بازدید 2687
۱

۱۸دانشگاه از ایران در جایگاه برتر رتبه‌بندی آسیا قرار گرفتند

کد خبر: ۷۷۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 10 February 2018

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: بر پایه آخرین ویرایش پایگاه رتبه بندی «تایمز» که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است، نام ۱۸ مؤسسه ایرانی در فهرست مراکز آموزش عالی برتر آسیا قرار گرفت.

به گزارش دانشجو، محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی، به ترتیب با وزن‌های ۳۰، ۳۰، ۳۰، ۲.۵ و ۷.۵ درصد بهره جسته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در سال ۲۰۱۸ دارای ۱۸ دانشگاه در بین دانشگاه برتر آسیا است که این تعداد در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ دانشگاه بوده است.

دهقانی گفت: ایران نه تنها به لحاظ تعداد دانشگاه، بلکه به لحاظ جایگاه نیز در سال ۲۰۱۸ دارای رشد قابل ملاحظه جایگاه بوده و در این میان دانشگاه نوشیروانی بابل که برترین دانشگاه کشور در رتبه بندی تایمز معرفی شده است، توانسته جایگاه ۳۷ آسیا را اخذ کند.

وی افزود: دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر نیز با رتبه‌های ۸۳ و ۸۸ آسیا بعد از دانشگاه نوشیروانی بابل رتبه دوم و سوم ایران را کسب کرده‌اند.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ آسیا، کشور سنگاپور عملکرد چشمگیری در این فهرست داشته است، دو دانشگاه برتر این کشور، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور موفق به کسب رتبه‌های اول و پنجم آسیا شدند.

وی افزود: دیگر کشور موفق در آسیا که در سال‌های اخیر رشدی چشمگیری در نظام‌های رتبه بندی داشته است کشور چین است، این کشور دارای ۶۳ نماینده در بین دانشگاه‌های برتر آسیا است. ۲ دانشگاه برتر این کشور عبارت هستند از دانشگاه تسینگوآ و پکینگ که رتبه‌های دوم و سوم آسیا را نیز کسب کرده‌اند. هنگ کنگ نیز با داشتن ۳ دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر آسیا بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده است. دانشگاه هنگ کنگ این منطقه با رتبه ۴ آسیا برترین دانشگاه این کشور معرفی شده است.

دهقانی گفت: کشور ژاپن نیز دارای ۸۹ دانشگاه در فهرست سال ۲۰۱۸ آسیا است، برترین دانشگاه این کشور، دانشگاه توکیو است که رتبه ۸ آسیا را کسب کرده است.

از سال ۲۰۱۳ که این رتبه بندی به نظام تایمز افزوده شده است ایران همواره دارای رشد تعداد دانشگاه در آسیا بوده است به نحوی که در سال ۲۰۱۸ جایگاه ایران به لحاظ تعداد دانشگاه برتر، بعد از کشور ترکیه در منطقه کشور‌های اسلامی قرار گرفته است.

بر این اساس دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم وصنعت ایران، تهران، علوم پزشکی تهران، تبریز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، شیراز، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، اصفهان، گیلان، الزهرا (س)، بیرجند، یزد، و زنجان توانسته‌اند به ترتیب در جایگاه نخست تا هجدهم ملی قرار گیرند. چهار مؤسسه از ۱۸ مؤسسۀ ایرانی نیز در فهرست ۱۰۰ مؤسسۀ برتر آسیا جای گرفته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انشگاه نوشیروانی بابل فکر نمی کنم در این حد باشند. احتمال اینکه بده بستانی باشد زیاد است. مثل آن ورزشکار بدن سازی ایرانی که به چین تنهایی رفته بود و با یک چینی مسابقه داده بود و خودش اول شده بود. وزارت علوم پیگیری کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر