بازدید 9353

دیر خوابیدن مانعی در برابر افزایش رشد قدی کودکان

کد خبر: ۷۷۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 16 February 2018

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه دیرخوابیدن مانعی در برابر رشد قدی کودکان است،‌ گفت: هورمون‌های رشدی در شب ترشح می‌شود و زود خوابیدن علاوه بر تقویت عضلات افزایش قد را در کودکان به همراه دارد.

به گزارش فارس، سیدضیاءالدین مظهری در ارتباط با مصرف پروبیوتیک‌ها اظهار داشت: استفاده از این مواد سیستم دفاعی بدن را جهت حفظ حیات قوی‌تر کرده و با تعادل،‌تناسب و تنوع در مصرف غذایی نیز می‌توانیم نیازهای سیستم ایمنی را تامین کنیم.

وی در مورد اینکه آیا مصرف پروبیوتیک برای کسانی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند یا خیر،‌گفت:‌این موضوع منعی ندارد و می‌توانند استفاده کنند. همچنین بر افراد دچار زخم معده استفاده از پروبیوتیک‌ها می‌تواند با هلی‌کوباکتری‌ها مبارزه کنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف پروبیوتیک در تمام بیماری‌های التهابی و درمان آن می‌تواند مؤثر باشد، گفت:‌مقدار مصرف این ماده باید به صورتی باشد که بتوان از آن در مقابله با عوامل بیماری‌زا مقابله کرد.

مظهری در مورد اینکه استفاده از پروبیوتیک در افزایش قد کودکان مؤثر است یا خیر‌،‌گفت: در مورد قد افراد ژنتیک نقش بسیاری داشته و تغذیه و خواب در این راستا تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: بی‌خوابی در قد کودکان را کوتاه می‌کند زیرا که هورمون‌های رشد در خواب ترشح می‌شود و زود خوابیدن علاوه بر تقویت عضلات در رشد قد کودکان نیز مؤثر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار