بازدید 4975

بارش برف در محورهای کوهستانی استان قزوین

-معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قزوین گفت:با ورود سامانه بارشی به استان بارش برف در محورهای کوهستانی بویژه الموت و قزوین به همدان آغاز شده است.
کد خبر: ۷۷۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷ 16 February 2018

-معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قزوین گفت:با ورود سامانه بارشی به استان بارش برف در محورهای کوهستانی بویژه الموت و قزوین به همدان آغاز شده است.

جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا و ورود جبهه هوای سرد شاهد بارش برف و باران در برخی محورهای تستان بویژه راههای کوهستانی هستیم.

وی اضافه کرد: درگردنه آوج واقع درمحور قزوین به همدان و قسطین لار واقع در محور قزوین- الموت شاهد بارش برف هستیم.

حق لطفی یادآورشد: با توجه به بارش برف در مسیرها از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان را دارند درخواست می کنیم پس از اطلاع از وضعیت راهها حتما وسایل گرم و بویژه زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: تلفن گویای ۱۴۱ برای کسب اطلاعات راههای استان در نظر گرفته شده و شهروندان می توانند پس از کسب اطلاع لازم با احتیاط و رعایت مقررات و توجه به توصیه های ایمنی تردد کنند.

وی افزود: با آماده باش کامل تمامی راهدارخانه های استان برای کمکرسانی و امداد جاده ای آماده اند و در خدمت مسافران هستند.

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین هم گفت:به دلیل بارش برف درمحورها و جلوگیری از هرگونه حادثه ای اگر رانندگان زنجیر چرخ نداشته باشند از تردد آنها جلوگیری می کنیم.

وی اضافه کرد: سبقت و سرعت غیرمجاز، رعایت نشدن فاصله از خودروی جلویی، صحبت با تلفن همراه از عوامل سوانح جاده است که انتظار داریم رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با احتیاط حرکت کنند.

محمد آخوندی کارشناس هواشناسی هم به خبرنگار مهر گفت: سامانه بارشی که از عصر امروز جمعه وارد استان شده قزوین تا اواخر امشب همه نقاط را تحت تاثیر قرار می دهد و تا روز دوشنبه در استان مستقر است.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی موجب خواهد شد در برخی مناطق شاهد بارش باران و مناطق کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی قزوین تصریح کرد: در روز دوشنه امواج کم دامنه وارد استان می شود که بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و البته احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه ها هم وجود دارد لذا به کسانی که می خواهند از محورهای کوهستانی عبور کنند توصیه می کنیم با احتیاط تردد کنند.

وی اضافه کرد: فردا شنبه نیز آسمان قزوین ابری است و بارش هم داریم و دمای هوا کاهش خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر