بازدید 2538

وزارت امور خارجه انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

سفیر روسیه در لندن جهت ادای توضیح درباره طرحهای مسکو برای اجرای قطعنامه آتش بس ۳۰ روزه در سوریه، به وزارت امور خارجه انگلیس احضار شد.
کد خبر: ۷۷۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 27 February 2018

سفیر روسیه در لندن جهت ادای توضیح درباره طرحهای مسکو برای اجرای قطعنامه آتش بس ۳۰ روزه در سوریه، به وزارت امور خارجه انگلیس احضار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در سخنانی خطاب به اعضای پارلمان این کشور گفت که «الکساندر یاکوونکو» سفیر روسیه در لندن جهت ادای توضیح درباره وضعیت کنونی در «غوطه شرقی» سوریه به وزارت امور خارجه انگلیس احضار شده است.

جانسون در این باره گفت: «من از سفیر روسیه دعوت کرده ام که به وزارت امور خارجه بیاید و درباره طرحهای کشور متبوعش برای اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ (آتش بس ۳۰ روزه در سوریه) توضیح دهد. من به هیأت نمایندگی انگلیس در سازمان ملل دستور داده ام که برای بحث پیرامون خودداری دولت [بشار] اسد از احترام به خواستِ سازمان ملل و اجرای فوری و بدون معطلی آتش بس، اعضای شورای امنیت را برای برگزاری یک نشست دیگر گردهم آورد».

گفتنی است که روز ۲۴اُم فوریه، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرد که از تمام طرفهای مناقشه سوریه می خواهد تا با ترک مخاصمه به مدت دست کم ۳۰ روز امکان تحویل کمکهای بشردوستانه برای غیرنظامیان و خروج مجروحان از مناطق جنگی را فراهم سازند.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه در نشست خود به اتفاق آراء این قطعنامه را تصویب کرد.

طبق مفاد این قطعنامه، عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش و سایر گروههای مشابه مانند القاعده و جبهه النصره از شمول آتش بس خارج می شود.

گفتنی است که وزیر خارجه انگلیس روز گذشته (یکشنبه) در پیامی توئیتری از قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت استقبال کرد. وی همچنین خواستار دسترسی فوری کمک‌های بشردوستانه و پزشکی در سراسر سوریه به ویژه غوطه شرقی شد.

جانسون در نهایت بدون اشاره به تلاش محور غربی- عبری- عربی در تسلیح تروریست‌ها مدعی شد: «اکنون آنهایی (ایران و روسیه) که بر دولت دمشق نفوذ دارند، باید تضمین کننده اجرای کامل آتش‌بس باشند!»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل