بازدید 2845

گلایه‌های زنان سرپرست خانوار از بی توجهی بهزیستی

کد خبر: ۷۷۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 13 February 2018

زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هم اینک با چالش‌های بسیاری روبرو هستند و این در حالی است که این افراد برای دریافت وام اشتغال با دردسرهای بسیاری روبرو هستند و مسئولان سازمان در این زمینه سکوت کرده اند.

به گزارش تسنیم، سازمان بهزیستی از جمله سازمان‌های حمایتی است که تلاش را برای ارائه خدمات به زنان بی سرپرست کرده است و در این زمینه با فراهم کردن شرایطی سعی کرده آنها را توانمند کند.

اما در این زمینه شاهد هستیم که این سازمان نتواسته است به وظایف خود در این حوزه عمل کند، این در حالی است که بسیاری از زنان بی سرپرست در سطح کشور در حال حاضر از عدم حمایت این سازمان گلایه دارند.

انوشیرون محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیشرفت شاخص‌های آموزشی در حوزه زنان،گفت: با این وجود در شاخص‌های اقتصادی ، کسب و کار و تصدی‌های حوزه زنان می‌لنگیم که البته اینها به سیاست گذاری ها بازمی گردد و به ازای هر یکصد مرد شاغل، 22 زن شاغل داریم.

وی تصریح کرد: بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد که حوزه زنان در شاخص‌های آموزشی ، پیشرفت خوبی داشته و بطورمثال به ازای هر یکصد دانشجوی پسر، 130 دانشجوی دختر و در ازای هر یکصد مرد سالمند باسواد، 91 زن سالمند باسواد داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در حوزه توانمندسازی نیز 180 هزار زن سرپرست خانوار به صورت مستمر از سوی ما حمایت می‌شوند و یکصد هزار نفر تحت بیمه اجتماعی قرار دارند . ما توانسته‌ایم در اکسپوی میلان به دلیل اقدامات خوب در حوزه توانمندسازی زنان ، شرایطی فراهم کنیم که رتبه پنجم را کسب کنیم و 17 هزار نفر را به دلیل توانمندسازی به دلیل توانمندسازی از چرخه حمایت مستقیم بهزیستی خارج کنیم.

به گزارش تسنیم در حالی رئیس سازمان بهزیستی از توانمند سازی زنان تحت پوشش این نهاد خبر داده است که تعداد قابل توجهی از این افراد از بی توجهی این سازمان گلایه دارند.

عدم پرداخت وام اشتغال‌های خانگی و همچنین افزایش تعداد پشت نوبتی‌ها برای ورود به چرخه حمایتی سازمان از مواردی که این افراد به آن اشاره دارند.

در حالی طی سنوات گذشته بودجه سازمان بهزیستی افزایش یافته است اما پرداخت وام اشتغال به زنان بی پرست و بدسرپرست همچنان با چالش بزرگی روبرو است، چالشی که هنوز از سوی سازمان برای آن فکری نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان