بازدید 8639

اقدام جنجالی جدید ترامپ

کد خبر: ۷۷۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 10 February 2018
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه مانع انتشار یادداشت‌هایی شد که اعضای دمکرات مجلس نمایندگان این کشور در تقابل با اسنادی مشابه که اخیرا از سوی جمهوریخواهان علیه نهادهای اطلاعاتی و قضایی آمریکا منتشر شد، تدارک دیده بودند.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، ترامپ هفته گذشته به سرعت اجازه انتشار یادداشت‌های اعضای جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را صادر کرده بود که نشان می‌داد مقام‌های ارشد اف.بی.آی و وزارت دادگستری این کشور، با سوء استفاده از اختیارت خود، یکی از اعضای ستاد انتخاباتی وی را تحت نظر گرفته بودند.
نمایندگان دمکرات اما این اسناد را مخدوش خواندند و در تدارک گزارشی برآمدند که انتشار آن‌ روز جمعه با مخالفت کاخ سفید مواجه شد.

در نامه‌ای که وکیل ترامپ به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ارسال کرده، آمده است که این اسناد به علت در بر داشتن اطلاعات «محرمانه و حساس» قابلیت انتشار ندارند.

اکنون این کمیته می‌تواند در اسناد مذکور بازنگری و بار دیگر آن را به کاخ سفید ارسال کند یا با ارجاع موضوع به صحن اصلی مجلس نمایندگان، لغو تصمیم ترامپ را به رای بگذارد.

اقدام روز جمعه ترامپ واکنش‌های منفی متعددی را از جانب دمکرات‌ها به دنبال داشت و برخی از جمله «آدام شیف» عضو ارشد کمیته یاد شده، کاخ سفید را به سیاسی‌کاری متهم کردند.

ترامپ در یک سال گذشته بارها مدعی شنود غیرقانونی نهادهای امنیتی از اعضای تیم انتخاباتی خود به دستور «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین شده بود، موضوعی که پیش از این سند محکمی برای اثبات آن وجود نداشت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار