بازدید 3143

مقابله به مثل تجاری چین با آمریکا کلید خورد

پس از آنکه آمریکا اعمال تعرفه ضد دامپینگ علیه کالاهای چینی را آغاز کرد، چین نیز قصد دارد علیه واردات محصولات صنعتی شیمیایی آمریکایی به این کشورتعرفه ضد دامپینگ اعمال کند.
کد خبر: ۷۷۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 13 February 2018

پس از آنکه آمریکا اعمال تعرفه ضد دامپینگ علیه کالاهای چینی را آغاز کرد، چین نیز قصد دارد علیه واردات محصولات صنعتی شیمیایی آمریکایی به این کشورتعرفه ضد دامپینگ اعمال کند.

به گزارش فارس به نقل از ABCنیوز، مقامات چینی به واردکنندگان محصولات شیمیایی به آمریکا اعلام کردند که احتمالاً در آینده نزدیک تعرفه ضددامپینگ علیه واردات این محصولات از آمریکا به چین اعمال خواهد شد.

این اقدام در تلافی اعمال تعرفه ضددامپینگ توسط مقامات آمریکایی علیه واردات برخی محصولات چینی به این کشور اعمال می‌شود.

بر اساس اعلام اولیه وزارت بازرگانی چین محصول مونومر استایرن در بازار چین که از آمریکا، کره جنوبی و تایوان وارد چین می‌شود، با قیمتی ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از قیمت واقعی عرضه می‌شود. از این محصول در چین به طور گسترده در تولید لوازم بسته‌بندی و لوازم مصرفی مردم این کشور استفاده می‌شود.

این وزارتخانه چین اعلام کرد: صنعت تولید استایرن چینی از پایین بودن قیمت واردات این محصول به شدت آسیب دیده است. ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ فرمان اعمال تعرفه گمرکی بالا علیه واردات ماشین لباسشویی و تجهیزات تولید برق خورشیدی به این کشور از چین را صادر کرد.

قرار است طی روزهای آینده نیز گزارش سازمان‌های آمریکایی درباره فشار چین به شرکت‌های آمریکایی برای انتقال فناوری را منتشر خواهد کرد که می‌تواند به تشدید جنگ تجاری بین دو کشور منجر شود.

تراز تجاری چین با آمریکا در ماه ژانویه به ۲۱.۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که این مسئله به تشدید فشارها برای کنترل واردات محصولات چینی به آمریکا منجر شده است.

مقامات چینی، آمریکا را متهم کرده‌اند که از طریق اعمال قوانین آمریکا به جای قوانین سازمان تجارت جهانی، در حال به هم زدن نظام تجارت جهانی است.

در آخرین اقدامات مقامات چینی شکایتی را علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی مطرح کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر