بازدید 10157

یک آبدارچی عضو هیأت‌مدیره صندوق‌بازنشستگی نفت

کد خبر: ۷۷۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 27 February 2018
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس در بررسی اسناد موجود صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به اسنادی دست یافت که نشان می‌دهد نیرو‌های خدماتی رئیس این صندوق به عضویت هیئت‌مدیره یک شرکت تازه‌ تأسیس بازرگانی درآمدند.

به گزارش مهر، هدایت‌الله خادمی گفت: شرکت اهداف رهپویان خاورمیانه در تاریخ ۲۴ تیر ۹۶ به ثبت رسیده است و تعدادی از نیرو‌های خدماتی رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به ریاست هیئت‌مدیره و اعضای آن منصوب شدند. خادمی اضافه کرد: نشانی ثبت‌شده برای این شرکت، در ساختمانی است که رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در آن حضور دارد و در طبقه آخر آن مشغول فعالیت است.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت برخلاف سایر مدیران پیشین خود در ساختمان اصلی صندوق‌های بازنشستگی در خیابان حافظ حضور ندارد و برای امضای مدارک و امور کاری، موارد لازم به ساختمانی در حوالی ونک برده می‌شود. در فعالیت‌های این شرکت نوشته شده است شرکت اهداف رهپویان خاورمیانه در زمینه اخذ وام و تسهیلات بانکی، صادرات و واردات کالای بازرگانی، شرکت در مزایده و مناقصه‌ها فعالیت دارد. وی تصریح کرد: اینکه رئیس صندوق، در دفتر شخصی خود به اداره صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت مشغول است، خود موضوع عجیبی است، اما به نظر می‌رسد شرکت اهداف رهپویان خاورمیانه نیز در این ساختمان ثبت شده است تا فعالیت وی در این شرکت آسان‌تر باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی افزود: قطعا نیرو‌های خدماتی توانایی اداره یک شرکت خاص برای امور بازرگانی را ندارند و به‌نظر می‌رسد این‌گونه اقدامات برای اموری است که تبعاتش بعد‌ها مشخص می‌شود، چراکه تجارب بسیاری درباره استفاده شرکت‌های بزرگ از این قبیل اقدامات وجود دارد. نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه باید مشخص شود دلیل به عضویت‌درآوردن نیرو‌های خدمات در هیئت‌مدیره این شرکت چیست، گفت: در پرونده‌های فساد سه هزار میلیاردتومانی یا واردات انبوه کالا با کارت‌های بازرگانی و شرکت‌های کاغذی، شاهد سوءاستفاده‌های این‌چنینی بوده‌ایم و اینکه نهاد‌های عمومی مانند صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت چگونه از این راهکار‌ها بهره می‌گیرند، سؤالی است که وزیر نفت باید به آن پاسخ دهد. این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: متأسفانه عملکرد صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چند سال گذشته پرحاشیه بوده است و هر روز اخبار جدیدی از سوءمدیریت‌های حاکم بر این نهاد شنیده می‌شود؛ نهادی که سرمایه بازنشستگان صنعت نفت در آن تجمیع شده است و ضرر‌های هنگفت و فروش شرکت‌های تابعه به‌طور چراغ خاموش انجام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر