بازدید 5434

اظهارات برنده جایزه صلح نوبل علیه ائتلاف سعودی

کد خبر: ۷۷۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸ 12 February 2018

برنده جایزه صلح نوبل تأکید کرد عربستان و امارات به دنبال نابودی مردم و زیرساخت‌های یمن و غارت منابع این کشور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، توکل کرمان، برنده جایزه صلح نوبل در سخنانی درباره اوضاع یمن گفت: امروز خطرهایی که کشور ما را فرا گرفته است، به علت جنایت ها و توطئه های ائتلاف عربی (سعودی) به رهبری عربستان و امارات، رو به افزایش است. وی افزود ائتلاف سعودی، دروغ می گوید و فریبکاری می کند. این ائتلاف در تلاش است دستور کارهای خود را پیش برد که هیچ ارتباطی به کمک به یمنی ها و حمایت از مصوبات و قطعنامه های شورای امنیت ندارد و کاملا برعکس آنهاست.

توکل کرمان ادامه داد: ائتلاف عربی (سعودی) به رهبری عربستان سعودی و امارات دست به اقدامات نامشروعی می زند و از تحویل بنادر و فرودگاه ها خودداری می کند. این ائتلاف همچنین اقدام به ساخت زندان‌هایی کرده است و مناطق یمنی را بمباران و زیرساخت‌ها را نابود می‌کند. این ائتلاف با محاصره یمن باعث بوجود آمدن قحطی و گرسنگی مردم یمن شده است.

توکل کرمان در ادامه خطاب به ائتلاف عربستان و امارات که ادعا دارند برای نجات یمن آمده اند گفت: از اوضاع یمن در سال2011 میلادی بهره برداری کردید تا دست به اشغالی کثیف و نفوذی پست در یمن بزنید.

شما از سه سال پیش به دنبال نابود کردن مردم و خاک یمن هستید و تلاش می کنید آن را به کشورهای کوچک تقسیم کنید. می خواهید جنوب آن اشغال شود و شمال آن در هرج و مرج و درگیری بماند. می خواهید شمال و جنوب یمن بدون هیچ حکمرانی باقی بماند تا همچنان اشغال و تسلط بر آن را ادامه دهید.
 

وی همچنین خطاب به منصور هادی گفت: باعث شرمساری یمنی هاست که دولت شما برای صادر کردن نفت و گاز از امارات اجازه بگیرد. باعث شرمساری است که برای وارد کردن کالاها از طریق بنادر یمنی، از امارات اجازه بگیرند.

توکل کرمان تأکید کرد: پایان دادن به اشغالگری، تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات تنها راه حل رسیدن به صلح و آرامشی پایدار در یمن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل