیگر هم دارند هر وقت هم از اینجا دیگه آبی گرم نشد میرن برا خودشون . ولی بقیه جوونها باید سربازی برن ، دانشگاه های مزخرف داخلی بدون هیچ بازدهی برن و بعدش هم تا ابد دنبال کار بگردن ، خیلی زرنگ باشی و پارتی داشته باشی و هزار داستان دیگه تازه بتونی یه کار پیدا کنی اونم قراردادی سه ماه ، شش ماهه و .... دوباره بیکاری ، پس انداز و تفریحات جزئی دیگه بخوره تو سرمون
انشاالله مبارک است ولی جهت یاد آوری می گویم که از سالها قبل آقا زاده ها باسواد و نوعا بیسواد عمده مناصب مدیریتی را اشغال کرده اند و بسیاری از مشکلات کشور حاصل کار همین ها است اصلا چگونه می شود خوب و بد را از هم تمیز داد این روند روز بروز تشدید می شود
دلم می خواد اینم بهش اشاره کنین که پدران این آقازاده ها کیا هستن. آخه این اصطلاح اینقد عام استفاده میشه و اونقد معنی دیگه ای میده که به نظر میاد داره سوء استفاده میشه. واضح تر بگم لطفا اونی که آمار میده بفرماید چند درصد از این آقازاده ها حاج آقازاده هستن. اینکه یه عده انگار ژن برتر دارن رو ما هم داریم میبینیم. ولی دیگه از این لغت آقازاده داره حالم به هم میخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
باید سیستم مدیریتی و نظارتی قوی بشه تا جلوی فساد را در دانشگاهها ادارات و بانکها بگیره. همه جا امکان رانت و تقلب هستد و همیشه هستند کسایی که دنبال استفاده این رانت ها هستند.
اونا کار اول به بچه های خودشون میدن و کارهایی که کسی نتونه انجام بده را به خارجی ها هرکسی به فکر بچه های خودشه
پاسخ ها
مش باقر
| Sweden |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
خیر قربان، اینطور نیست. خود بنده بدون درد سر کار مرتبط با رشته تحصیلی‌‌ام رو اینجا پیدا کردم.
مرگ بر ما، زنده باد اقازاده ها..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بلعكس
کاش اسم یک آقا زاده کار آفرین رو می آوردن ،باید عرض کنم اگر از این آقازاده ها ی فعلی و آقازاده های قبلی اشتغالی فراهم می شد ،الان ما مشکل بیکاری نداشتیم هیچ ،باید نیروی کار ماهر نیز از کشورهای دیگر وارد می کردیم ،خدایا فرج مولایمان ،صاحب عصر و زمان را برسان،مردیم از بس که گفتیم ،خدایا خودت به داد برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
شما کارآفرین را چگونه تعریف می کنی؟مگه واردات و صادرات کار آفرینی نیست؟
من بك اقازاده هستم به پدرم كه با دستان رنجورش زحمت كشيد و خرج ما را داد و با اشكهاي مادرم كه سختبها را احساس ميكرد افتخار ميكنم
بله من يك اقازاده هستم چون پدرم دزد نبود با اندك درامد خود زندگيش را اداره كرد اما الان اشك من براي برادر شهيدم است او رفت و عده اي هستند كه خون او را پايمال ميكنند اي اقازاده هاي جعلي از خشم مردم بترسيد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
نباید اسم دزدان و رانت خواران را اقازاده گذاشت. باید بگیم همه جا فاسد و رانتخوار هست و سیستم و قوانین باید طوری نتظیم بشند که جلوی چپاول این گروه را بگیرد
ضمانت اشتغال برای این افراد(اقازاده ها) یعنی ظلم و خیانت به جوانان با لیاقت و شایسته این مملکت که این جوانان با لیاقت و شایسته اینده سازان این مملکت هستند نه اقازاده هایی که هیچ شایستگی و تخصصی ندارن که تنها فقط مدرک دارند و باعث پسرفت مملکت میشوند باید به هر قیمتی شده مقابل خیانت و ظلم به این مملکت را گرفت
باید کاری جدی کرد قبل اینکه خیلی دیر شود
برای برپایی عدالت باید کار انقلابی کرد با اصلاح و تعمیر و تحول و... درست نمیشه باید از ریشه با کسانی که عدالت جامع رو به خطر می اندازن برخورد کرد
آیا ملت انقلاب کردند که اینگونه ناعدالتی حاکم شود؟......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
الان کی به این فکر میکنه ملت چرا انقلاب کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
لابد !
فرزندان ، برادران ، خواهر زاده ها ، برادر زاده ها و کلا تمامی اقوام مسئولین برای خودشان دارن لذت رو میبرن نه سربازی میرن نه دغدغه قبولی دانشگاه و نمره دارن نه مشکلی برای گرفتن وام و مجوز واردات دارن با وام کلان کارخانه میزنن و اگرم شکست بخورند دوباره وام هست! مالیاتم براشون بخشیده میشه انواع رانت براشون سرازیر میشه فقط نمیدونن از کدومش استفاده کنند بعد یکی مثل من با 30 سال سن مدرک فوق لیسانس و صد ها مقام ورزشی بیکار هستم و باید برم حمالی کنم برای ماهی 1 تومن
عدالت!؟
تابه حال آقایان بی سواد داشتیم که حداقل می دانستند که نمی دانند. بعد از این آقازادگانی داریم که نمی دانند که نمی دانند. خدایا حد اقل احترام به قانون در این افراد افراد نهادینه شود. مطلب دیگر این دروغگویان که می گویند ایران از لحاظ علمی بالاست بدانند که علت خارج روفتن این آقازاده ها چیست
تابه حال آقایان بی سواد داشتیم که حداقل می دانستند که نمی دانند. بعد از این آقازادگانی داریم که نمی دانند که نمی دانند. خدایا حد اقل احترام به قانون در این افراد افراد نهادینه شود. مطلب دیگر این دروغگویان که می گویند ایران از لحاظ علمی بالاست بدانند که علت خارج روفتن این آقازاده ها چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
آن کس که نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابدالدهر بماند .
چه بهتر تکلیف مردم زودتر روشن میشه به قول قدیمی ها سی بالای کم سی اینکه جوش بزنیم انها نخواهند امد ؟ پست نخواهند گرفت ؟
چه بهتر تکلیف مردم زودتر روشن میشه به قول قدیمی ها سی بالای کم سی اینکه جوش بزنیم انها نخواهند امد ؟ پست نخواهند گرفت ؟
از ماست که برماست
این دشمنی آمریکا و انگلیس و.. فقط برای مردم هست وگرنه تمام اقوام درجه یک و دو و سه بر خی مسئولین تو این کشور ها به اسم ادامه تحصیل در حال عشق و حال هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
غیر از عشق و حال هم اقامت دارند و هم با پول بین امال به آنجا رسیده اند و هم به ما میخندند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
من تحصيل كرده و مقيمانگلستان هستم و البته هيچ وابستگي به دولت ندارن و با هزينه شخصي تحصيل كردم. اين خبر درسته كه تعداد زبادي دانشجوي بورسيه اينك هستند و با هزينه هاي دولتي سالهاست كه به اصطلاح در حال تحصيلند. اكثر آنها سن بالايي دارند و با خانواده أقامت گرفته اند. در مورد مدارك انگلستان اگه منظور ، تحصيلات دانشگاهي باشه، بايد شرايط ورودي را داشته باشيد و مدارك به هيج وجه پولي نيست، حالا دوستان در ايران نظر غير از اين دارند حرف ديگري است. به هر حال ما كه براي تحصيل سختي و غربت و بي پولي كشيديم. واقعا خدا كن كه زبان و عمل مسئولان يكي بشه و قوانين فقط براي أفراد عادي اجرا نشه و آقازاده ها با پول ملت اينجا تحصيل كنند و با أقامت دائم اينجا شعار مرگ بر اين كشور آن كشور سر بدهند تا سختي بار تحريم ها رو شونه هاي بقيه ملت باشه. آقايون اگه أمريكا و اروپا بده چرا براي اومدن به اينجا سر از پا نمي شناسين. البته منظورم رانت خوارن هستند. به هر حال خدا خودت نظاره گر ماست و هيچ ظلمي أبدي نيست.
سپاس از مقاله ی ارزشمند شما.... برخی اقازاده ها پدرشانشون سواد نداشتن چه رسه به زاده هاشون که مفت خوردن و خوابیدن... بعد میگن دخترا سواد و فرمول میخوان چیکار و پسرا هم برن فوتبال و کولبری...
نمونه این مدیران اقای م ب مدیر عامل سابق سایپا در دولت محمود جون......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بذر پاش ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
ب فرزند شهیده و خارج هم نبوده هیچوقت داری اشتباه میزنی داداچ. نمونه هاش توی این دولت فراوانند چشم هاتون رو باز کنید
چون کسی نیست پیگیر این تخلفات و دیگر تخلفات بشه و بهتر بگیم عادی شده... مردم خسته شدن از این بی قانونیها و امثالهم
تبعیض ودروغ واختلاس در ایران بعنوان زرنگی وسیاست کار محسوب می شود وقتی در کشور قانون بازنشستگی بین دو کار مند با مدرک تحصیلی کارشناسی وکارشناسی ارشد یعنی پایین تر از مدرک کارشناسی ارشد با30سال و مدرک کارشناسی ارشد با 35سال خدمت بازنشسته می شود چه انتظار ی می توان داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اتفاقا تنها مورد عادلانه همین یکیه
خوب نیست آدم اینقدر بخیل باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
این مرامت منو کشته :))
من تحصیلکرده رشته مهندسی از دانشگاه تهران و رتبه 3 کنکور ارشد هستم ولی هشتم گرو نهمه. با این رویه ای که در مملکت می بینم امیدی به اصلاح نمی بینم.
ما شما را به مقام انسانیت میرسانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
رسوندن دیگه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
هنوز جاش داره میسوزه
ما که راضی نیستیم از این وضعیت و از مدیران و اقازاداه ها و.......اعمال آنها
ما از شاهزاده ها به آقازاده ها رسیدیم یعنی تقریبا هیچ پیشرفتی نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
تقریبا نه تحقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
البته اون موقع ۴۰ تا شاهزاده داشتیم اما الان ۴۰۰۰ تا آقازاده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
تعداد شاهزاده ها خیلی کمتر از آقازاده ها بود
مساله اینجاست که اینها کشوری را انتخاب کردند که واحد پول آن پوند میباشد با توجه به اینکه آنها انجا کار نمیکنند یعنی باید هزینه بالای تحیلی آنها از جیب ما پرداخت شود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
معمولاً هم انقدر آی کیو پایین هستند هی درجا می زنند و یک سال رو تو چهار سال می خونند .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
بااین تفاسیر باید ملت دعا کنند که ای اقا زاده ها زود درسشون را تمام کنند و به خانه برگردند
همه آقازاذه نیستند
دوره قاجار مه 4000 شازده داشتیم؟ تازه فتحعلیشاه 150 تا زن داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
خوب شازدشون شازده داشت . شازدهاشون هم شازده داشتن . بگیر برو جلو . داستانش اینطوری بوده
برای عدالت انقلاب شد!!!!!
ما ژن های خندانیم
صاحبان ایرانبم
ما سرزمین ایران را
ارث پدر می دانیم
ما باید مفتخور باشیم
چون که ژن خوب داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دست مریزاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
ما گل های خندانیم
آقازاده های ایرانیم
ما ژن های خود را
بهتر از همه میدانیم
ما باید دانا باشیم
.............
مگر این هایی که الان مصدر کارهستند چه گلی به سرمان زده اند آنها هم مثل اینها
آقا بی زحمت کاری کنید
داریم از جمهوری اسلامی
میرسیم به جمهوری ژنتیک اسلامی
خاک بر سر من که ایرانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
و من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
و من
وقتی نخبگان کشور به دلیل نداشتن حامی و پشتوانه بازیچه بنیاد ملی نخبگان و مسئولین آن قرار می گیرند و آقازاده ها با رانت و سفارش و پول پدرها به خارج می روند و بعد برای آنها مناصب بالا جور می کنند باید هم شرایط کشور چنین شود! وقتی استانداران و مسئولین استانی بنیاد نخبگان از ایجاد اشتغال برای همان اندک نخبه واقعی درمانده اند و مدام دنبال جور کردن شغل برای آقازاده ها و نور چشمی ها هستند باید هم وضع ما چنین باشد!
متاسفانه از دولت نهم به بعد اصول اخلاقی از جامعه ما رخت بربست الان در ادارات سواستفاده مدیران و کارمندان یک اصل پذیرفته شده تلقی می شه در دانشگاه افرادی را می بینیم که نحوه پذیرششان در دانشگاه کلی اما و اگر دارد .در زمینه فرهنگی مردم و مسئولین به قهقرا رسیده اند.اکثر مردم یک ولع سیری ناپذیر برای پولدار شدن سریع و به هر قیمتی دارند.اصول اخلاقی رفته رفته در جامعه رنگ می بازد. روابط افراد جامعه همه جنبه مادی و منفعت طلبانه به خود گرفته رابطه دو دوست رابطه والدین و فرزندان و رابطه زن و شوهران اکثرا سست و برمبنای منافع شخصی پیش می رود و کلا اخلاق و اصول انسانی در جامعه قربانی شده و خدا میدونه کجای کار غلط بوده
نه ما یادمون نرفته
اونایی که باید عمل کنن فراموش کردند
از اینها میشه برای حفاظت از مرزها استفاده کرد بعنوان نخبه محافظ مرز بفرستینشون نقطه صفر مرزی و چون ژن برتر هستن میتونن سریع بخاطر حفاظت از کشور جون ناقابلشون رو اهدا کنن
مرگ مرگ تا رفع فتنه در جهان
ایراد ما اینه که فقط مشکلات را مطرح میکنیم و در پی حل اون نیستیم . هر چند وقت یک بار
یه مشکلی تو مملکت رسانه ای میشه یه عده ای مثل من هم میان نظر میدن و یه هفته بعد
نهایت یکی دو ماه بعد فراموش میشه و مشکل همچنان باقیست. مرگ بر آمریکا و انگلیس فقط
برای ما مردم عادیه ...
احسنت بر تابناک. خیلی متن زیبایی بود. ممنون
چرا بسياري از اين آقازاده ها (بخوانيد خود ژن برتر بين ها) در كشورهايي كه در طول تاريخ بيشترين آسيب ها رو به مملكت ما وارد كرده اند مثل آمريكا، انگليس و امارات، تحصيل مدرك مي كنند؟
همه اين اقازاده بورسيه هم مي گيرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
چجورم
اتفاقا بعضى از اين اقا زاده هاى خارج تحصيل كرده ، به تمام معنى باهوش ، نخبه و درضمن فارغ التحصيل از دانشگاههائى با رنكينگ تاپ تن دنيا هم هستن و اتفاقا كشورهاى خارجى هم بعضا قصد حفظ كردن اونارو هم دارن
ولى چون اقازاده هستن و ميدونن كه بعضا چه امكاناتى در وطن چشم انتظارشونه ، مسلما با تكيه بر هوش فوقالعادشون فريب امريكاى جهانخوار و انگليس مكار و روباه صفت رو نميخورن و در اولين فرصت به مام وطن مراجعت ميكنن
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
اينا چه ضعفي تو مملكت ديدن كه ميرن بلاد كفر؟ رضاشاه كه انقدر ازش بد ميگيد رييس يه پروژه رو با خانوادش به عنوان تست توي اون پروژه استفاده ميكرد(پل ورسك) حالا اين آقايون چرا حاصل عملكردشون رو قبول ندارن كه بچه ميفرستن خارج؟
همه دنیا در حال اصلاح و ارتقای ساختار های اجتماعیشون هستن، ما تازه داریم بر میگردیم به دوران شازده ملوک های قاجار و غیر مستقیم چوب حراج زدیم به مملکتمون
اینها اگر بدرد بخور بودن همون کشورها جذبشون میکرد پرتشون نمی‌کرد سر جای اولشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
کالای مرجوعی !
اینکه این افراد تماما در کشوری پذیرش و تربیت شده اند که بعنوان استعمارگر پیر با بیشترین موذی گری را نسبت کشورمان شهره دارد، جای بسی تامل دارد...
شاید90%مردم ما سواد سیاسی ندارند
اگر پی کیو ما مردم بالا بود می فهمیدند که تحصیل فرزندانشان در انگلیس چه معنایی دارد
اصلا ایا می توان لیست اسامی آقاده ها را گفت؟
اگر توانستید پس منتشر کنیدتا روی تحلیل شود
بنده یک شهروند عادی هستم و از این اقازاده های مقیم خارج اطلاعی ندارم . اما با نهایت تاسف یک مسئله خیلی واضح و روشن در جامعه هر روز عادی تر از روز قبل دارد جا میافتد و ان پذیرفتن اختلاف طبقاتی است که یواش یواش دارد "به شکل یک باید" درمیاید . همه میدانیم اصل رسالت نبی مکرم اسلام برانداختن چنین تفکری بود . تمام دغدقه ی بنیانگذار کبیر انقلاب هم همین بود . اما چرا اینگونه شد و چرا هر روز با شتاب بیشتری به این سمت و سو میرویم کار بنده نیست . هستند کسانی که مسئولیت و وظیفه دارند ببینند چرا اینجوری شد و از این پس چه باید کرد !؟
خیلی نوشتم ، خیلی هم پاک کردم چون چیزی عوض نمیشه.

امیدی ندارم جز به امام زمان...

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
حاجی از تو هم حرکت
جناب ولی زاده آنطور که من مصاحبه ایشان را در سایت شما دیروزخواندم به مطالب متعدد و جالبی اشاره کرده بود. از جمله واردات مدیر و مقایسه اثر بخشی مربی خارجی در فوتبال و استفاده از مدیران خارجی برای حل بحران های داخلی. یا ایشان به بحران آب اشاره کرده بودند که یک بحران طراحی شده توسط غرب صرقا برای دشمنی با کشور ایران است و مسایل دیگر. ولی من پیشنهاد دیگری دارم، اگر واقعا به دنبال کارآمدی و حل بحران هستیم نه نیاز به واردات مدیر داریم و نه نادیده گرفتن و ارتباط بحران هایمان به دشمنان خارجی. راهکار ساده است شایسته سالاری و به کار گرفتن نیروها صرفا بر اساس لیاقت. و فرقی هم نمی کند این نیروهای شایسته از داخل ایران یا خارج از ایران می آیند و یا چگونه می اندیشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
ساده ولی سخت. مدیری که شایسته نباشه چه طوری شایسته سالاری کنه؟! به نظرم باید مردم نماینده های شایسته انتخاب کنند تا اونا قوانین را اصلاح کنند و ...
یک زمانی یادم می آیددر دانشگاه تهران دانشجوبودم ؛یکی از روحانیون که زیاد درتلویزیون ظاهر میشوند تشریف آوردند برای سخنرانی (سال 70بود). قبل از شروع سخنرانی رسمی درجمعی دانشجویی که محدودتربود صحبت از ناامیدی بازار کار واینکه چرا کارها دست ازمابهترون و....است بود . اون حاج آقا حرف درستی زد(من اسمش را نمی آورم چون صحبت غیررسمی بود وقطعا یادوست نداشت علنی بگوید یا جرات نداشت ) ایشان گفت ببینید درزمان جنگ این تفکر حاکم شد که مثلا واردات کالاهای خاصی بدلیل حساسیت باید دست افرادی باشد که ما اطمینان داشته باشیم به این افراد؛ تا یک دفعه از بازار کالایی را جمع نکنند وما دچار بحران شویم .لذا واردات خیلی از کالا ها بصورت انحصاری به پسر فلان مسئول وبهمان مسئول بزرگ واگذارشد . بعد دیگر مسئولینی بودند که اعتراض کردند که مگرپسر من یاداماد من نباید در این موضوع شریک شود .پسر من چی کمتر دارد؟!!!!!! نتیجه این شد که با بهانه هایی کالاهای حساس را گسترش دادند تا پسر وداماد اینها هم از این انحصار بهره مند شوند تا آنجا که واردات موز هم انحصاری شد. (نه اینکه کالای حساسی بود!!!!!!) . این انحصار وسود آن به دهن اینها مزه داد وحاضر نشدند بعدازجنگ هم رها کنند . وشد آنچه باید می شد . این ماجرا راسال هفتاد یعنی سه سال بعداز جنگ میگفت .
خب حالا مگر همه پسرها ونوه ها وداماد ها میتوانند در واردات باشند ؟ پس ازاین به بعد بزنیم به جاهای دیگرتا همه باقی مانده ها ونسل های بعدی هم از این موهبت برخوردار شوند. مدیریت های مناطق آزاد وجاهای سودآور دیگر....... (تابناک خدا شاهداست این مورد حقیقت دارد واون آقا هم ازبدنه مسولین بود که قصد تخریب نداشت فقط خواست دلیل این اتفاقات را صادقانه گفته باشد) پس شما هم برای افزایش آگاهی مردم حذف نکنی .شاید همین موارد تلنگری باشد برای پیشگیری از ادامه این روند.
خیلی اشخاص را می شناسم که از دانشگاههای بسیار معتبر داخلی با معدل بالا فارغ التحصیل شده اند و بیکارند آنوقت دستگاه های دولتی پر شده از بیسوادانی که هر کدام وابسته بجایی یا کسی هستند عدالت اسلامی یعنی همین
مشکل فقط برگشتن اونها به ایران نیست بلکه رانتی که اونها رو به خارج می برد وسواستفاده والدین از مدیرتشان مشکل اصلی کشورهست اونها فقط نفع خودشان رو می خواهند نه پیشرفت ایران
-مادر چرا ما اینقدر موفقیم؟
-آخه ما ژن برتریم مادر جان
-پس اونا چی اونا چرا بدبختن مردم
-اونا اخن
(گفتگوی چندش آور در یک خانواده ژن برتری)
من که دیگر به این مملکت امیدی ندارم
در دانشگاه های انگلیس مدرک الکی به کسی نمی دهند اعتبار و ارزش مدرک دانشگاهی آنها خیلی بالا و مهم است یعنی باید شخص واقعاً باهوش و پرتلاش باشد تا بتواند از دانشگاه انگلیس مدرک بگیرد این را مطمئن هستم. کسی را می شناسم نخبه بوده چند زباته هم هست الان دارد با زحمت و تلاش خیلی زیاد در رشته مهندسی نرم افزار آنجا درس می خواند تازه اونم با نمرات متوسط رو به بالا ، با این همه تلاشی که کرده باز نتوانسته در گروه a قرار بگیرد. در حالی که این شخص حتی اگر در دانشگاههای رتبه اول خودمان هم بود با معدل 20 بیرون می آمد آقازاده هم نیست. لزوماً هر که در خارج تحصیل می کند آقازاده نیست من اطلاعی از تحصیل آقازاده ها در خارج ندارم اما این رقم 4000 هم با عقل و منطق جور در نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
چقدر تو ساده ای همون دانشگاههای انگلیس دکترای مرحوم کردان را صادر کرده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
پس مدرک مرحوم کردان مال کجا بود
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
انگلیس دانشگاه پولی زیاد داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
مدرک کردان مال چاپگر خونه شون بود - یعنی جعلی بود - کسی صادر نکرده بود
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اتفاقا اینجوری ها هم نیست. از دانشگاه های انگلیس و آمریکا و .. هم میشه مدرک گرفت بدون اینکه نخبه یا باهوش باشی. اما به نظر من مهم اینکه که این افراد با امکانات بسیار زیادی که دارن می تونن به راحتی تو دانشگاه های خوب تحصیل کنن اما متاسفانه خیلی از افراد باهوش به دلیل فقر مالی یا نمی تونن ادامه تحصیل بدن یا تو دانشگاه های درجه چندم خودمون تحصیل می کنند و به اون شکوفایی لازم نمی رسن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
یعنی این اقازاده ها نمی تونند با چاپگر خانه شان مدرک صادر کنند ؟ ضمن اینکه اگر سابقه کار داشته باشید همین دانشگاههای انگلیس و امریکا به شما مدرک دکترا می دهند متاسفانه در کشور ما اصل مطلب که دارا بودن سوادعلمی هست به دلیل نبود معیارهای مناسب برای سنجیدن آن به فراموشی سپرده شده است
حالاخود اقا ها براي مملكت چه كار كرده اند كه اقازاده ها بكنند حاصل كار برخي غيرنابودي
چه بوده ؟
فکرت دنیا غلط
يك پارادوكس است اگر تحصيل كرده از خارج برگرده ميگند خوب نبوده وگرنه خارجي ها حفظش ميكردند! و اگر نياد ميگند اينها افرادي هست كه غصه وطن رو نميخورند و دولتي ها هم بي عرضه هستند كه نتونستند اونها رو بيارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
این حرف که برگردند به آن ها انگ بزنند بد است. ولی در اینجا بیشتر منظور آقازاده ها هستند و عدم رعایت شایسته سالاری
طنز ماجرا اینجاست که خیلیهاشون بعد سالها زندگی توو انگلیس هنوز زبان انگلیسی هم یاد نگرفته اند. خخخخخخ دیگه چقد خنگ
یکی از واقعیت های بسیار تلخ جامعه ما است که اولا با پول بیت المال می روند و در کشورهای که به ظاهر و به فریب دادن مردم دشمن اصلی مان معرفی می کنیم تحصیل و مدرک بدون پشتوانه علمی و سواد و تخصص می گیرند دوما با توجه به ضمانت شغلی آنان در پست های مهم مشغول به کار می شوند و با تصمیمات غلط خویش خسارات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کنند . مسئولین ما می توانند خودشان را فریب دهند ولی ملت را نمی توانند لذا تا دیر نشده در جهت مبارزه با آقازاده گی - فسادهای متعفن اداری که به مراتب بدتر از دشمنی های خودساخته آمریکا - انگلیس و .... هست اقدام قاطع کنند وگرنه این موریانه ها ریشه نظام را از داخل خواهند خورد
مطلبی که ارسال کردم مگر حرف رکیکی داشت نظرم را گفتم چرا گزینشی نظرسنجی میکنید عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
احتمالا حقیقت تلخی داشته یا خطوط قرمز را رد کرده اینجا کلا قرمزه
عجب تیتر قشنگی
فرار مغز ها و برگشت ....آدمهای که بیت المال رو به باد میدن و این مملکت رو با این همه ثروت ، اینطوری کردن

البته به قول آقای خاتمی :"سفره" پربرکتی برای عزیزان
یکی از همین اقازاده های انگلیس دکترا گرفته مدیرعامل یکی از شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس هست که شاهکارش یعنی هاپولی شدن 6000 میلیارد ریال از دارایی های این هلدینگ در گزارش حسابرسی شرکت هلدینگ خلیج فارس میدرخشد. جالب اینجاست که انقدر پررواست که در همایش فارغ التحصیلان دانشگاه شریف شرکت خود را نمونه موفق یک استارت اپ معرفی کرده و ان را جایگزین مناسبی برای شرکتهای دولتی معرفی کرده.
البته اگر ملاک انتخاب در خارج ازکشور نابقگی در دزدی بود مطمعن باشد به همگی اقامت داعم میدادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
3 تا غلط ! نابغه ، مطمئن ، دائم ! غلط نکنم خودتدآقازاده ای
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
نهضت بیسوادی ، خدا نگهدار تو
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
شما هم فقط دنبال مچ گرفتن باش. به جای اینکه غلط املایی ملت رو بگیری یه نظر سازنده بده. ضمنا خودت هم اشتباه تایپی داری.
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
درسته غلط املایی دارم چون معلم فارسی من خودت بودی یادت نیست
ناشناس
| Denmark |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
چارک میرزا نه اینکه خودت مدرک دکترا داری همان مدرک اول اکابر روهم رو کنی ما قبولت داریم
اگر اینها به درد بخور بودند که همانجا تو انگلیس نگهشون میداشتن .
در بهار آقا زدگی جای شهدا خالی
لقمه های ما چرب جای فقرا جالی
ما در حال چاپیدین شمابه فکر نان خالی
همه چیه ما لاکچری شما بفکر سبد کالا
در چهل آزادی جای شعار ا خالی
چنین تعداد بالایی از آقازاده ها که فقط در انگلیس درس میخوانند هنوز گزارشی ما نشنیدیم که در میان آنها کسانی باشند که بورس کسب کرده باشند یعنی نه هوش و استعداد بی نظیر دارند و نه بخاطر لیاقت از ارز دولتی استفاده کنند. در سایه ثروت هزینه های سنگینی پرداخت کرده اند و پس از گرفتن یه مدرکی قابلیت بسزایی در مدیریت ندارند چون اگر داشتند جذب آن کشور فوق میشدند. بیشتر این آقازاده ها مثل تهران با پورشه و مازراتی در سر کلاسهای درس حاضرمیشوند و پارتیهای آنچنانی برگزار میکنند تا بتوانند بهتر دوران سخت تحصیل را طی کنند. ما سالهاست شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس میشنویم چطور است آقازاده ها به این کشورها میروند برای تحصیل .عدالت خوب است زمانی که یکسان برای هم دانشجوی قشر فقیر جامعه هم امکان داشته باشند به خارج بروند.
اصلا کسی که آقازاده است بایستی دور از مناصب و بست های دولتی باشند واگر این آقازاده ها استعداد دارند استعداد خودشانرا میتوانند به کمک بول های باد آورده بدرشان در بخش های خصوصی نشان دهند.بس بایستی سعی شود که افرادی که برای بست های آینده انتخاب میشوند از افرادی که به قول معروف دود چراغ خورده اند و توان اعمال مدیریت جهادی در کشور را دارند اسفاده نمود همانگونه که از افراد وابسته آقا زاده به جهت عدم استعداد مدیریت جهادی برای ورود به بستهای دولتی جلو گیری نمود.اگر آقا زادهها را به بستهای دولتی راه دهند خیانت به کشور میباشد. به همین سادگی!!!
یک نمونش ارز دانشجویی هست. سالی چندیدن هزار دلار ارز به قیمت دولتی به دانشجوهای خارج از ایران میدن حتی توی شرایط تحریم. چرا؟ خوب مثلا اونی که توی روستاست چرا نباید ارز بگیره؟ روی چه حسابی کسی که خارج از ایران از جیب این مردم یارانه داره؟!! جوابش آقازاده ها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
اونایی که ارز می گرفتند باید تعهد می دادند که برگردند به کشور بعد از اتمام تحصیل
چی فکر می کردیم ، چی شد
تبعیض تبعیض تبعیض
مسعله اقازاده ها هرچه هست خیانت به ملت و کشور است..نه این کشور ارثیه پدر کسی است نه ملت سند به نام کسی زده اند.
مقام رهبری هم دایم گله مندند از این وضع.ولی متاسفانه مسعولان فقط شعار میدهند..
کاری نکنند که خشک و تر با هم بسوزه.الان شب عیده و مردم فقیر و کارگری مثل من باید شرمنده خانواده باشیم . شرمندگی هم حد و حدودی دارد
اب که از سر گذشت
چه یک نی چه صد نی
با سلام. من دانشجوی دکتری رشته عمران دانشگاه آزاد هستم و ارشدم هم از دانشگاه چمران گرفتم. در حال حاضر به صورت حق التدریس در دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی و ازاد و سراسری کار می کنم و خداوکیلی بعد از 2 سال تدریس کل پولی که از این دانشگاه ها نصیبم شد 6 میلیون هست( در 2 سال). سربازی هم دارم و پروژه کسر خدمت از بنیاد نخبگان گرفتم که بماند برای اینکه پروژه بگیرید باید کلی مقاله و علم نرم افزاری و ... داشته باشید. اولین پروژه را که گرفتم و انجام دادم بعد از 4 ماه پروژه بنده را در سایت های دیگر دارند میفروشند. این است ارزش علم و دانشگاه و افراد در مرکز عدل اسلامی. در شرکت های خصوصی هم که مشغول کار شدم فقط و فقط بیگاری بود اقازاده فقط در مراکز دولتی نیستند. در شرکت خصوصی که بنده کار می کردم پسر مدیر با مدرک لیسانس کامپیوتر سرپرست فنی پروژه عمرانی ما بود و بنده زیردست ایشون. خدا شاهده که از 7 صبح تا 5 بعد از ظهر کار می کردم و حقوقم 1.5 میلیون بود. هزینه رفت و آمد هم با خودم بود. لطفا منتشر شه.
اینا کی تموم میشن. خسته شدیم به خدا.
بگذرد این روزگار تلختر از زهر
ژنهای همین آقازاده هاست که اقتصاد این کشور را به این روز انداخته است که دسته بیل وارد کنیم وای اگر اینها برگردند
از اینکه درصد بالای از آقا زاده ها به راحتی می تونن پذیرش دانشگاه های خوب رو تو کشورهای مثلا کانادا، آمریکا یا انگلیس رو بگیرن به خاطر هوش و استعداد اونها نیست شکی وجود نداره. چون امکانات لازم در اختیارشون هست و خوب هم خرج می کنن، پس به راحتی می تونن پذیرش بهترین دانشگاه ها رو بگیرن. اما در خصوص بی سواد بودن اونا نمیشه به راحتی قضاوت کرد. مدرک گرفتن از دانشگاه های معتبر سخته اما اصولا مدرگ گرفتن به معنی باسواد بودن و با استعداد بودن نیست. به نظر من اکثر این آقازاده ها به واسطه امکانات، روابط و توان مالی بالا شاید بتونن از دانشگاه های معتبر مدرک هم بگیرن اما به دلیل اینکه زحمت و سختی لازم رو نکشیده اند، اصولا توان مدیریت درست را ندارند. حالا خواسته یا نا خواسته به واسطه ارتباطی که دارند جذب سیستم فاسد می شوند. وقتی در یک جامعه سیستم فاسد باشد، خیلی سخته که مسئولین و یا مدیران سالم بمونند. متاسفانه سیستم ما الان مریض هستش و نیاز به یه حرکت انقلابی دارهف کشور ما نیاز به مدیران و مسئولینی داره که بتونن جلوی این فساد رو بگیرن. حالا این فساد فقط اختلاس و موارد مالی نیست. وقتی سیستمی فاسد باشه، ازاکثر افراد مرتبط با اون سیستم خلاقیت و رقابت سالم گرفته می شه. در صورتیکه در کشور ما رقابت سالم و با امنیت برقرار باشه، خود به خود جامعه پیشرفت می کنه.
سالهاست نتیجه مدیریت پدران آقا زاده را دیدیم سالهای بعدی هم فرزندان آنها مدیران ارشد هستد
من یک آقازاده هستم به معنی عام کلمه - یعنی پدرم جزم مدیران نسبتاً ارشد بوده است. در ایران به بهترین دانشگاههای دولتی رفته ام و الحمدلله هیچ سهمیه ای هم نداشتم. ادامه تحصیلم را هم در یکی از بهترین دانشگاههای دنیا انجام دادم. نه از ارز دولتی استفاده کردم و نه اصلا آن دانشگاهها تا جایی که من دیدم پارتی بازی توشون هست. بعدش هنوز که تحصیلم تمام نشده بود استخدام شدم و چندین سال در یکی از بهترین شرکتهای خارجی کار کردم. بعد هم به دلایل شخصی آمدم ایران و اینجا هم در هیچ شرکت دولتی یا خصولتی یا خصوصی بزرگی مشغول به کار نیستم. سرم به کار خودم است و درآمد محدودی دارم. همه را به یک چوب نزنید!
بسیاری از آقا زاده ها در دانشگاه هایی تحصیل میکنند که خود دولت انگلیس هم مدارک آنها را برای اشتغال قبول ندارد و صرفا مخصوص آقا زاده های سراسر دنیا است
وای بر کسانی که امریکا و غرب را در ظاهر بدشان میاد ولی فرزندانشان در امریکا و غرب هستند
ما انقلاب نکردیم که عده ای بشوند آقا و بچه هایشان بشوند آقا زاده ی محصل انگلیس!
نخبه های واقعی بر نمی گردند و این افراد نخبه نما هستند که با پول و رانت به مدارک تحصیلی رسیدند.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
جالبه که نخبه ها آقازاده هستن نه از توده مردم
من كارمند شركت نفت هستم، يه دانشگاه در أبردين اسكاتلند هست وقتي فارغ التحصيلاي إيرانيش رو نگاه مي كنم حداقل ٣٠ درصد اونها رو خود من ميشناسم كه پدراشون مديراي نفتي هستن و سالي حداقل ٢٠٠٠٠ پوند پول ميدن به دانشگاه.
يك مورد كه از نزديك خودم شاهد بودم طرف تو ايران مهندسي برق مكانيك يا كامپيوتر هيچ واحد دانشگاه أزادي كه مركز استان باشه يا نزديك تهران قبول نشد، ٦ ساله دكتري مكانيك گرفت الان هيّئت علمي يكي از دانشگاه هاي خوب تهرانه.
اقاي تابناك واقعا مطلبي كه گذاشتيد شرم اوره
چند ده هزار نَفَر إيراني در خارج مشغول تحصيلن و يه تعدادي از اونها اقا زاده هستن كه اتفاقا كار خوبي مي كنن كه تو دانشگاه هاي مزخرف ايران درس نمي خونن
اقا زاده اوني نيست كه ميره دانشگاه هاي انگليس كه فوق العاده سخته درس مي خونه و مدرك مي گيره
اقا زاده اوني هست كه به خاطر اين كه پدرش توی فلان نهاد مملكت هست معاون همون نهاد هست
واقعا با شنیدن این اخبار باید از اعتراضات مردمی تعجب کرد
بقول یارو
اینا الان خودشون آقااا هستن....
من سالها بسیجی بودم و بچه رزمنده. برای امرار معاش در کارگاه کفاشی سالها کار میکردم. زمان ما هنوز سهمیه و فلان این حرفها هنوز نبود و رفتم دانشگاه آزاد قبول شدم از با کارگری نتونستم ادامه تحصیل بدم. از دو همدوره ای به درجه آقازاده ای رسیدند و یدفعه سر از دانشگاه خارج و بعد از بازگشت به ایران به مدیریت بالایی رسیدند. برای درمان خودم و یه بسیجی دیگه وقتی با بی مهری بنیاد مواجه شدیم خدمت این دو همدوره ای رفتم و حتی حاضر نشدند از دفترشون بیرون بیان
تمام فرزندانشان در کانادا و آمریکا درس می خوانند و هر ماه پنجاه هزار دلار میفرستن و سالی هم دو بار برای دیدار فرزندان راهی فرنگ
چه فکر میکردیم چی شد
لطفا نگویید ٱقازاده.چون ٱقا یک معنی داره ورانت واختلاس ودزد یک معنی.اختلاس زاده یا دزد زاده .ژن رانت زاده.بهتراست
این مملکت یکی مثل بن سلمان شاه سعودی رو می خواهد که با فساد مبارزه کنه!
اين اقازاده ها در حقيقت همه باقرزاده ها هستند ، عين الله هاي باقرزاده ،
خدا به حال مردم رحم کند!!!!!
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
دوستان من انگلیس مدرک گرفتم. وزارت علوم مدرکم را تایید کرد. هم اکنون یک شرکت دانش بیان دارم (و دانش بنیان شدن الان ساده نیست امتحان کنید!) در یکی از پارک های علم و فن آوری کشور، 4 نفر همکار دارم از دانشگاه های ایران. یکی از دانشگاه آزاد تهران هستند (که ایشان اتفاقا بسیار با سواد هستند) و سه نفر از دانشگاه دولتی. البته هر چهار نفر با سواد هستند واقعا. ثبت اختراع در ایالات متحده دارم و محصولات متعدد که خودمان توسعه دادیم و در صنعت خدمت می کنیم.
بله در انگلستان برای تحصیل عموما باید پول داد (البته بورس هم به شکل محدود برای دانشجویان خارجی هست که من اینقدر خوب نبودم) اما 20 نفر وارد دوره شدیم و فقط 4 نفر مدرک گرفته ایم. بقیه دوستانی که هم کلاس من بودند و مدرک گرفتند الان در جنرال الکتریک و رولزرویس کار می کنند و یکی هم اتفاقا استاد دانشگاه بیرمینگهام است (دانشگاه من بیرمینگهام نبود در ضمن). دانشگاه ما رنکش امسال زیر 40 در جهان است. همین چند سال پیش جایزه نوبل از دانشگاه ما در انگلستان بود در رشته فیزیک و نه علوم انسانی. انگلیسی هم بلدم خوب صحبت کنم و بنویسم. زمانی هم که برگشتم تا 1 سال و چند ماه بعد ویزا داشتم. به دولت مالیات هم آنقدر که معاف نیستیم می دهیم و اشتغال هم در شرکت ایجاد شده است؛ دیوناتمان به اداره محترم تامین اجتماعی هم می دهیم به موقع. البته که وارد کننده هم نیستیم.
اما این استاد دانشگاه تهران (و این کارمند شرکت نفت که خود وزیر از همه شان خسته است!) که حقوقش را دولت می دهد و احتمالا اگر رهایش کننده از گرسنگی سیاه می کند و می میرد و دراین مصاحبه عقده گشایی کرده چه خدمتی به وطن نموده است؟
عمر این سیستم به آقازاده های نسل بعد نمیرسه دیگه . با این اوضاع اقتصادی داخلی و حمایتهایی که از سوریه و یمن کردیم مطمئن باشید دو سال دیگه داستان کاملا عوض میشه . آقازاده ها هم یا باید در رستورانهای خارجه پیشخدمتی فست فود بشوند و یا با پولهای اختلاس اقا ها بخورند و بخوابند .
با سلام. پیر استعمار میدونه داره چه کار می کنه . این افراد را برای همین روزها مدرک داده که بیایند و با بی سوادی به کشور آسیب برسونند.
خواستم به یک خطر بزرگ این مساله اشاره کنم که دیدم قبل از من هم گفته شده.
رقم زیادی و خدا میدونه سالی چند میلیارد فقط در انگلیس هزینه میکنن این آقازاده ها حالا خدا وکیلی هی از این دو تابعیتی ها جاسوس میگیرن اما مردم تشنه شنیدن خبرهای آقازاده ها هستن و بس و یه کارگری که حقوقش معلومه و یا یه کارمندی که مدیر و حقوقش معلومه اما تقریباً بیشتر این آقازاده ها توسط ثروت پدرشون هزینه میکنن و یه مدیر مگه چقدر حقوق داره حتی مدیران نجومی بگیر هم با پوند هفت هزار تومن پرداخت شهریه های دانشگاه های انگلیس رو نمیتونه جوابگو باشه و اینجاست که مردم بحث ثروتهای بادآورده رو برای آقازاده ها و حامیونشون خبر ساز میشه و آقازاده ها در رفاه کامل دارن درس میخونن و بعد هم که برمیگردن به ایران چون آنقدر سطح پایین نمرات دارن که هیچ درخواستی برای جذب در انگلیس دریافت نمیکنن درمقابل خیلی از استعدادهای درخشان رو در دستگاهها جذب که نمیکنن ستاره دار شدن هی در معرض مشکلات فراوانی گرفتار میشن و از برگشتن به ایران و خدمت کردن پشیمون میشن
جنا ب دکتر ولی زاده از نخبه های کشور است و کسی است که با توان و تلاتش خودش به اینجا رسیده کاش حرف های ایشون را مسولین میشنیدند و در جستجوی چاره ای برای حل مسایل بر میامدند .
مام یسری آقازاده توی دانشگاهمون داریم(علوم پزشکی تهران...) خیلی باحالن...
کسانیکه با اتکا به هوش . استعداد و تلاش خود وارد دانشگاه میشوند و شاید هم برای ادامه تحصیلات به خارج کشور بروند حسابشان از حساب کسانی که با استفاده از امکانات مالی خانواده رفته اند کاملا جداست .
آقا زاده ها حتما بر میگردند و مسلمان تر از مسلمین صدر اسلام ، فراموش نفرمایید که کسانی که در انگلیس درس میخوانند خیلی زیاد در معرض جذب توسط سازمانهای اطلاعاتی آنها هستند . بخصوص اگر استعداد نداشته باشند احتمال این کار خیلی زیاد است. اگر حتی یک نفر از این ها وارد سیستم شود میتواندکار مملکت را یکسره کند
مگه ما مرگ بر انگلیس نمیگیم پس اینا توی انگلیس چیکار میکنن اگه بده پس اونجاچیکار میکنین ؟ اینا آقازاده کیان چند نفرشو بگین
نباید تعجب نمود زیرا استعمار گر همیشه احتیاج به نیروی جدید و جانشین دارد که باید آموزش ببینند و بموقع جانشین نوکران قبلی گردند تا بتوانند به نفوذ و غارت و سیاست استعماری خود ادامه دهند.بنا بر این همیشه نوکران و خود فروختگان جدید برای استمرار سیاست استعماری بجای خود فروختگان و نوکران قبلی قرار میگیرند.
یه دیالوگی تو فیلم طنز علاالدین هست که میگه مردم وادیا دوست دارن که من بهشون ظلم کنم
چرا از 100 جوان نخبه استاد دانشگاه ازاد که تعلیق شدند نمینویسید اینها کارگران نیشکر تیستند هر کدام نخبه ای هستند که به راحتی جذب خارج کشور خواهند شد به داد انها برسید یک کارگر حقوف نگیره هزاران بار میگویید این افراد دو ماهه حقوق ندارن با اینهمه درس خواندن
ژاپن 20سال بعد از جنگ به یک ابرقدرت اقتصادی تبدیل شد ایران بعد از 32 سال بعلت عدم مدیریت صحیح همین اقا ها و اقا زاده ها وضعمون اینه . البته ژاپن هیچ منابع و مخازن و معادنی ندارد اما کشور ما ایران عزیز همه چیز دارد.
شاید به عنوان مستشار میان اینجا
هيشكي تو علم و تخصص دكتر كردان نميشه
یک مشکل اصلی من با کل این ماجرا دارم
چرا واژه آقازاده را در جامعه جا انداختیم؟؟؟؟؟؟؟
برای اینکه به جامعه بقبولانیم فرهنگ و موجودیتی با عنوان آقازاده در جامعه باید باشد و کم کم اون رو رسمی کنیم ....
عادت به چیزی که نباید باشد .....!!!!!!!!!!!
آنها در ایران و تنها از سوی خانواده های خود ژن برتر محسوب می گردند وگرنه اگر به بقالی محل خود هم مراجعه بکنند بقال محل هم آنها را ژن برتر محسوب نمی کند چه برسد به خارجیها .
این آقا زاده ها اگه مخ بودند انگلیس نگه می داشت حالا که پولشو ازش گرفتند و حسابی دوشیده اند برمی گردونند ایران که ما رو سرکیسه کنند . برن برنگردنددددد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل