بازدید 3023

گسترش بدنه شهرداری تهران نگران کننده است

کد خبر: ۷۷۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 13 February 2018

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه تهران شهری است که گران اداره می‌شود، بر این مهم تاکید کرد که دولت برای عدم فشار بر اقشار کم درآمد باید بخشی از هزینه‌های شهری را تقبل کند.

به گزارش خانه ملت، داوود محمدی افزایش 25درصدی بلیت مترو را امری طبیعی دانست و گفت: تهران شهری است که گران اداره می‌شود، بنابراین این امری طبیعی است که به منظور تجهیز متروها و ارتقای کیفیت خدمات شهری متناسب با نیازی که وجود دارد نرخ بلیت مترو نیز افزایش یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان تردد با وسایل نقلیه عمومی اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین باید دولت بخشی از هزینه‌های مدیریت شهری را تقبل کند و سمت و سوی تصمیمات باید به گونه‌ای باشد که فشار مالی کمتری به مردم وارد شود.

وی افزود: به غیر از اینکه هزینه‌های اداره پایتخت گران است، گسترش بدنه شهرداری به دلیل افزایش جذب نیرو هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث بالا رفتن هزینه‌های این نهاد شده که این خود امری نگران‌کننده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شهرداری باید به غیر از اعتبارات مندرج در لایحه بودجه 97 منابع دیگری را برای اداره شهر ایجاد کند تصریح کرد: این منابع می‌تواند از محل اخذ مالیات ساخت و سازها و عوارض از بخش‌های مختلف تامین شود چرا که مردم نیز سهمی از اداره شهر را برعهده دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در مورد اظهارنظر برخی مسئولان شهری که به تلاش شهرداری برای عدم شهرفروشی اشاره کرده‌اند، تاکید کرد: نمی‌توان به طور ناگهانی این روند را تعطیل کرد، بلکه باید یک تعادلی بین بخش‌های مختلف ایجاد کرد، ضمن اینکه دولت هم باید به هر شکل ممکن بستر لازم برای تامین رفاه شهروندان تهرانی را فراهم کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان