بازدید 1943

عفو بین‌الملل: مصر استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در سینا را متوقف کند

عفو بین الملل خواستار توقف فوری استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در حملات ارتش مصر علیه گروه‌های تندرو در صحرای سینا شد.
کد خبر: ۷۷۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 17 February 2018

عفو بین الملل خواستار توقف فوری استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در حملات ارتش مصر علیه گروه‌های تندرو در صحرای سینا شد.

به گزارش ایسنا، به  نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عفو بین الملل پس از انتشار کلیپ ویدیویی ارتش مصر که استفاده احتمالی از بمب‌های خوشه‌ای در عملیات اخیرشان در شمال صحرای سینا را نشان می‌دهد، خواستار توقف فوری استفاده از این نوع بمب شد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسانش پس از انتشار این کلیپ ویدیویی در نهم فوریه به تحلیل این کلیپ پرداختند.

در همین راستا، نجیه بونعیم، معاون رئیس منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل اعلام کرد که بمب‌های خوشه‌ای سلاحی غیر دقیق است که درد و رنج غیر قابل تصوری را سال‌ها پس از استفاده از آن به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: نیروهای هوایی مصر در طول تاریخ حملات غیر قانونی‌ای حتی زمانی که از سلاح‌های دقیق‌تری استفاده کردند، داشته‌اند.

بونعیم همچنین تصریح کرد که پوشش نظارتی و  اقدامات محرمانه‌ای که در سینا اعمال شده باعث شده که نظامیان مصری این احساس را کنند که هر جنایت و نقض حقوق بشری را می‌توانند انجام دهند، بدون این که مجازات بشوند.

وی تاکید کرد که ارتش مصر با پخش این ویدیو نشان داد که نیروی هوایی این کشور از این بمب‌ها استفاده کرده یا قصد استفاده از آن را دارند و این دلالت بر ناچیز شمردن و بی‌توجهی به زندگی انسان است.

کارشناسان تسلیحاتی سازمان عفو بین‌الملل اعلام کردند که بمپ‌های خوشه‌ای که در این نوار ویدیویی نشان داده می‌شود، ساخت آمریکا است که هر کدام از آنها 202 بمب کوچکتر را در خود جای داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر